Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Konvertere frå telemark til fast hel?

Konvertere frå telemark til fast hel? #2466181 19/02/2018 19:43
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Har alltid kjørt telemark, sidan sånn '93-ish, og har alltid tenkt at det ikkje er aktuelt med noko anna.

No nærmar eg meg 40/110 (år/kg) og det har kun blitt turar med familie og unger (8-12 år) i preparerte bakker siste åra. Eg kjenner telemarkstilen ikkje er så stilig lengre og eg har ikkje styrke i låra til å verkeleg nyte det, samt skranglete knær (=vondt)

pr no har eg Volkl Mantra 191/NTN og scarpa TX, har aldri (!) prøvd alpint/fast hel.

Ser for meg tre alternative ruter å gå (tilfeldig rekkefølge):
1: Kjøpe meg ein flekk ny, lettkjørt alpinpakke for bakkekjøring, behalde telemarkutstyret som det er, om topptur og liknande skulle bli aktuelt
2: Kjøpe nye randonee (tech?) -bindingar og bruke eksisterande sko og ski
3: kjøpe nye alpinbindingar og sko og montere på eksisterande ski.

Om alternativ 3: kan ein i så fall byte bindingar fram og tilbake, utan spesielle problem med hull i skia/fukt etc?

Svar med grunngjeving og ev. eigen erfaring er supert ICON_SMILE

Stem her
Et valg tillatt
Stemmer aksepteres fra: 19/02/2018 19:42

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2466195 19/02/2018 21:03
Husky Offline
Entusiast
Entusiast
Kondolerer!

Det er lite på ski som er så stilig som telemarkssving i laussnø. Har høyrt dette frå mange mange som køyre med fast hel.

Helsing ein med 26 år på telemark og framleis gode kne ;-)

Sig

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2466214 19/02/2018 22:18
N
nordfonn Offline
Entusiast
Entusiast
N
Snowbord -> Telemark -> alpin -> alpin m. gåbindinger (duke) -> pudder-rando.

Har aldri hatt bakkeski, kun forskjellige ski med minst 100 på midten.

Konverterte fra snowboard for å prøve noe nytt, så meg aldri tilbake. Så til alpint for å henge på resten av gjengen, den tiden sto vi myye på ski, så fra alpint til Dynafit pudderski/bindinger og Mercury støvler. Har hatt disse noen sesonger nå og er veldig fornøyd. Nå blir det mellom 2-10 ego dager i året pga små unger etc. Greit å ha ett sett ski som funker til alt, plassbesparende, etc. Men, savner litt følelsen av alpinstøvler og tunge store pudderplanker / lokomotiv de få dagene jeg kun er på heisbasert pudderkjøring. Men.. er så sykt mange som kjører pudder nå at det raskt blir litt gåing uansett, og da er det igjen fordel med alt-i-ett pakken. Så for min del sier jeg alt. 3. Kjøp eventuelt nye ski seinere hvis du føler for det.

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2466294 20/02/2018 11:30
Arne_And Offline
More than words
More than words
Sitat: Arnebv
Om alternativ 3: kan ein i så fall byte bindingar fram og tilbake, utan spesielle problem med hull i skia/fukt etc?

Du kan kjøpe inserts som skrues i skiene, og så kan bindingene festes med maskinskruer. Hvis skruemønsteret går opp kan bindingene da gå om hverandre. Det finnes også plater med ferdige skruehull til forskjellige bindinger, kanskje har noen laget plater for NTN og alpinbinding?

Jeg ville dog gått for alternativ 2. Rando er toppers.

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2466306 20/02/2018 12:34
N
nordfonn Offline
Entusiast
Entusiast
N
Redigering av mitt forrige innlegg: Leste feil, jeg mente alternativ 2 - vel å merke hvis skoene dine har tech inserts og vil fungere greit uten for mye flex pga. telemark-svikten. Har forsåvidt trykket 3 på pollen også frown.

