Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Focus Izalco Max Disc

Focus Izalco Max Disc #2466340 20/02/2018 14:52
O
oysf Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
O
Noen som har prøvd denne? Vurderer en Izalco Max Disc Etap. Koster skjorta, så vil være sikker på at jeg velger rett sykkel. Grunnet nære kontakter i sykkelbransjen så er det kun Focus, Cannondale og Cervelo som er interessant.

Syns felgbrems er finest, men ser mer og mer at skiver kan være løsningen, da jeg bor på Vestlandet... Utenom det har jeg veldig tro på at aero er greia, men fra Focus, Cannondale og Cervelo er det kun Cervelo som leverer utpregede aerosykler, i S5 og S3. S5 er driiitdyr, og finnes ikke med skiver, og Cervelo S3 Disc er et alternativ, men den koster 15 000 mer enn Focus. I tillegg synes jeg Focusen er finere... Et siste alternativ er altså Cannondale, men har ikke helt feelingen der heller.. Så da er spørsmålet, aero-Cervelo eller driiitfin u-aero-Focus?

[img]https://goo.gl/images/pMdL1n[/img] Izalco Max

Redigert av oysf; 20/02/2018 14:54.
Re: Focus Izalco Max Disc [Re: oysf] #2466349 20/02/2018 16:02
A
AntonS Offline
Ringrev
Ringrev
A
Focusen er nok mer enn aero nok, med fine dype (og dyre) Zipp-hjul. Man merker veldig lite forskjell mellom en typisk «aero-ramme» og en vanlig en. Profflaget EF Education First sykler jo faktisk på cannondale supersix, som ikke er noen utpreget aero-sykkel. Er det bra nok for proffene tror jeg du klarer deg med focusen, og jeg synes den var ganske fin.

Re: Focus Izalco Max Disc [Re: oysf] #2466351 20/02/2018 16:12
Gustapho Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Har Nylig kjøpt Focus Paralane med shimano 105 skivebremser til vinterbruk og pendling og div. utrolig god sykkel

men har også bestilt Focus Izalco max med Felgbrems, shimano ultegra Di2.
for min del var ikke skivebremser aktuelt for meg på en konkuranseykkel/treningssykkel. der holder jeg meg til felgbrems som jeg har gjort i 5 år. ser ingen grunn til å gå over til skivebremser. skjer det noe under ritt så er det lettere å fikse felgbremsen enn en skivebrems, (for eks)

jeg har falt helt pladask for focusen og gleder meg til å få nye røde gliset nå i mars en gang. når jeg gikk for valg av ny sykkel så stod det mellom argon aero sykkel og denne focusen. spurte mange om tips og råd, havnet som sagt på focusen uten noe som helst tvil.

Følg Meg gjerne på insta & strava
Gustpho
Strava

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå