Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Wahoo Tickr eller Tickr X?

Wahoo Tickr eller Tickr X? #2461091 20/01/2018 10:50
wasabi Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Jeg trenger nytt pulsbelte. Med ANT+ og Bluetooth.
Fra før har jeg Wahoo Bolt og Wahoo KICKR Snap.

Det er ikke stor forskjell i pris på Tickr og Tickr X, men likevel, gidder ikke kjøpe en oppgradert versjon hvis jeg ikke trenger det.

Skal bruke pulsmåler til:
primært sykling (ute)
sekundert sykling inne
noe langrenn

Ble ikke helt klok på om jeg trengte tillegsfunksjonene som ligger i xversjonen.

Holder med Tickr, eller er det like greit å gå for Xn?

Re: Wahoo Tickr eller Tickr X? [Re: wasabi] #2461105 20/01/2018 13:37
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Hadde samme problemstiling, gikk for vanlig Tickr, har ikke savnet noe funksjonalitet. Nå husker jeg ikke lenger hva forskjellene var i detalj, men primært dreide det seg vel om at Ticker-X hadde innebygget minne for å kunne lagre data i situasjoner hvor man ikke har en datalogger tilgjengelig (smarttelefon, sykkelcomputer, smartklokke) som for eksempel ved svømming. Men siden jeg ikke svømmer, så var ikke det funksjonalitet jeg trengte.

Nå har forøvrig Ticker Fit kommet (optisk avlesing via armbånd). Jeg skal ha meg en slik, da den virker fin å bare "dra på seg" når man skal pendle til/fra jobb osv. Akkurat for meg, så virker denne praktisk.

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Wahoo Tickr eller Tickr X? [Re: wasabi] #2461111 20/01/2018 14:45
wasabi Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
ok, takk, går nok for den enkle da.
Ja, har sett på Ticker fit også, sikkert topp og ha en slik feks til pendling.

Re: Wahoo Tickr eller Tickr X? [Re: wasabi] #2461337 22/01/2018 12:36
T
teithund Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Må du ha Wahoo? Hvis ikke ville jeg ha vurdert et annet merke. Polar H10 for eksempel.

Hadde en Tickr X. Det var litt kult at den kunne måle bevegelser, men etter å ha lekt et par ganger med appen 7 minutes workout var nyhetens interesse borte.

Det som irriterte meg med Tickr X var at pulsbeltet ble holdt sammen av svake trykknapper som kneppes til sensoren. Selv små forsøk på å justere pulsbeltet under trening førte til at en av trykknappene slapp.

Batterilevetiden var elendig og. Det mest positive med Tickr X var at den daua etter rundt et halvt år slik at jeg fikk igjen pengene mine og kunne kjøpe meg en H10.

Re: Wahoo Tickr eller Tickr X? [Re: wasabi] #2461344 22/01/2018 12:48
T
TUM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Hei.

Jeg har brukt en del Wahoo Tickr. Har ikke bruk for de eksta funksjonen som er på Tickr X.

Godt fornøyd med denne både mot Zwift på iPad og mot Wahoo Bolt.

Har lurt på å oppdatere til Wahoo Ticker fit, da det ikke er dumt med måler på arm.

John

Moderator  support