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2466309 20/02/2018 12:39
Ynot Offline
Besatt
Besatt
tx med tech-tå er helt super å både gå og kjøre med kreuzspitze lager noen snasne adaptere med g3 hullmønster, og du kan velge mellom fri hel og kabel, eller fast hæl

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2466327 20/02/2018 14:11
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Gratulerer! Jeg tok denne overgangen for en god del år siden (etter ca 20 år på telemark) og har ikke sett meg tilbake.
Stemte for alternativ 3. Forskjellen mellom et par skikkelige alpinstøvler og randostøvler (eller TX-støvlene du har fra før) er som natt og dag.
Om du på død og liv vil ha muligheten til litt telemarkkjøring innimellom monterer du skiene med https://quiverkiller.com/
Jeg spår at du kommer til å prøve telemark et par ganger og så være ekstremt fornøyd med alpint. Spesielt om du ikke står så veldig mange ganger i året, da blir telemark for tungt.

Edit: Alt.1 kan også være smart, men koster kanskje litt mer.
Uansett så skal du tenke på at støvlene er den desidert viktigste delen av utstyret ditt. Gå til en skikkelig forhandler med god peiling og godt utvalg. Om de anbefaler deg støvler uten å ha kikket på foten din så snur du og går ut igjen. Prøv deg gjennom hele utvalget. En selger med god peiling kommer til å anbefale deg støvler som er en størrelse mindre enn du tror du skal ha. Hør på selgeren.

Redigert av DesmoSkier; 20/02/2018 14:17.

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2466408 20/02/2018 20:55
K
Kortbeint Offline
Medlem
Medlem
K
Min telemark-karriere endte med telemarkinstruktørkurs for 12 år sidan. Innsåg i den prosessen at eg mest av alt ville bli betre på ski, ikkje nødvendigvis på betre på telemark. Så sommaren etterpå bar det til New Zealand i 3 veker med alpinski. Og etter det har det blitt veldig lite telemark. Jobbar fortsatt med å bli betre på ski ;-)

Vanskelig å gi gode råd uten å vite meir om bruken. Tenker du at det blir mykje bakkekøyring uten muligheit for offpist ville eg hatt noko meir svingvillig enn Mantra. Smale ski med 15-17m svingradius er gode allround bakkeski. Kort svingradius er særlig knall i korte flate bakkar og når ein står på ski med barn. Så eg ville fyrt på med alternativ 1 med sesongkort i den lokale bakken. Og så komme seg så ofte i bakken som du får til. Teknikk er viktigare enn utstyr.

Du får ikkje mykje for eit par brukte NTN-bindingar, sko og fellar. Og rando er dyrt. Så eg ville beholdt mantraen med sko og bindingar til sporadisk toppturbruk. Men det er fantastisk å køyre alpin i lausnø. Flatt lys, ujevn snø, tett skog etc blir brått berre ein fryd med alpin. Hvis du er litt handy så sjekk ut muligheitene for å få satt inn binding freedom eller quiver killer insert slik at du kan ha begge typer binding på samme ski. Det krever at hullmønsteret ikkje kræsjar. Det er ein eigen vitenskap, mykje bra info på tech forumet til TGR. Har to par satt opp med inserts der eg byttar mellom dynafit og alpinbinding etter behov. Eg hatar å stå på på ski med randostøvlar, men det har kanskje meir med kombinasjonen av mine bein og mine randostøvlar enn med randostøvlar generelt.

Så sko er viktig. Kom det til nokon som kan. Passform er viktig, men det handlar også om meir enn det. Vinklane sideveis og fram/bak må passe til kroppen din, eller tilpassast til å passe til kroppen din. Å handle hos nokon som er i stand til å evaluere slikt er vel anvendte pengar. Då kan du bruke energi på å lære deg å stå effektivt på ski, og ikkje på å finne måtar å kompansere tilfeldig oppsatt utstyr.

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2466635 21/02/2018 21:58
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Glimrande. Takk for svar folkens!
Som alltid her inne på ts, er det gode svar å få ICON_SMILE

Det blir veldig kost/nytte vurdering. Næraste skisenter er 2,5 timar unna, så det vert ikkje veldig ofte tur. Men er no i Vågslid nokon dagar (3,5t unna).
Etter første dag i bakken er eg plutseleg usikker. Det er jo ganske moro med telemark og knærne er ikkje såå vonde i dag. Her må det tenkes, og kanskje først og fremst: leige meg noko sånt alpingreier og teste ka det går i.

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2466641 21/02/2018 23:01
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
leige meg noko sånt alpingreier og teste ka det går i.
Lurt ICON_SMILE

Helge
Strava
Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2466794 22/02/2018 19:32
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Ein heil dag med alpinski i bakke gav meirsmak. Første halvtimen med tilvenning og sakn av mine ski -dette var rart!

Men då det løsna, løsna det skikkelig! Masse fart og høg kompresjon på skjæret som eg no klarte å stå i mot - veldig moro!
Dette trass i at utstyret eg leigde var relativt jalla og lite tilpassa. Då eg spurte karen i utleigeskranka om svingradius fekk han sånn 'kva språk pratar du'-look, så det endte med at eg bad han berre gi meg det han gav alle andre... 170cm ski til 188cm/110 kg mann er vel litt kort?
Synes sko ikkje var så stive eg hadde forventa heller.. Ikkje merkbart stivare enn mine TX pro i låst posisjon, men det kjem kanskje av dårlig 'fit'?

Men var såpass moro at det blir definitivt ein eller annan form for konvertering frå telemark tommelopp

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2466820 22/02/2018 22:38
B
BRD Offline
Ringrev
Ringrev
B
Virker veldig korte, men enkle å kjlre. Lengre ski vil være mer stabile i høy fart, men kreve bedre teknikk.

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2467025 24/02/2018 11:20
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Ok.
Etter ein dag til med fast hel/alpint, har eg bestemt meg for alternativ 2. Trur dette vert rimelegaste måten å få mykje moro ut av kvar krone og framleis ha ein rig til alt.

Men kva tech-binding er å føretrekke (drit i telemarkmuligheiter) ?

Har forstått det slik at det finnes/fantes ein slags kloss/puck/"TLT sliding plate" ein kunne feste I skarejernsfestet på dynafitbindingar for å motverke fleksen i skoa mine. Slike fulgte gjerne med tx pro, men eg trur ikkje det gjorde det med mine i '09/10. Eg finn ikkje slike nokon stad..

Tips?

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2469763 12/03/2018 17:56
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Då vart det alternativ 2: kjøpte Dynafit Radical ft frå sport conrad og mekka til noko.
Montering vart litt ekstra interessant, då eg fann ut etter eg hadde plugga hola til NTN-bindingen at to av hola var spot on der eg skulle ha fremste hola til tech-bindingen...

Den einaste staden det var mogleg å få tak i klossar for å hindre fleksen i skoa, var telemark pyrinees. Dei anbefalte å lage klossar av kork, og to stk gryteunderlag vart epoxylimt oppå kvarandre til perfekt høgde (16mm).

Eg dreit forresten i karbonplata som fulgte med bindingen, då eg ikkje heilt såg poenget (og nokon på internettet hadde testa effekten til mellom 1 og 3 %) Ein bi-effekt av dette, vart at fronten vart litt lavare enn bakenden. Sidan eg alltid har synes at kjøreinnstillinga til skoa har vore vel framoverlent i utgangspunktet, vart det til at eg mekka nytt hull i gåfunksjonen på skoa, slik at eg kunne stå nokonlunde balansert i låst stilling.

Etter ein dag i anlegg med diverse laussnøkjøring og bakkekjøring og det i mellom, må eg konkludere med at eg aldri har hatt det så moro på ski før. Og det var absolutt bonus at utstyret fungerte upåklageleg!

fotos:

Redigert av Arnebv; 12/03/2018 17:58.

