Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tips Grenaderløpet

Tips Grenaderløpet #2465644 15/02/2018 19:48
R
rogerha Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
Har blitt lurt med til å gå Grenaderløpet i helgen. Har ikke gått denne før så lurer på om noen har noen gode tips? Målet er å fullføre og få en fin tur. Formen er ikke noe å skryte av men heller ikke helt krise. Lengste tur hittil denne sesongen er desverre kun 2 mil, men satser på at det går bra likevel. Er (eller var) ganske seig og pleide å gå turer på 5-6 mil i ok tempo. Har også gått Gjøvik til Oslo i et drag for noen år siden så vet hvordan det er å gå en lang tur.

Er altså ute etter dos and don'ts for dette rennet. ICON_SMILE

Støtt NOTS sitt arbeid. Bli medlem du også.
Re: Tips Grenaderløpet [Re: rogerha] #2465705 16/02/2018 09:22
E
eirikbk Online
Ivrig
Ivrig
E
Har gått den to ganger tidligere. Kunne tenkt meg å gå den i år, men føler grunnlaget er litt for lite nå i småbarnstiden.
Det enkleste tipset er egentlig å gå kontrollert og behagelig hele veien. Ikke prøv å presse deg. Er dumt å gå som F til Kikut og bli sliten, for det er mange bakker igjen... Innta næring og drikke på absolutt alle stasjoner. Stopp helt opp og fyll skikkelig på.
Prepp skiene (dah). God glid får man mye igjen for på et så langt renn.
Jeg ville gått med sekk og hatt med ekstra genser, hummerhansker, smøring, et par brødskiver, sjokolade e.l. + drikkepose.

God tur!

Re: Tips Grenaderløpet [Re: rogerha] #2465709 16/02/2018 09:40
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Det er kortere enn du tror. Det er bare å åpne knallhardt, så får du en knall tid.

Re: Tips Grenaderløpet [Re: eirikbk] #2465754 16/02/2018 14:35
R
rogerha Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
Sitat: eirikbk
Har gått den to ganger tidligere. Kunne tenkt meg å gå den i år, men føler grunnlaget er litt for lite nå i småbarnstiden.
Det enkleste tipset er egentlig å gå kontrollert og behagelig hele veien. Ikke prøv å presse deg. Er dumt å gå som F til Kikut og bli sliten, for det er mange bakker igjen... Innta næring og drikke på absolutt alle stasjoner. Stopp helt opp og fyll skikkelig på.
Prepp skiene (dah). God glid får man mye igjen for på et så langt renn.
Jeg ville gått med sekk og hatt med ekstra genser, hummerhansker, smøring, et par brødskiver, sjokolade e.l. + drikkepose.

God tur!

Takk for gode råd. Tror det å ta seg tid til å spise og drikke på alle matstasjonene er viktig. Aner meg at kompisen som skal være med er for rastløs til å greie det, så må nok være litt streng der. Eventuelt la han gå og se om han "får det" på slutten. :>

Takk for godt råd fra Dexter også! ICON_LAUGH

Re: Tips Grenaderløpet [Re: rogerha] #2465792 16/02/2018 19:20
V
Vestmarka Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
V
Hvis du har beholdt noe av seigheten burde det gå greit med en del kortere turer. Jeg får vel pakke ned 2 ekstra colabokser. Ikke spis for mange vaffler på solighøgda. Det er overraskende kupert etter europaveien.

Re: Tips Grenaderløpet [Re: rogerha] #2465856 17/02/2018 19:03
R
rogerha Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
R
Det gikk greit, men treigt. Slutttid 8:35:52. Fulgte rådene bortsett å ha gode ski. Hadde helt elendig glid. Så dårlig at folk kommenterte det. ICON_BLUSH
Må vel lære meg å preppe...

For øvrig en veldig fin tur. God stemning og postkortmotiv overalt. Kult å bli kjent med nye deler av marka også.

Moderator  support