Erfaringer med Birk Sport/ birk.no?
|
Erfaringer med Birk Sport/ birk.no?
02/03/2018 14:59
|
Svar
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Jeg har forsøkt å kjøpe noen deler av birk.no, som alle skulle være på lager i nettbutikken, men ikke fått delene eller noen form for tilbakemelding etter 19 dager. Ifølge det de lover på nettsidene skulle de sendt delene innen 24 timer, 2-3 dager på å skaffe deler som ikke er på lager, eller ta kontakt umiddelbart hvis det er noe feil.
Jeg har henvendt meg to ganger per e-post (etter 14 og 16 dager, til adressen de selv oppgir for slike henvendelser) og en gang per Messenger uten noe svar. I går på dagtid ringte jeg til butikken på Rud og snakket med en mann som lovte at dette umiddelbart skulle ordnes, men fortsatt ikke et pip.
Har andre erfaring med dem?
|
|
|
Re: Erfaringer med Birk Sport/ birk.no?
[Re: Svar]
02/03/2018 15:10
|
talliere
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Samme erfaring, null respons på gjentatte eposter til diverse epostadresser som står på sidene deres.
Har gitt opp Birk etter håpløs kundeservice....
|
|
|
[Re: talliere]
02/03/2018 15:42
|
Svar
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Her er fra https://www.birk.no/frakt-returFrakt Vi sender normalt ut alle ordre innen 24 timer fra ordren er lagt inn. Kunden vil da automatisk få sporingsnummer på sms eller epost. I enkelte tilfeller må vi skaffe varen fra en annen lokasjon, da kan det ta 2-3 dager før varen sendes. Hvis vi er utsolgt for en størrelse eller farge vil vi ta kontakt pr. tlf eller epost for å finne alternativer. Når kunden betaler med kort blir beløpet reservert, vi trekker ikke kortet før varene sendes ut. Vi har gratis frakt fjennom POstNord Mypack, Dersom man ønsker en vare levert på døren koster dette fra kr 152,-. Den endelige kostnaden for hjemlevering vil dukke opp ved utsjekk i handlekurven. Snakk om å love mer enn de kan holde!
|
|
|
02/03/2018 18:24
|
Skorp
Ivrig
|
Ivrig
Birk Sport Markus Thranes gate var min lbs en stund. God service og kommunikasjon minus noen små skrammer..
De tok service på en Fox 36, leverte inn kun gaffelen. De tok den kjapt og til en god pris. Ble selvfølgelig som ny. Den hadde et hakk i gaffel brua, som jeg mistenker de laget.
De tok service på Reverb setepinnen min også, ble som ny her også. Oppdaget senere når jeg byttet sete at det var skader fra en skrustikke..
Bestilte styrelager, fikk god pris og de presset det inn gratis når jeg plukket det opp.
Birk sport alnabru; hadde et Fizik Tundra sete på veggen med en sinnsyk veil pris. Fikk setet kraftig rabattert til samme pris som Bikeshop.no.
|
|
|
03/03/2018 15:56
|
RobinB
Ringrev
|
Ringrev
Tipper jeg ikke får svar på den e-posten jeg sendte dem i fjor vår.
|
|
|
03/03/2018 21:36
|
Yrrah
Entusiast
|
Entusiast
Har også litt forskjellige erfaringer med Birk.
Kjøpt 2 sykler der....+ en del små ting nå og da. Hyggelige folk.
Men litt så som så med servicen (utførelsen/kunnskapen... ikke at jeg er geni men...)
Hadde en sykkel på service for et par år siden (før jeg lærte meg litt mer om sykkel).. og fikk den tilbake... noe som ikke stemte.... Hørte da med et annet sted.... og Birk hadde da ikke gjort noe med kjede... som var så "dratt" at kassetten nesten måtte byttes ut.... Litt sløvt, men men....
Kommer fortsatt til å handle småting der.... for de har fine priser og bra utvalg, men servicen tar jeg andre steder og gjør ting selv.
|
|
|
03/03/2018 21:48
|
ML1
Entusiast
|
Entusiast
Dårlig erfaring her og . Tenkte å kjøpe en billig Fatbike(utlevert i butikk) for å ha noe å gjøre i snøen/på påskefjellet. Fikk bekreftet at ordren var under montering (løgn)skulle leveres en gitt dag. Dro opp dagen etter sykkelen ble lovet klar. Ingen sykkel. Kort svar fra kundeservice etter henvendelse om feil i lagerstyring og beklagelse og kansellert ordre. Kanskje like greit, men jeg oppfatter dette som rot og rør butikk desverre. Nettbutikken altså.
|
|
|
04/03/2018 09:05
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har bestilt på Birk.no én gang. To uker uten at jeg hørte noe, mailet flere ganger og prøvde ringe. Da jeg skrev at jeg kom til å klage til forbrukerrådet om de ikke gav lyd fra seg, sendte de dagen etter...