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2469796 12/03/2018 20:36
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Ser ut til å funke dette her. Har du fått justert gapet mellom hæl og bakstykke helt nøyaktig etter Dynafits måleverktøy som følger med bindingen? Det er viktig.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2469936 13/03/2018 10:55
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Enig i at det er viktig å justere avstanden på bakbindingen ja.
Om man ikke har plastbiten fra Dynafit så går det bra med en 5mm unbrako.

Helge
Strava
Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: DesmoSkier] #2470367 15/03/2018 09:00
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: GeirK
Ser ut til å funke dette her. Har du fått justert gapet mellom hæl og bakstykke helt nøyaktig etter Dynafits måleverktøy som følger med bindingen? Det er viktig.
Sitat: DesmoSkier
Enig i at det er viktig å justere avstanden på bakbindingen ja.
Om man ikke har plastbiten fra Dynafit så går det bra med en 5mm unbrako.

Begynte med 5mm unbrako, og fann ut etterpå at den plastdingsen som låg i boksen ikkje var søppel, så då fekk eg brukt det også ICON_SMILE

Største utfordringa var eigentleg å forstå meg på korleis eg skulle lese av DIN på den store skruen.

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2470582 16/03/2018 10:25
Børre Grop Offline
Entusiast
Entusiast
Trist å lese her inne at så mange festar hælen, lurar på kva som gjer det? Er det fordi telemark er ut eller at folk rett og slett ikkje er sterke (nok?) i beina lenger? ICON_WINK Det viktigaste er sjølvsagt å ha det artig på ski, og eg er heller ikkje fanatikar som fornektar alt utanom telemark, men om lårstyrke er største problem så kan det vera motivasjon for trening! Eller?

Eg har opplevd at etter eg starta med stisykling/dh held eg lårmusklane igang heile året og får ikkje den "skitt-nå-må-eg-trene-knebøy"-panikken kvar haust. Lårmuskulatur er ein ting, dårlege kne er ein annan ting. Eg har hatt det meste som er av kneskader utanom korsbandskader, men telemarkkøyringa har aldri vore noko problem her. Eg au er over 100 kg... Trur det kan handle om teknikken. Eit generelt treningstips er jo å ikkje belaste kneet når det er foran tåa, ergo må ein flytte vekta lenger bak slik at kneet alltid ligg bak tæan (tå i fleirtal...) når ein køyrer viss ein skal overføre det til telemark. Har fått støtte frå fysio om dette prinsippet i telemarkkøyring. Fordelar: stilen blir bedre, mindre belastning på kne og slepp å bekymre seg for at knei går nedi. Knebeskyttar på telemark burde vore forbudt ICON_SMILE

Sjølv har eg både telemarkski og alpint og har akkurat starta å lære meg snowboard i ein alder av 34. Veldig moro! Alpinskia har eg for å kunne hoppe/køyre baklengs, men på ein god pudderdag vil aldri noko kunne slå telemark for min del i laussnøen. Alpint blir for kjeldleg, så har eg meir trua på snowboard sjølv om ein blir den tullingen alle må vente på om ein køyrer med skifolk da... Litt invalid er ein jo på snowboard, hehe.

Men viktigast, Arnebv, bra at du he funne fram til det som er best for både kropp og sjel og gjev deg mykje glede på ski!

Don´t die without scars.
More speed, more airtime, more fun!
Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Børre Grop] #2470698 17/03/2018 00:12
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: Børre Grop
Trist å lese her inne at så mange festar hælen, lurar på kva som gjer det?
(snip)

Eigentleg ganske enkelt for min del, i tillegg til tungt og alt det der:
Då eg kjøpte mine første telemarkski i 11-årsalderen ('92),var dette den einaste måten eg kunne ha eit par ski til alt, ok til bortover, ok bortover, og funka nedover både ì og utanfor løypene.
Telemark i dag er ein unødvendig tung og tungvindt, - men akk så grasiøs (!), - stilart, utan særlege fordeler slik utstyret er ì dag.
Så når knærne og fysikk ikkje klarte å følge opp lengre, var det eigentleg eit enkelt val, og eg skulle ønske eg hadde gjort det for 10 år sidan i staden for å gå til NTN

Men viktigast, Arnebv, bra at du he funne fram til det som er best for både kropp og sjel og gjev deg mykje glede på ski!

