Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Specialized Brain Technology

Specialized Brain Technology #2472221 25/03/2018 05:49
superjon Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Leser litt om Specialized Brain Technology.
Ser på denne videoen: https://youtu.be/O-pFW2JKvOk

Dette ser jo ut som helt overlegent og mye enklere enn Scott sin lockout.

Noen ulemper med dette, eller er det en Specialized jeg bør ha neste gang?

Re: Specialized Brain Technology [Re: superjon] #2472239 25/03/2018 10:11
olechr Offline
More than words
More than words
Brain er litt så elsk eller hat opplegg. Personlig synes jeg Specialized har veldig mye bra sykler, men ingen av de har Brain. :-)

Problemet synes jeg er at skal du ha det smooth i terrenget så blir det litt soggy når du vil ha det stivt. Stille du den slik at den er stiv så blir den klunkete i terrenget. Sikkert ok til rundbane, men ritt hvor det er veldig varierende er det mange merker som er bedre synes jeg.

Den dagen de kommer med trådløs justering av Brain enheten fra styre da snakker vi.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Specialized Brain Technology [Re: superjon] #2472347 25/03/2018 21:07
superjon Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Da kan jeg trygt fortsette å bruke Scott Spark uten større bekymring ICON_SMILE

Re: Specialized Brain Technology [Re: olechr] #2472412 26/03/2018 08:51
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: olechr

Den dagen de kommer med trådløs justering av Brain enheten fra styre da snakker vi.

Dette!
Syntes det egentlig er rart at man ikke har kommet lenger med slikt. Vet det finnes diverse forsøk, men f.eks Magura Vyron er etter hva jeg skjønner fortsatt litt på baby-stadiet med treg responstid. Og så må bryterene være skikkelige, ikke en slik kjip fjernkontroll med strikk. Så analogt at man kan trykke til med hansker fulle av gørr. Drømmer om både lockout/endre modus på dempere, senkepinne, bakgir. Var vel nytt trådløst bakgir på Nino's sykkel sist?

Kort sagt mindre knot med kabler. Spesielt innvendig kabelføring/strømpe er en plage å vedlikeholde.

Når det er sagt, så er jeg også helt enig med elsk/hat ICON_SMILE Jeg syntes Brain er digg på type rittsykkel, men kun for bakdemper, og mest fordi jeg har veldig dårlig erfaring med lockout-brytere som slutter å funke midt i et ritt.

Re: Specialized Brain Technology [Re: knutspeed] #2472421 26/03/2018 09:25
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: knutspeed

Når det er sagt, så er jeg også helt enig med elsk/hat ICON_SMILE Jeg syntes Brain er digg på type rittsykkel, men kun for bakdemper, og mest fordi jeg har veldig dårlig erfaring med lockout-brytere som slutter å funke midt i et ritt.

Det er rart Specialized ikke har kommet med en Brain som kan justeres fra styret tidligere, men da er jo litt av vitsen med Brain borte også.
Brain-systemet fungerer, men det gir også nesten følelsen av rammebrudd når det åpner for første slag.
Når det gjelder ødelagte låse-brytere under ritt er dette ingen krise så fremt åpen modus er default - låsebrytere som feiler i låst stilling er ganske krise. Åpne dempere er derimot sjelden noen krise og påvirker et rittresultat helt minimalt.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Specialized Brain Technology [Re: sykkeloyvind] #2472427 26/03/2018 09:45
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: sykkeloyvind

Åpne dempere er derimot sjelden noen krise og påvirker et rittresultat helt minimalt.

Jeg har kun erfaring med RS kabel-brytere, og blitt utsatt for heng i ritt to ganger, begge ganger på låst stilling, begge ganger pga våt grus som kommer inn der det ikke skal, og med to forskjellige varianter av bryteren.
Enig i at om det havarerer i åpen stilling er ikke det noe stort problem - begge rittene det hang i låst stilling gikk også helt fint (Grenserittet & Vasan).

Redigert av knutspeed; 26/03/2018 09:53.
Re: Specialized Brain Technology [Re: sykkeloyvind] #2472444 26/03/2018 10:55
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: sykkeloyvind

Det er rart Specialized ikke har kommet med en Brain som kan justeres fra styret tidligere, men da er jo litt av vitsen med Brain borte også.
Brain-systemet fungerer, men det gir også nesten følelsen av rammebrudd når det åpner for første slag.
Når det gjelder ødelagte låse-brytere under ritt er dette ingen krise så fremt åpen modus er default - låsebrytere som feiler i låst stilling er ganske krise. Åpne dempere er derimot sjelden noen krise og påvirker et rittresultat helt minimalt.

Er nok som du sier det som er greia. Den dagen de lager med bryter så er det et hint om at teknologien deres ikke var så grom likevel:-P

Synes det er rart at ikke man er lengre med tanke på elektronikk.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå