Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stages spinnsykler + stagesflight.com ??

Stages spinnsykler + stagesflight.com ?? #2461633 23/01/2018 20:38
HeavyDude Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Treningssenteret jeg bruker investerte for ca 2 år siden i et stort antall Stages spinningsykkel med wattmåling, med synch av treningsøktene til Stages sin nettside ( tidligere Vismox.com, nå stagesflight.com)

Etter en periode med litt innkjøringsproblemer, fungerte syklene og synkingen relativt stabilt en lang periode.

Men nå opplevde vi at
- det oppnås ikke kontakt mellom syklene og nettsiden
- syklene varierer stort mht wattmåling fra dag til dag

Er det flere som opplever som disse problemene med Stages syklene og nettsiden ?

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Stages spinnsykler + stagesflight.com ?? [Re: HeavyDude] #2463552 04/02/2018 22:29
C
Cycrew Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
C
Hei,
Vi har et treningssenter for syklister der vi bruker stages flight. Vi bruker riktignok ikke spinningsykler. Men når jeg ser hvilke data noen får med stages sine spinningsykler misstenker jeg at alle ikke er like flinke med kalibrering. Så jeg ville sjekket med treningssenteret ditt om de har kalibrert syklene.

Vi har ikke hatt problemer med kontakt til nettsiden stages flight.

Mvh
Cycrew

Re: Stages spinnsykler + stagesflight.com ?? [Re: HeavyDude] #2463644 05/02/2018 14:17
G
gbrig Offline
Entusiast
Entusiast
G
Henger meg på her med et spørsmål som kanskje er litt på siden.
Sykler på stages sykkel på treningssenteret hjemme og har nylig fått stages sykler på plattformen jeg jobber på.
Jeg lurer på hvordan jeg kan få overført dataene fra stages flight til Garmin Connect? Må jeg bruke for eksempel Strava som mellommann?
Jeg får heller ikke noe historikk i Stages flight. Det vil si at det kommer en mail om at økten er over og den får jeg sett på men den lagres ikke noe sted?
Takk for eventuell hjelp.

Geir B
Re: Stages spinnsykler + stagesflight.com ?? [Re: gbrig] #2463737 05/02/2018 22:54
C
Cycrew Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
C
Hei,

Er ingen ekspert på Garmin connect, eller Stages flight for den saks skyld.

Men for å få opp alle øktene i Stages flight må en være «Vismox PRO member». Men har fått beskjed om at alle som bruker Vismox/Stages flight skal bli oppgradert til slikt medlemskap. Send e-post til Stages flight og sjekk om du kan bli oppgradert.

Når det gjelder å overføre data fra Stages flight til Garmin connect vil jeg tro du må gjøre dette «manuelt». Du skal kunn få opp iallefall den siste økten din under dashboard. Der er det også mulig å laste opp økten som tcx-fil. Evt så må du gjøre som du foreslår, å bruke strava.

Hilsen Cycrew

Re: Stages spinnsykler + stagesflight.com ?? [Re: HeavyDude] #2463800 06/02/2018 09:55
HeavyDude Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Oppgradering av siste firmware løste problemene, ser det ut til. Jeg har kalibrert spinnsykkelen selv frem til nå, uten at det hjalp på noe tidligere. Nå skal de bli automatisk kalibrert etter hver Vismox-økt.

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Stages spinnsykler + stagesflight.com ?? [Re: HeavyDude] #2464175 07/02/2018 21:00
G
gbrig Offline
Entusiast
Entusiast
G
Jeg fant ut att. Stages filen kan lagres og deretter importeres til Garmin Connect på PCen. På brett eller telefon har jeg ikke funnet ut av det ennå. Så gjenstår det å se om watt og cadens også blir registrert i Connect. Det får vente til jeg er offshore igjen.

Geir B

Moderator  support