Jepp. Men det stakk pittelitt då eg såg ein telemarkkjørar gli over snøen ;-)

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2470736 17/03/2018 11:42
Børre Grop Offline
Entusiast
Entusiast
Hehe, ja det rykker vel litt æ hælen når du ser ein med laus hæl gli forbi ICON_SMILE

Skal vera enig i at utstyret kan vera tungt, men trur det handlar meir om at mitt utstyr er gamalt. Ski og bindingar får ein vel ganske lett til telemark au, men kva har skjedd på skofronten? Eg he hatt mine Scarpa T1-race sidan 2003 og dei nektar å dø, men fy sø tunge. Skulle likt å vite kva dei lettaste veg idag... Utanom det syns eg telemark er både praktisk og artig!

Redigert av Børre Grop; 17/03/2018 11:43.

Don´t die without scars.
Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2470759 17/03/2018 14:02
R
rokkitan Offline
Entusiast
Entusiast
R
Jeg syns det mangler lette telemarkstøvler med godt utslag ala Dynafit Tlt7 osv. Ellers så har NTN med tech-tå flere gode alternativer for lette bindinger, og NTN Freedom er også fin. For ski har man mye de samme mulighetene som alpint, selv om montering er forskjellig og kan gi noen utfordringer der.

Til slutt har jeg truffet overraskende mange forhenværende telemarkskjørere med dårlige knær.. Det er for tiden også godt utvalg av telemarksutstyr på Finn. Mvh. Telerat.

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Børre Grop] #2470971 19/03/2018 08:25
M
maple Offline
Entusiast
Entusiast
M

Det beste argumentet jeg noen gang har hørt for å konvertere er "hvorfor skal jeg gjøre det vanskelig for meg sjøl, når jeg kan gjøre det enkelt?". og det er jo et sabla godt poeng, det er ikke tvil om at det er mye lettere å stå på ski når hælen er festa. så kan du kjøre enda fortere og høkke enda høyere klipper

Når det er sagt nå jeg innrømme at jeg synes det er kjedelig å stå med fast hæl i bakken med mindre det er helt konge pudderforhold hele dagen. Ender som oftest opp med å stå på pudderplanker i et par timer på formiddagen, til det begynner å bli oppkjørt og jeg har fått kjørt favorittlinjene mine. etter lunsj er det på med telemarkskia og koseknote seg ned isete løyper og oppkjørt offpiste. så får jeg en ekstra utfordring, mestring (iallefall tidvis:-)) og dermed masse skiglede.

Lykke til med den nye riggen! og det er lett å få tak i brukt NTN-utstyr på finn.no hvis du skulle angre en dag

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2470986 19/03/2018 09:12
Ynot Offline
Besatt
Besatt

Telemark i dag er ein unødvendig tung og tungvindt, - men akk så grasiøs (!), - stilart, utan særlege fordeler slik utstyret er ì dag.
Så når knærne og fysikk ikkje klarte å følge opp lengre, var det eigentleg eit enkelt val, og eg skulle ønske eg hadde gjort det for 10 år sidan i staden for å gå til NTN

Mitt TTS system med radical tå og voile hælkabel er lettere en radical tå + hæl, og andre solide «kjørbare» randovarinater, fleksen i tx-skoa gir utrolig gå-komfort med tech-tå, og støvlene mine veier 1650/stk, som er akseptabelt. Vekt er ikke et argument.

