Ser at verken tid eller plass strekker helt til, så lufter dette prosjektet for salg i håp om at det er noen andre som meg som fortsatt lever litt i gamledager og husker denne sykkelen for det den var og, spør du meg, fortsatt er.
Hjertet av det hele - Kona HeiHei titanramme, str. M/17". fra 1996. Produsert av Sandvik for Kona og en fantastisk morsom ramme å kjøre.
Det er dog et skår i gleden. Forrige eier var litt optimistisk og satt på noe breiere dekk, med det resultat at de skar seg inn i begge sidene av kjedestaget. Det er ingen belastning her, og jeg har brukt sykkelen til alt mulig de siste 12 årene uten å ha merket noe som helst. Sårene har vært dekket til hele tiden for å holde de rene, men skaden er der.
Planen har vært å sette den opp relativt tidsriktig, og jeg har en grei samling deler som kan følge med dersom vi blir enig om en pris.
For å nevne noen høydepunkt:
Pace RC-36 Team Issue
Yeti Thermoplastic styre
Full XTR 950 gruppe med Race Face NEXT krank
Crossmax gen. 1 hjul med SRP titankassett
Sella Italia Flite sete med gule kevlarsider
Chris King Gold styrelager
Syncros Cattlehead fremspring (har både 100 og mer tidsriktig 150mm)
Syncros gen. 1 carbon setepinne
Alle delene er brukte men i veldig god stand. Det er ikke snakk om NOS men ting som er godt tatt vare på og fått relativt lite bruk siden jeg til stadighet har hatt litt for mange sykler.
Er ikke akkurat lett å oppdrive en markedspris på denne samlingen, men dersom du synes dette ser interessant ut så ta kontakt så ser vi om vi blir enig om en sum. Det er såpass mange morsomme deler her at jeg ikke akter å gi bort det hele gratis, da beholder jeg den heller selv.