Ser ut som den sykkelen faktisk gir en del for pengene. Ikke noe for die hard-entusiasten, men til Oslo- og markabruk kan den godt være brukandes.
Henger meg med på Ferguson her.
Jeg bor i Oslo og har i vinter brukt en tungt ombygget BigWheel sak til akkurat bruken som op skisserer. Da baknavet knakk hadde jeg valget mellom å fikse sykkelen med de følgekostnadene som fulgte med : nav, hjulbygg, kassett, gir, kjede, krans og skifter. Jeg vurderte sykkelen det linkes til over i stedenfor som et alternativ da jeg ønsket meg torque-sensor.
Valget falt på å bygge reparere min BigWheel (som allerde var bygget om fra navmotor til Bafang BSS02 krankmotor) med nytt nav osv.
Min begrunnelse for dette var girutveksling. Jeg ville ha 11-42 og jeg valgte 38nw foran. Dette gir utveksling jeg faktisk greier å tråkke manuelt med i opp til Grefsenkollen når jeg vil trene.
Giret er det som gjorde at jeg ikke kjøpte sykkelen. Men hvis man ikke ser for seg at man kommer til å tråkke uten motorhjelp har ikke jeg noen innvendinger mot sykkelen. Bafang lager kraftige motorer.
Hvis dere drar til Drammen og kikker så oppdater gjerne tråden med hva det er av gir, utveksling og bremser på den. Gjerne også avstand opp til overrøret - jobber med å overtale kona på 160cm at en fatbike hadde vært fint til vinteren ;-) og til konas behov er denne aktuell hvis ramma er liten nok.
Edit: ser nå at ønske var stisykling. Pendling og markaveier tror jeg sykkelen duger fint til. Er redd for at den er for høyt giret til å være morsom på stier.
Mvh.
Arild