Vet ikke helt om det er nødvendig med en egen tråd for min sykkel, så jeg hiver det ut her.
Ramme: Mason Bokeh - 54 cm, Elemental Grey
Hjulsett: DT Swiss R32 Spline
Dekk: Schwalbe G-One Allround 700x38
Krank: Campagnolo Record 50-34T
Skiftere: Campagnolo H11
FD: Campagnolo Record
RD: Campagnolo Record H11, medium cage
Kjede: Campagnolo Record
Kassett: Miche Primato Light 12-32T
Bremser: Campagnolo H11 160 mm / 140 mm
Styre: Enve Road 420 mm
Stem: Enve Road 100 mm
Setepinne: Enve 27,2x400 mm
Sete: Fizik Antares carbon
Styretape: Fabric Silicone
Pedaler: Look Keo Blade Carbon 16 Nm
Div: Fabric Tool Keg (cageless) og to flaskeholdere i aluminium som er tatt av for anledningen.
Vekt: Ca. 9,1 kg ;( Hjulsettet må ta mye av skylden med sine 3 kg inkl. kassett, skiver og dekk.
Erfaringer fra bygget i korte trekk:
+ Rammen kommer svært godt pakket inn og beskyttet.
+ Det følger med en haug med "multiports" så man kan bygge det som man vil.
+ Det følger også med "anti-rattle" gummiovertrekk til innvendige kabler. For de som har nerdet litt har man kanskje sett at RidesOfJapan lagde dette selv på sitt Mason-bygg fordi det ikke fulgte med, det følger altså med nå.
+ Mason Cycles polerer, skjærer opp all gjenger og har en egen kvalitetskontroll inne på låven før rammen sendes ut til sluttkunden. Dette var spesielt synlig fordi det lå igjen litt poleringsprodukt igjen i enkelte kriker og kroker.
- Dekklaringa bak avhenger i stor grad av front derailleur. Når jeg er på den minste klinga så har jeg 3-4 mm klaring til dekket, som er 700x40C eller 700x38 mm. Noe større ville antagligvis ikke gått. (Dette gjelder hvertfall campa).
Er storfornøyd med rammen, foreløpig holder den alt den lover. Finishen er fantastisk fin, men jeg mistenker at lakktypen er ganske myk, og at det fort blir overflateriper.
Fargen er som sagt vanskelig å forklare. Den kan variere fra mørk, mørk grå, til lys, til blågrå og alt midt i mellom. Av de bildene jeg har sett på instagram, så har den aldri vært så "lys" som enkelte av bildene der er.
Har kun fått testet den på en 2-timers tur og enkelte småturer på under 5 km, og alt på asfalt. Men kjørefølelsen er fantastisk. Den er veldig stabil, samtidig som den oppleves rask og smidig i mer tekniske svingpartier. Synes heller ikke at den oppleves spesielt "hard" selvom det er aluminium. Dette kan ha noe med alt fra gaffel og opp er karbon, inkl setepinne og sadel, og fyldige dekk. Men jeg skal komme tilbake med en fyldigere rapport når jeg har fått testet den ut skikkelig!