Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Robust ryggsekk som er god å bære

Robust ryggsekk som er god å bære #2463787 06/02/2018 09:32
A
anonym5 Offline OP
Anonym5
OP Offline
Anonym5
A
Jeg er ute etter en ny ryggsekk, størrelsesorden 80l.

Siden jeg bruker den like mye på reise som på fly, trenger den å være laget av robust stoff. Den må tåle transport med fly og å bli slengt inn og ut av biler og nedlesset med all slags mulig annen bagasje. I tillegg må den være god å bære på. Alt annet blir kjekt å ha.

Jeg har sett meg ut Fjällreven Kajka som en god kandidat. Den virker veldig robust, og var god å bære på da jeg prøvde den i butikken.

Har noen flere tips til slik ryggsekker?

Anonym5
Re: Robust ryggsekk som er god å bære [Re: anonym5] #2463797 06/02/2018 09:52
H
Henrik. Offline
Tidligere Turbo-Henrik
Tidligere Turbo-Henrik
H
Har vurdert Klattermusen Tor til litt samme bruk, kevlarforsterket stoff og lite mikk på utsiden som henger seg fast i alt mulig. Har ikke fått prøvd den på enda så kan ikke si noe om komfort, men bør være en kandidat verdt å se på.

Re: Robust ryggsekk som er god å bære [Re: anonym5] #2463801 06/02/2018 09:57
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg kjøpte Gregory Palisade etter tips her innefra for sikkert nærmere 10 år siden, og den har jeg ikke hatt behov eller ønske om å skifte ut enda.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Robust ryggsekk som er god å bære [Re: Anders A-R] #2463803 06/02/2018 10:09
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Er enig med Anders om Gregory Palisade, eller annet fra den kanten. Makan til godt bygget sekk har jeg aldri vært borte i. Jeg har varmt anbefalt Gregory til mine venner og ingen av dem som har kjøpt disse har angret. Nå er jo Gregory blitt "husvare" hos G-sport, dvs ifølge G-sportmannen er det kun G-sport som selger Gregory i Norge, og dette kan jo fjerne litt av cred'en.
Det eneste ankepunktet jeg ser mtp denne er at hoftebeltet er forhåndskurvet og ganske stivt. Supert når sekken brukes som den skal, dette gjør at sekken tar en del plass i bagasjerom etc og krever noe ekstra omtanke mtp pakking. Da jeg og kona skulle på fjelltur med min gamle bil med bittelite bagasjerom måtte vi legge sekkene anføttes (eller i "69") for å minimere plassbruken slik at det var plass til alt annet.

- Stefan
Re: Robust ryggsekk som er god å bære [Re: anonym5] #2463814 06/02/2018 11:06
A
anonym5 Offline OP
Anonym5
OP Offline
Anonym5
A
Klättermusen har jeg lenge hatt i siktet. Tor skal absolutt vurderes og jeg fant den på nett til god pris. Jeg har tidligere prøvd Mjølnir og den var veldig god å bære.

Det er ser ut som om Palisades er en utgått modell fra Gregory? Jeg har tafset litt på Gregory på G-sport, men jeg synes stoffet virker litt tynt og lite slitesterk. Kan hende synet bedrar. Ellers var de veldig gode å bære, det skal de ha.

Anonym5
Re: Robust ryggsekk som er god å bære [Re: anonym5] #2463932 06/02/2018 23:22
aleks75 Offline
Entusiast
Entusiast
Har en Fjällräven Kajka 80L som fungerer veldig bra til både til fly- og fjellturer. Litt høy egenvekt, men meget robust og sitter veldig bra til kroppen. Gode justeringsmuligheter og "romløsninger". Solid stoff og glidelåser. Tommel opp!

Aleksander
Re: Robust ryggsekk som er god å bære [Re: Stefan77] #2463980 07/02/2018 08:26
chili Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Stefan77
Er enig med Anders om Gregory Palisade, eller annet fra den kanten. Makan til godt bygget sekk har jeg aldri vært borte i. Jeg har varmt anbefalt Gregory til mine venner og ingen av dem som har kjøpt disse har angret. Nå er jo Gregory blitt "husvare" hos G-sport, dvs ifølge G-sportmannen er det kun G-sport som selger Gregory i Norge, og dette kan jo fjerne litt av cred'en.
Det eneste ankepunktet jeg ser mtp denne er at hoftebeltet er forhåndskurvet og ganske stivt. Supert når sekken brukes som den skal, dette gjør at sekken tar en del plass i bagasjerom etc og krever noe ekstra omtanke mtp pakking. Da jeg og kona skulle på fjelltur med min gamle bil med bittelite bagasjerom måtte vi legge sekkene anføttes (eller i "69") for å minimere plassbruken slik at det var plass til alt annet.

Det han G-sportfjompen sier er bare tull.
I Oslo selges Gregory også hos Sportsnett, Sportslageret, og Piteraq, hvorav sistnevnte er importørens egen butikk. Det er også de stedene jeg ville gått for å få ordentlig hjelp med og få riktig sekk og tilpasninger.

Storsekk er utstyr som kan belaste kroppen ganske mye og ganske feil om den ikke sitter ordentlig.
Kan også anbefale Gregory på det varmeste, men som med mye annet ville jeg tatt runden og prøvd litt forskjellig ICON_SMILE

Redigert av chili; 07/02/2018 08:32.

NOTS – Vern om terrengsykling

Moderator  support