Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Kjip opplevelse med butikk XXX

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460088 15/01/2018 20:38
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
For trådens del videre: Er faktum at en representant fra bikeshop har lagt ut ordrehistorikk til en kunde i denne tråden for å deretter slette den? Det framstår litt uklart her jeg kommer inn nå.

I så fall er det et grovt overtramp. Slikt straffes med bøter som koster mer enn ett i utgangspunktet grovt overpriset crank brothers hjulsett.

Jeg handler ikke mer hos bikeshop før de viser at de ordner opp her. Om bikeshop ikke ordner opp så oppfordrer jeg deg til å anmelde, rett og slett for at man ikke kan la slik oppførsel gå upåaktet hen.

Forøvrig:
Synes trådstarter formulerer seg ryddig og virker helt åpenbart å ha jussen på sin side her så lenge faktum er slik det fremkommer. Svaret som faktisk har kommet fra kundeservice over her er også helt bak mål.

Ut på tur!

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: Supersand82] #2460089 15/01/2018 20:39
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: Supersand82
Sitat: JustOut
Sitat: MAN

Denne må du gjerne utdype videre? På hvordan måte er min oppførsel tilsvarende en bortskjemt drittunge?

Du ranter videre bare fordi kompisen din fikk hjulsettet og ikke du.

Kan noen utdype denne? siden kompisen din fikk som bestilte etter deg fikk.. og ikke du fikk MAN. så er du en drittunge?

Denne må vel i boka ICON_TONGUE

Vennligst ikke mat troll.

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460091 15/01/2018 20:40
G
Gråstein Offline
Besatt
Besatt
G
Vel. Jeg synes fortsatt at det er feil å gå så hardt ut mot en butikk, og nekte dem å forsvare seg med argumenter fra sin side. Jeg vet ikke hva som evt. er redigert bort i etterkant, men det som står her nå er noen orderenummere og tidspunkter for når du besitlte disse hjulene.

Personsopplysningsloven (fortsatt..) er selvsagt interessant. (GDPR har ikke tredd i kraft ennå, så at du synser mer enn vet du du skriver skinner klart gjennom) Personopplysninger skal kun brukes til det de er hentet inn for å gjøre. Åpenbart for å gjennomføre og dokumentere transaksjoner, også mtp tvistesituasjoner. Kanskje er det over streken. Men så har også du starten en diskusjon der de blir svertet, og virker jo en del mer pragmatisk å svar her enn å gå til retten for å få deg til å trekke tilbake svertende påstander (som de åpenbart mener dette er.)

Samtidig har de heller ikke gått ut med noe navn eller noe som gjør at du direkte kan googles opp mot innholdet. (Din skjuling av XXX var også lett å søke opp)

Saken i seg selv? Tja. Hvis dere ikke engang er enige om hvilke ordre det er snakk om, så er det ikke rart dere ikke blir enige..

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: Gråstein] #2460093 15/01/2018 20:47
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: Gråstein
Vel. Jeg synes fortsatt at det er feil å gå så hardt ut mot en butikk, og nekte dem å forsvare seg med argumenter fra sin side. Jeg vet ikke hva som evt. er redigert bort i etterkant, men det som står her nå er noen orderenummere og tidspunkter for når du besitlte disse hjulene.

Personsopplysningsloven (fortsatt..) er selvsagt interessant. (GDPR har ikke tredd i kraft ennå, så at du synser mer enn vet du du skriver skinner klart gjennom) Personopplysninger skal kun brukes til det de er hentet inn for å gjøre. Åpenbart for å gjennomføre og dokumentere transaksjoner, også mtp tvistesituasjoner. Kanskje er det over streken. Men så har også du starten en diskusjon der de blir svertet, og virker jo en del mer pragmatisk å svar her enn å gå til retten for å få deg til å trekke tilbake svertende påstander (som de åpenbart mener dette er.)

Samtidig har de heller ikke gått ut med noe navn eller noe som gjør at du direkte kan googles opp mot innholdet. (Din skjuling av XXX var også lett å søke opp)

Saken i seg selv? Tja. Hvis dere ikke engang er enige om hvilke ordre det er snakk om, så er det ikke rart dere ikke blir enige..

Ordren er vel uomtvistelig?

Trådstarter startet med å be om råd, og har kun bedt om råd underveis.

I det øyeblikk trådstarter faktisk går ut mot bikeshop så har de selvfølgelig mulighet til å forsvare seg, men da må dette gjøres på en skikkelig måte. De kan ikke la en klovn av en kundebehandler med halvannen ukes erfaring fyre av mail på egenhånd når vedkommende åpenbart ikke aner noe om hvordan butikken har forpliktet seg.

Butikken har også rett til å prøve seg på en løsning i deres favør, men det må gjøres på en ryddig måte. I dette tilfellet er prosessen ikke ryddig, og derfor kritikkverdig, også med utgangspunkt i det som ligger i tråden.

Ut på tur!

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460094 15/01/2018 21:01
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Så det ringer ingen bjelle om at det kan være feilpriset i nettbutikken, når det gis 85,73% rabatt?

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: anonym] #2460099 15/01/2018 21:05
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: anonymous
Så det ringer ingen bjelle om at det kan være feilpriset i nettbutikken, når det gis 85,73% rabatt?

