Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Kristoff fornøyd med Colnagoen

Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: torinb] #2463139 01/02/2018 11:27
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Jeg tror i hvertfall den store hopen mosjonister (eller vi regner oss jo som bedre enn det selv om det ikke stemmer) som deltar i Tur/Master-ritt og i hovedsak ligger kun kortere perioder i front får liten eller i praksis null glede av aero egenskapene på en sykkel. Jeg har ikke fått somlet meg til det enda men en sykkeltilpassing tenker jeg er en bedre "investering" enn ny ramme.


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: EmilZipp] #2463141 01/02/2018 11:39
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
vviz Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
Sitat: EmilZipp
[...]Jeg har ikke fått somlet meg til det enda men en sykkeltilpassing tenker jeg er en bedre "investering" enn ny ramme.


Tørr vedde penger på at du har helt rett. Selvsagt med forutsetning av at sykkelen noenlunde følger "standarden" for hvordan sykler ser ut ICON_WINK

EDIT: Ellers tipper jeg du har potensial for å forbedre balansen din på sykkelen også. Book en time hos hun her for å starte treningen ICON_LAUGH

Redigert av vviz; 01/02/2018 11:47.

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: torinb] #2463147 01/02/2018 11:58
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 4,079
G
Gråstein Online
Besatt
Online
Besatt
G
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 4,079
Diskuterer vi det samme?

Det virker som om jeg, m.fl, sier at noen spurter blir avgjort med så usannsynlig små marginer, at alle marginale detaljer _kan_ være viktig.

Vviz virker å argumentere med at "den perfekte sykkelen" bare er en marginal detalj..

Jeg tror alle er enige i at syklisten er det viktigste. At Kristoff ikke plutselig slår Sagan 5/5 ganger om han (eller Sagan) bytter sykkelmerke osv.

Men igjen, for å ta Kittel vs EBH: Gitt at de hadde sykler med like egenskaper, skulle det ikke mye slurv i oppsettet til Kittel til før han hadde hatt en tour-etappe mindre på listen. Når spurtene er så jevne, da kan utstyr ha noe å si.

Og selvsagt, det betyr jo ikke at den ene eller andre sykkelen ville gjort noe med hvor mye jeg koser meg på søndagstur :-)

Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: Gråstein] #2463149 01/02/2018 12:02
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Sitat: Gråstein

Og selvsagt, det betyr jo ikke at den ene eller andre sykkelen ville gjort noe med hvor mye jeg koser meg på søndagstur :-)


Jeg vill kost meg bittelitt mer med drømmesykkelen, nye sko, yndlingstrøya osv...


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: vviz] #2463157 01/02/2018 12:25
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
A
anonym5 Offline
Anonym5
Offline
Anonym5
A
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
Sitat: vviz
Men studer eksempelvis denne sprinten, og se hvor mye sykkelen kastes sideveis mellom beina til rytterne.


Det der er overhodet ikke mye "kasting" av sykkel.

Spurt i turritt, derimot. Jøje meg.


Anonym5
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: anonym5] #2463165 01/02/2018 12:57
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Hvor mye vil slik kasting egentlig påvirke æroegenskapene? Vil ikke sykkelen fange like mye vind uavhengig av om den står 87 eller 90 grader på underlaget?

Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: Øyvind V] #2463197 01/02/2018 14:48
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
vviz Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
Sitat: Øyvind V
Hvor mye vil slik kasting egentlig påvirke æroegenskapene? Vil ikke sykkelen fange like mye vind uavhengig av om den står 87 eller 90 grader på underlaget?


Tja, si det. Det er vel ikke noe produsentene tester i noe særlig grad i en vindtunnel, og ihvertfall ikke noe de gir oss tall for (vil jeg anta).

Men skal man designe ett aerodynamisk system (en komplett sykkel), så må det gjøres som en helhet. Det er ikke slik at den smaleste sykkelen er best (men en smal sykkel hjelper selvsagt).

Det viktigste er at "systemet" fungerer som helhet. Det viktigste punktet er det første punktet som treffer luft (styre, headset, hjul/gaffel). Den viktigste jobben disse punktene kan gjøre, er å sørge for at lufta seperarer seg riktig på hver side, og ledes bakover til det neste punktet man ønsker det skal treffe (overrør, underrør, osv), og at det da treffer de neste punktene på en best mulig måte. Hvis aerodynamikken er dårlig, så vil lufta seperares ut til sidene når den treffer, det ender i turbulens, og turbulens gir friksjon.

