Hvem var å plass? Enten med startnummer eller som tilskuer?
Jeg var der som tilskuer. Rittet huskes kanskje aller best for alle syklene som ble stjålet kvelden før rittet - blant annet et antall Scott-sykler med den helt nye ulanserte XTR-gruppa. Mye fine Klein-sykler her - blant annet den under Gjertrud Bø.
Høydahl fikk et lite internasjonalt gjennombrudd og svenske Bernt Johansson satte verdenseliten på plass.
Kjørte kvaliken på lørdag. På en Fisher CR-7. Kvalifiserte for søndagen, men gikk så dundrende næringstom på lørdagen at et enda lengre ritt søndag ikke virket fristende. Var skiløper på den tiden, så det å innta fast næring selv i lengre konkurranser var et rimelig ukjent konsept. Mange skiløpere som har gått på samme smellen i ritt.
Jeg var ikke der men så det på Eurosport. Herlig gjensyn! Kult å se Gjertrud, Høydal og Frischi. Og Bernt Johansson er vel en gammel landeveisproff? Anders Adamson prata ofte om han. Og Tommy Johansen(nr.27) tror jeg er samme mann som var den første til å sette en 1440 i en snowboardkonkurranse. Også det i Holmenkollen.
Re: Verdenscupfinalen i Holmenkollen i 1991
[Re: skubisan]
#246833504/03/201815:09