Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Floodgate-spørsmål for Reba

Floodgate-spørsmål for Reba #235212 23/09/2005 14:15
P
pbk Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
P
Vurderer å kjøpe en Reba med U-turn, og valget står evt. mellom SL og Team. Forskjellen er, så vidt jeg kan se, at Team har lettere krone og ekstern justering av floodgate. Er det noen som vet om den interne justeringen på SL er spesielt vrien, eller om dette ikke behøver å være noe problem? Er det noen som bruker denne funksjon noe særlig? På forhånd takk for svar.

Re: Floodgate-spørsmål for Reba [Re: pbk] #235213 23/09/2005 17:05
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Hei!

Jeg lånte en Reba Race med utvendig floodgate justering en ukes tid. Floodgate styrer når Motion Control systemet åpner, altså hvor stor kraft som skal til for å overvinne plattformen og få demperen i bevegelse. Etter mitt syn er dette en innstilling man ikke fikler med annet enn for å finne sin foretrukne innstilling. Justering under kjøring gjøres med kompresjonsdemping/låseinnstillingen. Det bør altså ikke være noe stort hinder at floodgate er intern på SL. Om den er enkel å justere vet jeg imidlertid ikke noe om.

Om jeg ikke tar feil sitter Race modellen i midten av SL og Team. Da vil du få alle innstillingene fra Team sammen med den 40? gr tyngre krona. Race ser for meg ut som et greit kjøp om man vil ha ekstern justering av Floodgate.

Uansett modell tror jeg nok at jeg hadde tatt en Reba om jeg skulle ha ny gaffel i dag. Det hadde nok også blitt en Race siden den finnes i rød, og den svarte ser nokså blass ut i virkeligheten.

Lykke til
LarsB

Re: Floodgate-spørsmål for Reba [Re: larsb] #235214 26/09/2005 05:58
P
pbk Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
P
Takk for bra svar.

Re: Floodgate-spørsmål for Reba [Re: pbk] #235215 26/09/2005 06:10
Sebastian Offline
Besatt
Besatt
Reba SL gaffelen skal ikke være noe problem å justere floodgate på. det enste er at du må ta en umbrakonøkkel nedi ett hull der floodgaten vanligvis står på Race Og team modellen. denne umbrakonøkkelen sitter som returjusteringsskrue under høyre gaffelbein. det er vertfall sånn det er på rock shox Pike SL så jeg går utifra at det er samme systemet her.

Sebastian Pedersen

Moderator  support