Når lufta først har blitt ledet forbi sykkelens første rad av komponenter, så må hvert nye punkt som treffes sørge for å gjøre det samme, slik at sykkelen fungerer som en aerodynamisk enhet, hvor man får en luftstrøm som kan følge sykkelen fra start til slutt, uten seperasjon/turbulens (eller ihvertfall begrenset så mye som mulig). Optimalt sett, så blir luftstrømmen splittet i front av sykkelen, følger deretter ramme/hjul perfekt ned langs sidene, og "merges" tilbake til én luftstrøm etter bakdekket. Å få til dette på en god måte i praksis, på en tråsykkel, hvor man har rytterens bevegelige ben midt i luftstrømmen på hver side, tror jeg er veldig vanskelig.

Når man begynner å kaste sykkelen raskt sideveis, så begynner man å kødde med disse luftstrømmene, da luftstrømmene som flyter forbi de første komponentene ikke lenger treffer kompontene bakover slik designen av systemet er tenkt. Disse luftstrømmene er jo sjeldent "perfekte" i utgangspunktet, da man sjelden har vinden rett mot (selv om det alltid føles slik). Men alvorligheten av at vinden treffer sykkelen litt skjevt kan man til en viss grad motvirke ved å sykle sabla fort (da skaper man jo sin egen motvind i fartsretningen). Men å kaste sykkelen fra side til side vil jo kødde med denne "egengenererte" motvinden også.

Det hadde vært interessant å se en vindtunneltest hvor de tester hele sykkel/rytter-kombinasjonen med synlig røyk, for å visualisere hvordan systemet fungerer i helhet, mens rytteren tråkker. Alle vindtunneltester jeg kan huske å ha sett, hvor de tester sykler med synlig tunnelrøyk, er kun tynne røykstråler som tester enkeltkomponenter, som eksempelvis styret, hjul, osv, og da gjerne uten rytter på sykkelen.

Noen som klarer å finne en slik tunneltest?


Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: vviz] #2463200 01/02/2018 15:04
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Sitat: vviz
Når lufta først har blitt ledet forbi sykkelens første rad av komponenter, så må hvert nye punkt som treffes sørge for å gjøre det samme, slik at sykkelen fungerer som en aerodynamisk enhet, hvor man får en luftstrøm som kan følge sykkelen fra start til slutt, uten seperasjon/turbulens (eller ihvertfall begrenset så mye som mulig).


Jeg ville tenkt at lufta først treffer sykkelen og deretter en liten tynn spjæling uten et gram fett eller en med litt mer kjøtt på kroppen som skal spurte... og at "hele systemet" inkluderer en sittende eller stående kropp i en eller annen fasong.


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: vviz] #2463207 01/02/2018 15:37
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 2,011
O
oyvin Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
O
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 2,011
Sitat: vviz
Det hadde vært interessant å se en vindtunneltest hvor de tester hele sykkel/rytter-kombinasjonen med synlig røyk, for å visualisere hvordan systemet fungerer i helhet, mens rytteren tråkker. Alle vindtunneltester jeg kan huske å ha sett, hvor de tester sykler med synlig tunnelrøyk, er kun tynne røykstråler som tester enkeltkomponenter, som eksempelvis styret, hjul, osv, og da gjerne uten rytter på sykkelen.

Noen som klarer å finne en slik tunneltest?

Slike tester gjøres i hvert fall av temporyttere. De leier seg inn hos en eller annen vindtunnel og jobber med sittestilling og vurderer målt watt/frontareal.

Det virker dog som de er mer tilbakeholdne med å offentliggjøre aerotester enn annen info, for ikke å gi ut info eller hjelp til konkurrentene. Ikke helt unaturlig, egentlig. Hvis jeg vet at Cancellara tråkker 436 watt på terskel hjelpe det meg lite til å skjønne hvordan jeg med min fysiologi skal trene meg til å tråkke det samme. Det er lettere å kopiere detaljer i sittestillingen og hente gratiswatt fra det.