|
|
|
04/03/2018 09:29
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Har bestilt en del småting fra deres lagersalg i løpet av siste året. Ting kom kjapt i postkassen.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
04/03/2018 09:36
|
Sikko
Entusiast
|
Entusiast
Jeg kjøpte for mange år siden en brukt Fuji SL1 på Finn. Jeg fikk den aldri til å gire skikkelig, og etter mye om og men viste det seg at det var et lite brudd i kjedestaget som var årsaken. Da jeg kontaktet Birk ba de meg sende inn rammen, og fikk beskjed om at dette var en garantisak. Strålende fornøyd ventet jeg på ny ramme, dessverre forgjeves. Etter månedsvis med purring og venting hadde de ombestemt seg, og garantisak var nå blitt til brukerfeil. Jeg hadde i mellomtiden måtte kjøpe meg en ny sykkel, siden de hadde hatt ramma inne fra mars-juli. De lovet dog å reparere den gamle ramma gratis, som en hyggelig gest. Flott tenkte jeg, da har jeg to fungerende sykler. Desverre tok jeg igjen gleden på forskudd. Da jeg fikk sykkelen tilbake hadde de bare limt bruddet med epoxy, noe som førte til at staget brakk rett av på første tur. Heldigvis i en oppoverbakke!
|
|
|
05/03/2018 12:13
|
edorF
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har en reklamasjonssak gående. Dvs jeg prøver å få en reklamasjonssak gående, men jeg får heller aldri svar på epostene mine.Blir vel forbrukerrådet neste, tenker jeg
|
|
|
05/03/2018 12:15
|
Svar
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Etter enda flere telefoner, e-poster, meldinger på Messenger og en dårlig omtale i en kommentar på birk.no, samt tydelig beskjed om at jeg kom til å legge ut dårlige omtaler av dem overalt på nettet fikk jeg endelig en tilbakemelding am at varene selvsagt var pakket og klare.
De skulle også ha blitt levert til PostNord som leverer for dem, men fortsatt har jeg ikke fått et sendingsnummer/sporingsnummer, kun en tekstmelding.
Jeg har nå samtidig handlet med bikeshop.no. Hyggelige og tydelige tilbakemeldinger innen et døgn som de lover. De bestilte inn en hjelm fra produsent for meg som var på kampanje, men utsolgt hos dem. Ryddig og ordentlig. Handler gjerne hos dem igjen, men ikke hos birk.no.
For ordens skyld: Jeg har ingen tilknytninger til noen sykkelbutikk eller -firma.
|
|
|
[Re: edorF]
05/03/2018 12:16
|
Svar
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Er det du som har lagt ut en kommentar på nettsiden om dette, der de svarer at de ikke kan finne noe på ditt navn?
|
|
|
[Re: Skorp]
05/03/2018 12:19
|
Svar
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Hvis de skadet deler når de tok service ville jeg ikke ha vært fornøyd.
|
|
|
[Re: NjuK]
05/03/2018 12:20
|
Svar
OP
Medlem
|
OP
Medlem
I postkassen? Men de bruker jo PostNord for levering?
|
|
|
27/04/2018 08:07
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Jeg har kun gode erfaringer med Birk Marcus Thranes gate.
Alltid hyggelige folk på jobb, jeg kan gjerne henge der en stund og prate sykkel. De ringer alltid når noe ekstra service må utføres, og prisen har alltid vært god.
Da jeg kjøpte en ny Fuji på nett viste det seg at det var problemer med bakhjulet. Gutta har tatt dette uten kostnader for meg.
Super service og jeg kommer til å bruke dem i flere år framover.
Anonym5
|
|
|
[Re: anonym5]
27/04/2018 10:25
|
maratomnr50
Medlem
|
Medlem
Jeg har kun gode erfaringer med Birk Marcus Thranes gate.
Alltid hyggelige folk på jobb, jeg kan gjerne henge der en stund og prate sykkel. De ringer alltid når noe ekstra service må utføres, og prisen har alltid vært god.
Da jeg kjøpte en ny Fuji på nett viste det seg at det var problemer med bakhjulet. Gutta har tatt dette uten kostnader for meg.
Super service og jeg kommer til å bruke dem i flere år framover.
Støttes. Bruker disse mye både privat og i jobbsammenheng, og de har ikke kommet til kort over de årene jeg har brukt dem til mye rart.
Martin
|
|
|
19/12/2018 13:49
|
Leif'ern
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Her er min siste erfaring med Birk Sport: Jeg kjøpte et par piggdekk HOS Birk Sport Rud. Jeg oppdaget like etterpå at jeg kunne få akkurat de samme dekken til under halve prisen hos XXL. Jeg gikk tilbake for bytte dekkene. Jeg leverte dem og fikk beskjed om at jeg kunne få pengene tilbake på konto som jeg oppgav, men det ville skje om noen dager. Det har jeg ennå ikke fått, dette er mer enn 3 uker siden. Jeg har purret flere ganger ved personlig frammøte og epost.
|
|
|
|
|