Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hvor skal man bo på Naxos og Santorini?

Hvor skal man bo på Naxos og Santorini? #2470496 15/03/2018 19:14
vetleg Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Hei!

Min forlovede (da kone), tassen på da nesten ett år og jeg skal til Kykladene i siste halvdel av juni. Vi har allerede booka største del av reisen, men skal bo fire netter på Naxos og siste kveld på Santorini før vi tar flyet hjem på natta.

På Naxos vil vi gjerne bo et sted der det er langgrunt, rolig stemning og gjerne så fin sandkvalitet som mulig. Heller leilighet/bnb enn hotell. Her holder det med tips til område

På Santorini er vi litt usikre. Skal vi bo nærme Fira og ta taxi til flyplassen på natta, eller bo nærme flyplassen og ta taxi både til og fra fira og til flyplassen? Noen som har litt erfaring? Mener å huske at det er pent i Fira og Oia, men at resten av øya er litt meh. Det går vel ikke å bo i gåavstand til flyplassen uansett eller? Tar gjerne imot konkrete tips om hoteller osv.

På forhånd takk!

Re: Hvor skal man bo på Naxos og Santorini? [Re: vetleg] #2470548 16/03/2018 08:11
T
TrondAM Offline
Veteran
Veteran
T
Synst desse to funka heilt fint då eg var der for nokre år sida. Ikkje mange meter (synst eg) å gå til fin sandstrand på Naxos (Agios Georgios). Ikkje så veldig kravstor dog.

http://www.hotel-xenia.gr/

Like greitt å bo ved Fira å ta taxi. For vår del var det nok med ein dag på Santorini. Slitsom turistfelle men fint å tilbringe eit døgn ICON_SMILE

https://no.tripadvisor.com/Hotel_Review-...uth_Aegean.html

Redigert av TrondAM; 16/03/2018 08:40.
Re: Hvor skal man bo på Naxos og Santorini? [Re: vetleg] #2470555 16/03/2018 08:40
O
okk Offline
Medlem
Medlem
O
På Santorini ville jeg funnet et såkalt «cave hotel» i Fira.
Det er ikke grotter, men gamle lagerrom ol. hugget ut av fjellveggen som de har gjort om til hotellrom i nyere tider.
Anderledes enn vanlige hoteller, og sinnsyk utsikt over calderaen.

Re: Hvor skal man bo på Naxos og Santorini? [Re: vetleg] #2470558 16/03/2018 08:44
jag Offline
Ringrev
Ringrev
Vi var på Naxos for noen år siden, da bodde vi på et leilighetshotell i Agia Anna. Hyggelige priser og hyggelig vertsskap. Vertinnen kom stadig innom med en karaffel vin, fra egen vingård.

Klart og fint vann, sandstrender.

Mange restauranter, gratis solsenger på stranden, så lenge du kjøpte mat på strandrestuaranten.

Hotell, https://www.hotelanemomilos.com

/Jan

Redigert av jag; 16/03/2018 08:53.

"I never understood wind"
- Donald Trump
Re: Hvor skal man bo på Naxos og Santorini? [Re: vetleg] #2471267 20/03/2018 11:14
Molly Offline
Ringrev
Ringrev
Trenger du langgrunt på Naxos er vel Ag. Giorgios som ligger utenfor Chora mest aktuell. Her er det også mange hoteller av varierende kvalitet av prisklasse, selv om jeg ikke har testet noen selv.

Vi pleier å bo i Ag. Prokopios, ca 15 min med buss fra Chora. Nydelig strand med halvgrov sand, men det blir forholdsvis fort djupt.

Stranden i Ag. Anna er rimelig barnevennlig, men liten, så det blir fort veldig fullt. Lenger sør langs kysten ligger Plaka, som nok er den mest kjente stranden på Naxos. Her er det lov å bade og sole seg uten klær, så det må man være mentalt forberedt på ICON_WINK Ganske brådyp strand, men veldig morsomt å snorkle der ICON_SMILE

Vil dere kjøre full hippiestyle er Mikri Vigla også bra, her er det også langgrunt, men overnattingsmulighetene er nok av det mer spartanske slaget.

Apollonas på nordsiden av øya er også en fin liten by, men her kan det bli ganske vindfullt fra nord (og dertilhørende store bølger)

Mulighetene på Naxos er mange, så det kommer egentlig an på hvor fjong standard du vil ha på hotellet. Og hele øya er veldig barnevennlig, veldig lite party-party ICON_WINK

Redigert av Molly; 20/03/2018 11:16.
Re: Hvor skal man bo på Naxos og Santorini? [Re: vetleg] #2471439 21/03/2018 08:55
Heliboy Offline
The Photographer
The Photographer
Vi bodde her i fjor: http://hotel.naxiancollection.com/en/
Fantastisk sted og 5 min biltur til strålende barnevennlige strender. Har vært på mange greske øyer, men Naxos er en av de få hvor vi virkelig gjerne drar tilbake til. Lei en nyere bil med bra AC, og se litt av øya. Hadde en intensjon om å få leid meg stisykkel, men det kokte bort i kålen og varmen.

Løvsteika

Moderator  support