Ad spurt, jeg er litt skeptisk til hvor signifikant sideveis bevegelse er når de spurter i 60-70+. Frontareal på syklisten vil telle mye. Men jeg er enig i at forskjell i hvor aero på de aktuelle syklene til spurterne er, blir rimelig marginalt. Med forbehold om at aerodynamikk er anti-intuitivt.


Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: torinb] #2463233 01/02/2018 18:05
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 1,826
S
sun flyer Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
S
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 1,826
Ut fra erfaringen min fra seiling, blir det verste draget på baksiden av sykkel/rytter. I så fall bør man ha en type bikepackingveske montert på setepinnen, med spiss bakover. Gjerne fyllt med helium, da... ICON_SMILE ICON_SMILE

Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: EmilZipp] #2463235 01/02/2018 18:13
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
vviz Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
Sitat: EmilZipp
Sitat: vviz
Når lufta først har blitt ledet forbi sykkelens første rad av komponenter, så må hvert nye punkt som treffes sørge for å gjøre det samme, slik at sykkelen fungerer som en aerodynamisk enhet, hvor man får en luftstrøm som kan følge sykkelen fra start til slutt, uten seperasjon/turbulens (eller ihvertfall begrenset så mye som mulig).


Jeg ville tenkt at lufta først treffer sykkelen og deretter en liten tynn spjæling uten et gram fett eller en med litt mer kjøtt på kroppen som skal spurte... og at "hele systemet" inkluderer en sittende eller stående kropp i en eller annen fasong.


Den lufta som treffer sykkelen, tror jeg man vil prøve å dirigere rundt rytter så langt det lar seg gjøre. Under setet, langs rammerøret på innsiden av leggene osv. Den lufta som treffer rytterens hode/overkropp treffer jo direkte, uten å ha vært innom sykkelen først, får ikke sykkelen påvirket så mye.

Men selv disse "spjælingene" uten kroppsfett blir gigantiske monstre sammenlignet med selve sykkelen, hva gjelder aerodynamisk tverrsnitt.



Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: sun flyer] #2463283 02/02/2018 06:42
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
gare Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
Sitat: sun flyer
Ut fra erfaringen min fra seiling, blir det verste draget på baksiden av sykkel/rytter. I så fall bør man ha en type bikepackingveske montert på setepinnen, med spiss bakover. Gjerne fyllt med helium, da... ICON_SMILE ICON_SMILE


Noe sånt som dette kanskje?


Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: torinb] #2463301 02/02/2018 08:43
Registrert: Feb 2013
Innlegg: 3,163
A
anonym Offline
Besatt
Offline
Besatt
A
Registrert: Feb 2013
Innlegg: 3,163
Luftmotstand er overvurdert...



https://www.youtube.com/watch?v=TSkwY9EuP5E

Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: gare] #2463360 02/02/2018 16:57
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
vviz Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
Sitat: gare
Sitat: sun flyer
Ut fra erfaringen min fra seiling, blir det verste draget på baksiden av sykkel/rytter. I så fall bør man ha en type bikepackingveske montert på setepinnen, med spiss bakover. Gjerne fyllt med helium, da... ICON_SMILE ICON_SMILE


Noe sånt som dette kanskje?


Hvis man ser på moderne rammer, så utnytter de dette "dråpeform"-prinsippet allerede med at rammerør er tykke og butte foran der vinden treffer, og er lange og tynne bakover. Dette sørger for at luftstrømmen følger hver side av røret, og "sammensveises" igjen på baksiden. Omtrent samme prinsippet som en flyvinge, men symmetrisk form, siden man på sykkel ikke ønsker å skape undertrykk på ene siden.

Men regelverket for hvordan en sykkel må se ut, sørger for at sykler i det store og det hele er meget anti-aerodynamiske uansett. Og heldigvis for det kanskje. Hadde de fått fritt spillerom til å lage sykler aerodynamiske, ville de ikke lignet på de syklene vi bruker i dag i det hele tatt.


Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: torinb] #2463390 02/02/2018 22:33
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Offline
Besatt
D
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 3,321
Sykkelprodusentene har noen tri-sykler på samvittigheten



Create the problem and sell the solution
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: torinb] #2463394 03/02/2018 00:20
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 58
S
SERLAA Offline
Medlem
Offline
Medlem
S
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 58
MTB hjelmen, boble jakken og leggbeskytter var en hyggelig distrasksjon fra den gigantiske rollerblade skøyten han sitter på...

