Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Elendig Lupine Blika fjernkontroll?

Elendig Lupine Blika fjernkontroll? #2468035 02/03/2018 07:23
Ugla Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Har lykteoppsett med Lupine Betty og Blika og bruker fjernkontrollen for å synkronisere de to.

Min Blika-fjernkontroll konket på første sykkeltur med tomt batteri. Byttet batteri og den fungerte på neste, men begge knappene lyste konstant rødt hele veien. Sendte den inn på reparasjon og fikk den tilbake med voila, nytt batteri!

Har brukt den to turer nå, og etter 15 minutter går begge knappene i rødt. Den fungerer forsåvidt, og det er også kaldt ute (-12-13), men dette kan da ikke være riktig, eller er det flere som har det sånn?

Det skal sies at fjernkontrollen til Betty, som bare er en knapp, fungerer, så da er jo spørsmålet om 1) Blika har en dårligere fjernkontroll enn Betty eller 2) det er bare å sende den på rep en gang til?

Lars-Erik
Re: Elendig Lupine Blika fjernkontroll? [Re: Ugla] #2468039 02/03/2018 07:49
perbl Offline
More than words
More than words
Har vært mye rødt på mine fjernkontroller når jeg har vært ute i -18-19 her, har så langt konkludert med at batteriene sikkert ikke var helt tipp topp etter å ha ligget en stund i butikk.

Bettyeremoten min har lyst rødt flere turer hvertfall, i og med at den kan ha ligget en stund på lageret til butikken antok jeg bare at CR2032-batteriet sikkert har lada litt ut, men på siste tur som var den kaldeste lyste Blikaremoten og etter en stund.

Antok det bare er å bytte batteri når jeg føler for det, men mulig noe kan være galt? Har ikke finlest manualene, trodde først det var varsel om lavt batteri på selve lyktene, men de hadde godt over halvfulle batteri begge to.

Per B.
Re: Elendig Lupine Blika fjernkontroll? [Re: perbl] #2468123 02/03/2018 15:15
Ugla Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: perbl
Har vært mye rødt på mine fjernkontroller når jeg har vært ute i -18-19 her, har så langt konkludert med at batteriene sikkert ikke var helt tipp topp etter å ha ligget en stund i butikk.

Bettyeremoten min har lyst rødt flere turer hvertfall, i og med at den kan ha ligget en stund på lageret til butikken antok jeg bare at CR2032-batteriet sikkert har lada litt ut, men på siste tur som var den kaldeste lyste Blikaremoten og etter en stund.

Antok det bare er å bytte batteri når jeg føler for det, men mulig noe kan være galt? Har ikke finlest manualene, trodde først det var varsel om lavt batteri på selve lyktene, men de hadde godt over halvfulle batteri begge to.

Har bare vært Lupine-bruker i tre måneder, så jeg kjenner ikke så godt til hvordan det skal være, og ikke står det stort om dette i manualen heller. Men, jeg tenker at 15 minutter før rødt lys på fjernkontrollen må være under forventning, selv om den for såvidt fungerer, så da tenker jeg at den skal tilbake til leverandør.

Lars-Erik
Re: Elendig Lupine Blika fjernkontroll? [Re: Ugla] #2468128 02/03/2018 17:23
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har Piko R og fjernkontrollen lyser støtt rødt og er ikke noe særlig som batteriindikator, men funker som fjell som fjernkontroll selv i tosifra antall minusgrader.
Har ikke prøvd å bytte batteri men tar alltid fjernkontrollen inn i varmen mellom turer.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Moderator  support