Synes også jeg får mindre slag og vridninger i kneet når hælen er løs og en tar en litt høy bulgarsk utfall pr sving.
Muligheten for hoppsvinger i bratt røtent terreng gjør at jeg føler meg tryggere.

Tror grunnen til at mange synes telemark er tungt er dårlig teknikk med dype og tunge skrensesvinger. En litt mer oppreist kjørestilling med kortere og ikke så kraftkrevende svinger vil hjelpe på energiforbruket.
Akkurat som på terrengsykkel dreier det seg om å tørre å slippe litt opp, være løs og ledig, og finne flyten

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: maple] #2470988 19/03/2018 09:28
Børre Grop Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: maple

Det beste argumentet jeg noen gang har hørt for å konvertere er "hvorfor skal jeg gjøre det vanskelig for meg sjøl, når jeg kan gjøre det enkelt?". og det er jo et sabla godt poeng, det er ikke tvil om at det er mye lettere å stå på ski når hælen er festa. så kan du kjøre enda fortere og høkke enda høyere klipper

Altså, her er eg nesten på grensa til å bli provosert, viss dette er det beste argumentet folk har har for å feste hælen!? Men eg skal nøye meg med å humre litt. Argumentet med å gjera det enkelt i staden for vanskeleg er ikkje eit argument, det vil jo sei at folk meiner at telemark og alpint er akkurat det samme, bare at telemark er vanskeleg og alpint er lett! Ja, telemark er ein vansklegare måte å stå på ski på og alpint er mykje lettare, men det er samtidig to heilt forskjellige ting! To heilt ulike måtar å stå på ski på, viss ein faktisk har stått på telemark slik ein skal da. Er jo ein del som tek snarvegar på telemark og sett alpinsvingar når det blir for smalt, bratt, går for fort eller balansen får kjørt seg. Viss skikøyring blir redusert til to plankar der det som er festa oppå skia og rørslene deretter er fullstendig likegyldig, skjønar eg at folk ikkje ser forskjellen, men eg meiner forskjellen på alpint og telemark er omtrent like stor som ski vs snowboard. Brannfakkel tent ICON_WINK

Don´t die without scars.
Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Ynot] #2470993 19/03/2018 09:41
Børre Grop Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Ynot

Mitt TTS system med radical tå og voile hælkabel er lettere en radical tå + hæl, og andre solide «kjørbare» randovarinater, fleksen i tx-skoa gir utrolig gå-komfort med tech-tå, og støvlene mine veier 1650/stk, som er akseptabelt. Vekt er ikke et argument.

Synes også jeg får mindre slag og vridninger i kneet når hælen er løs og en tar en litt høy bulgarsk utfall pr sving.
Muligheten for hoppsvinger i bratt røtent terreng gjør at jeg føler meg tryggere.

Tror grunnen til at mange synes telemark er tungt er dårlig teknikk med dype og tunge skrensesvinger. En litt mer oppreist kjørestilling med kortere og ikke så kraftkrevende svinger vil hjelpe på energiforbruket.
Akkurat som på terrengsykkel dreier det seg om å tørre å slippe litt opp, være løs og ledig, og finne flyten

Det fins absolutt lett utstyr på telemark au idag, så ser heller ikkje vektargumentet. Det er logisk at utstyret på telemark må bli noko tyngre pga funksjonar alpint/randonee ikkje treng på sitt utstyr.

At folk fortsatt heng att i hoppsvingar og tunge overgangar mellom svingar med å gå opp og ned heile tida trudde eg hadde daua ut for 20 år sia, men ser det heng att mange plassar. Mitt første FriFlyt-magasin på starten av 2000-talet hadde ein stor sak om Henrik Haaland og Frode Grønvold som kjørte telemark på ein måte få hadde gjort før, med (nesten) all vekt på innerski og ein bakoverlent stil som minte om surfing og som lot dei køyre styggfort nedover fjellsider og hamle opp med dei fleste med festa hæl. Med den teknikken er kneskader og tungvinte knebøysvingar historie og skulle ikkje vore til hinder for å fortsette med telemark. Men det krever ganske god teknikk og kontroll og beherske denne stilen.