Hadde vært artig å sett hvordan denne fungerte i en vindtunnel.

Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: SERLAA] #2463395 03/02/2018 02:09
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
vviz Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
Sitat: SERLAA
MTB hjelmen, boble jakken og leggbeskytter var en hyggelig distrasksjon fra den gigantiske rollerblade skøyten han sitter på...

Hadde vært artig å sett hvordan denne fungerte i en vindtunnel.


Veldig mye bedre uten rytteren enn med ihvertfall ICON_GRIN


Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: SERLAA] #2463402 03/02/2018 08:00
Registrert: Mar 2007
Innlegg: 2,879
mogens Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Mar 2007
Innlegg: 2,879
Basketsko?!

Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: vviz] #2463408 03/02/2018 09:30
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Valentino Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2011
Innlegg: 9,867
Sitat: vviz
Hvis man ser på moderne rammer, så utnytter de dette "dråpeform"-prinsippet allerede med at rammerør er tykke og butte foran der vinden treffer, og er lange og tynne bakover. Dette sørger for at luftstrømmen følger hver side av røret, og "sammensveises" igjen på baksiden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kammback
Eller Kamm-hale. Chop chop.





Kamm-hale ser man f.eks. på seterøret til Concepten.


Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: vviz] #2463411 03/02/2018 10:23
Registrert: Jul 2004
Innlegg: 9,737
-Jan Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2004
Innlegg: 9,737
Sitat: vviz
Men regelverket for hvordan en sykkel må se ut, sørger for at sykler i det store og det hele er meget anti-aerodynamiske uansett.


Moderne syklar har vel i seg sjølv ganske bra aerodynamikk. Det er jo kombinasjonen sykkel pluss ryttar som er dårleg.

Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: -Jan] #2463448 03/02/2018 19:25
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
vviz Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
Sitat: -Jan
Sitat: vviz
Men regelverket for hvordan en sykkel må se ut, sørger for at sykler i det store og det hele er meget anti-aerodynamiske uansett.


Moderne syklar har vel i seg sjølv ganske bra aerodynamikk. Det er jo kombinasjonen sykkel pluss ryttar som er dårleg.


Det er nok bra innenfor hva regelverk tillater. Men på ingen måter bra. Hadde man hatt lov, kunne man gjort dagens sykler veldig mye bedre ved eksempelvis å kapsle inn drivverk og hjul, og fylle igjen rammetriangelet.

Men det hadde ikke blitt veldig koselig i sidevind ICON_SMILE


Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: vviz] #2463461 04/02/2018 08:53
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 860
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
D
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 860
Kristoff vant vel nesten alt som var mulig å vinne med Aeroden, så tviler på at det er sykkelen det er noe i veien med.

Men for Kristoff og mange av oss andre vanlige er det jo gjerne sånn at forandring fryder..

Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: DBrodshaug] #2463512 04/02/2018 16:47
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 604
Vingleik Vaagal Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 604
Sitat: DBrodshaug
Kristoff var jo verdens beste spurtoppptrekker med Aeroden, så tviler på at det er sykkelen det er noe i veien med.



Fiksa den for deg.

Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: bjerkseth] #2463518 04/02/2018 17:36
Registrert: Aug 2016
Innlegg: 2,500
F
Flamini Offline
Besatt
Offline
Besatt
F
Registrert: Aug 2016
Innlegg: 2,500
Sitat: bjerkseth
Nå er han jo programforpliktet til å si at Colnagoen er bedre enn Canyonsykkelen. Så jeg ville ikke lagt allverdens mye i en sånn uttalelse. Har du noen gang hørt en proffsyklist si at sykkelen jeg hadde før er bedre enn den jeg har nå?


det kan jo også hende at den nye sykkelen er bedre,
forhåpentligvis består utviklingen av mer enn bare nye farger og logoer...


Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: vviz] #2463545 04/02/2018 21:39
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,864
A
alfred Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
A
Registrert: Dec 2006
Innlegg: 1,864
Sitat: vviz
Sitat: -Jan
Sitat: vviz
Men regelverket for hvordan en sykkel må se ut, sørger for at sykler i det store og det hele er meget anti-aerodynamiske uansett.


Moderne syklar har vel i seg sjølv ganske bra aerodynamikk. Det er jo kombinasjonen sykkel pluss ryttar som er dårleg.


