30-årsgave => DT Swiss PR1400 Oxic
Jeg vurderer å prøve meg på tubeless før og under JR-debut i år, kun syklet på clincher tidligere. Lurer litt på følgende:
- Er det nå kommet noe tubeless skinwalls-dekk med bredde 25/28mm? Helsvarte lavprofil med skinwalls tror jeg vil bli så pent at det nesten blir dealbreaker...
- Er fremdeles de fleste dekkene så stramme at jeg risikerer et helvete om jeg punkterer 1400 meter over havet?
Har ikke peil på skinwalls, men debuterer på JR i år med tubeless selv. Kjører Schwalbe Pro One 28mm med DT Swiss ERC 1400. Helt innafor å få de på med et par vanlige husbank-dekkspaker.
Opplevde en punktering for noen uker siden. Fikk en skikkelig flenge i dekksiden. To gummimarker senere var dekket tett, alt gjort på veiskulderen. Kan egentlig vanskelig forestille meg et scenario hvor du har bruk for å ta av dekket med TL-oppsett. Da er hullet uansett så stort at du trenger nytt dekk. Og nytt dekk klarer du aldri å poppe midtveis mellom Beitostølen og Lom, ergo kan du like gjerne gå for slange og clincher som backup.
Tar med nødslange på JR selv, men det er mer for psyken/andres skyld.