Om det er kneskadene eller mangel på vilje til å lære seg ein annan, og etter mi meining, bedre og artigare måte å køyre telemark på som gjer at folk byttar veit eg ikkje. Men syns argumentasjonen til tider er litt rar då det virkar som mange fortsatt syns telemark er artig.

Don´t die without scars.
Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2471093 19/03/2018 14:47
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag anser att telemark är en meningslös dead end och med tanke på hur det ser ut i backarna och på fjellet idag så tror jag inte att jag är alena om det. Tror knappt jag såg en enaste med telemark i påskas bland allt folket.

Telemark är så otroligt mycket svårare än alpint hvis man vill åka på fjellet när det inte är perfekta förhold eller carva i ett alpin anlegg.

Några få klarar av det tillräkligt bra men för de flesta som vill ha det göy på ski så är alpint eller randonne bättre.

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: fredriks] #2471101 19/03/2018 15:19
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg var en gang på tur med en telemarkskjører. Det var skikkelig gjennomslagsføre - noe jeg løste ved å sette noe vekt på innerskia slik at skaren bar. Han, derimot, var helt avhengig av all tyngden på en ski og gikk gjennom skaren i hver sving. Mulig det var piloterror hos ham, men han sleit skikkelig.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: GeirK] #2471102 19/03/2018 15:25
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Han borde droppat att bruke telemark svinger och istället svingt parallelt. Fungerar bättre på de flesta fören är min erfaring (som desverre har telemark ski)

Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2471141 19/03/2018 19:09
Børre Grop Offline
Entusiast
Entusiast
Eg har køyrt i all slag føre på telemarkski, og det er fullt mogleg å flytte trykket mellom skia også på telemark. Skal ein køyre carvingsvingar på telemark i preppa løype og ligge på skjæret skal ein i prinsippet ha all vekt på ytterski, men i praksis blir det kanskje 80-20 fordeling. I pudder derimot kan eg ligge med 70-80% vekt på innerski i fint puddeføre, men dersom føret endrar seg er det absolutt mogleg å finne ein mellomting for å tilpasse seg føret. At ein har så mykje vekt på innerski i pudder heng jo naturleg saman med at ein må legge vekta meir bakpå i pudder. Har aldri opplevd å bli frakjørt av nokon på alpint fordi føret var mindre gunstig på telemark i alle fall.

Til fredriks:
https://www.youtube.com/watch?v=OekT7nYdlMo

Asbjørn viser kor lett det kan vere. Ikkje mykje meir dra-på med alpint her...

Don´t die without scars.
Re: Konvertere frå telemark til fast hel? [Re: Arnebv] #2471143 19/03/2018 19:11
R
rogerha Offline
Avhengig
Avhengig
R
I skikkelig gjennomslagsføre er det nok piloten, og skiene, som avgjør. Ikke stilen. Husker en påske på sunnmøre for ca 10 år siden hvor vi hadde gjennomslagsskare fra helvete en dag. Vi var en gjeng på 7-8 stykker hvor de fleste var ganske gode på ski, og et par av dem vil jeg si meget dyktige. Men akkurat den dagen så alle ut som Bambi på isen, unntatt en. Telemarkkjøreren hadde noen ski med etter datidens standard en enorm framski og ganske mye innsving. Det var vel en slags rocker også. Resultatet var at tuppen nektet å komme under og innsvinget sørget for at han kunne svinge. Skien var Zag Gold, for øvrig.

Jeg med mine K2 Coomba hadde et svare strev med å komme ned. Var rett og slett umulig å svinge, og måtte krysse ned i lav fart og ta en real hoppsving for å endre retning. Verste skidagen i manns minne. ICON_SMILE

Støtt NOTS sitt arbeid. Bli medlem du også.
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support