Det er nok bra innenfor hva regelverk tillater. Men på ingen måter bra. Hadde man hatt lov, kunne man gjort dagens sykler veldig mye bedre ved eksempelvis å kapsle inn drivverk og hjul, og fylle igjen rammetriangelet.

Men det hadde ikke blitt veldig koselig i sidevind ICON_SMILE

I triathlon har vi ikke samme regelverk, og tillater det meste. Det er dermed flere produsenter som lager rammer og utstyr utenom uci-reglene. De har ikke blitt særlig utbredt, av den enkle grunn at de ikke er raskere.

Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: alfred] #2463554 04/02/2018 23:01
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
vviz Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,202
Sitat: alfred
Sitat: vviz
Sitat: -Jan
Sitat: vviz
Men regelverket for hvordan en sykkel må se ut, sørger for at sykler i det store og det hele er meget anti-aerodynamiske uansett.


Moderne syklar har vel i seg sjølv ganske bra aerodynamikk. Det er jo kombinasjonen sykkel pluss ryttar som er dårleg.


Det er nok bra innenfor hva regelverk tillater. Men på ingen måter bra. Hadde man hatt lov, kunne man gjort dagens sykler veldig mye bedre ved eksempelvis å kapsle inn drivverk og hjul, og fylle igjen rammetriangelet.

Men det hadde ikke blitt veldig koselig i sidevind ICON_SMILE

I triathlon har vi ikke samme regelverk, og tillater det meste. Det er dermed flere produsenter som lager rammer og utstyr utenom uci-reglene. De har ikke blitt særlig utbredt, av den enkle grunn at de ikke er raskere.


Er det fordi sykler har blitt så aerodynamisk perfekte? Eller er det fordi i aerodynamikk-brøken mellom rytter og sykkel, så spiller sykkelen en svært liten rolle ift. Rytteren? Eller er det andre årsaker? Eksempelvis at ekstra aero-bits veier mer, og etter en stund vil vekttapet spise opp aero-gevinsten? Spiller evt. Helt andre faktorer inn i dette, som tilgjengelighet, pris, annenhåndsverdi?

Hvor liberalt er egentlig tri-reglementet? Ser at Cervelo P5X påstår å være "verdens raskeste sykkel" (hvem påstår ikke lignende egentlig). Men synes jo fortsatt den er veldig tradisjonelt utformet? Ville det vært lov å eksempelvis kapsle inn bakhjulet og drivverket helt? Som ett alternativ til platehjulet?


Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: torinb] #2463660 05/02/2018 16:02
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 31
H
H123 Offline
Fersking
Offline
Fersking
H
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 31
I går publiserte GCN en video "er du raskere på en stivere sykkel". Passer jo fint i denne tråden.
https://www.youtube.com/watch?v=BH_AL4rxrp8

Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: mogens] #2464247 08/02/2018 11:15
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Sitat: mogens
Basketsko?!


Syklisten på dette bildet er trial-legenden Libor Karas. Han var Hans Reys rival på 80-90-tallet. Og hans tsjekkiske opphav gav navnet til Cannondale-sykkelen Beast of the East. Det var Cannondales trial-sykkel på nittitallet som var laget til Libor, men også til det tekniske terrenget på USAs østkyst.

Bildet her er nok arrangert en dag Libor var innom Cannondale-kontoret.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: sykkeloyvind] #2464285 08/02/2018 14:05
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 467
J
jorlie Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
J
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 467
Sitat: sykkeloyvind
Sitat: mogens
Basketsko?!


Syklisten på dette bildet er trial-legenden Libor Karas. Han var Hans Reys rival på 80-90-tallet. Og hans tsjekkiske opphav gav navnet til Cannondale-sykkelen Beast of the East. Det var Cannondales trial-sykkel på nittitallet som var laget til Libor, men også til det tekniske terrenget på USAs østkyst.

Bildet her er nok arrangert en dag Libor var innom Cannondale-kontoret.




Ser ut til at han hadde det morsomt på jobben den dagen ...

Re: Kristoff fornøyd med Colnagoen [Re: torinb] #2464518 09/02/2018 14:02
Registrert: May 2015
Innlegg: 301
MariusN Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: May 2015
Innlegg: 301

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support, Valentino