Hvem vil vel egentlig betale mer for et crank brother hjulsett enn trådstarter? ICON_WINK

Uansett så er ikke denne rabatten helt utenkelig på et hjulsett som er litt ukurant. Butikken har ikke påberopt seg at dette er feilprising.

Ut på tur!

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: anonym] #2460100 15/01/2018 21:07
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Det var ikke feilpriset och det påstår inte heller butikk xxx att det var.

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: anonym] #2460102 15/01/2018 21:10
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R

Jeg er sløv til å rydde i innboksen min, så jeg fant frem nyhetsbrevet med dette tilbudet. "plakaten" er så gjennomført at jeg nekter å tro at prisen er feil.

Men det har vel ikke vært tema her heller. Tvisten går vel på at Trådstarter har fått ordrebekreftelse på en vare de ikke hadde på lager.

Redigert av Raskall; 15/01/2018 21:11.
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460105 15/01/2018 21:14
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er vel en (eller flere) gode grunner for at det hjulsettet går så billig, tenker jeg.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460106 15/01/2018 21:15
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Med den nya informationen i tråden så tror jag inte någon förutom trådstartaren och butikk xxx kan veta vem som har rätt.

För eksempel är ordrebekreftelsen som visas inte för det aktuella hjulet eftersom trådstartaren nu säger att hjulet med boost avbestildes och ett hjul utan boost bestildes.

Så det handlar om två ordrer, varav en avbestildes, och kanske om det faktum att butikk xxx sender ut två identiska ordrebeskreftelser där den första är helt automatisk och ingen garanti för att varan finns kvar.

En bekreftelse på telefon och att kompisen fick ett hjul gör det ännu mer kompliserat.

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: fredriks] #2460113 15/01/2018 21:23
M
MAN Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
M
Sitat: fredriks
Med den nya informationen i tråden så tror jag inte någon förutom trådstartaren och butikk xxx kan veta vem som har rätt.

För eksempel är ordrebekreftelsen som visas inte för det aktuella hjulet eftersom trådstartaren nu säger att hjulet med boost avbestildes och ett hjul utan boost bestildes.

Så det handlar om två ordrer, varav en avbestildes, och kanske om det faktum att butikk xxx sender ut två identiska ordrebeskreftelser där den första är helt automatisk och ingen garanti för att varan finns kvar.

En bekreftelse på telefon och att kompisen fick ett hjul gör det ännu mer kompliserat.

Det er ikke fult så komplisert. Det er lett og skille ordrebekreftelsen på de forskjellige hjulsettene. Og jeg har trippeltsjekket, at det er den faktiske ordrebekreftelsen jeg har fått bekreftet i ettertid. Dette har jeg dokumentasjon på.

Men la oss nå ikke bruke så mye tid på dette. Jeg har fått mine råd, og saken er meldt til Forbrukerrådet. Stoler på at rette instanser kan bestemme hva utfallet her skal være.
Det blir også en vurderingssak om jeg tar saken videre med Datatilsynet, da ansatte i bedriften publiserte informasjon om mine andre ordrer, og status på disse uten samtykke (ja dette er redigert bort av representanten i fra butikken) (om du ikke tror dette er ulovlig, hva tror du hadde skjedd om Kondomeriet offentliggjorde ordrene til folk?).
Det var aldri min intensjon om og henge ut butikk XXX, selv om de har provosert fram en side i meg jeg ikke visste jeg hadde.
Om noen føler seg uthengt, så beklager jeg det.

Yeti SB130

Strava
Instagram
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460115 15/01/2018 21:38
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
För dig (och butikk xxx) är det inte kompliserat eftersom dere har informationen som trengs. För oss andra är det ord mot ord där det också har kommit fram lite ny information som gör att det verkar mer kompliserat än det verkat innan. edit: läste ditt svar till butikken engång till och det var tydligare än jag husket och mer trovärdigt tycker jag.

Men hvis det är så att du har fått rätt ordrebekreftelse så förstår jag att du är sur och du ska självklart gå till förbrukarrådet.

Jag kan dock inte förstå att butikken i så fall välger att gå vidare med saken eftersom de borde vara klart att de förlorar.

Redigert av fredriks; 15/01/2018 21:43.
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: Ugla] #2460116 15/01/2018 21:45
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Ugla
Hvis det er slik at du har et ordrenr som ligger tidligere i nummerserien enn en som har fått er jo dette en svært dårlig sak for butikken. Du får jo ikke ordrenr før du har bestilt, at du har ringt i etterkant endrer ingenting på det.

Men kjøpte kompisen med eller uten boost?

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: -Jan] #2460123 15/01/2018 21:58
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Det er brukt som et argument at XXX ikke kunne være utsolgt siden kompisen fikk sitt hjulsett, men er vel strengt tatt ikke relevant all den tid trådstarter fikk bekreftet fra butikken at det hjulsettet han ville ha var bestilt og at bestillingen var ok.

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460132 15/01/2018 22:34
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: fredriks

Det er ikke fult så komplisert. Det er lett og skille ordrebekreftelsen på de forskjellige hjulsettene.

Åpenbart ikke så lett å skille de to ordrebekreftelsene da ordrebekreftelsen du har limt inn på side 1 er for boosthjulsett. Senere fremkommer det at du har avbestilt boosthjulsettet. Hvorfor limer du inn ordrebekreftelsen for en ordre du har avbestilt?

Synes også det er pussig at du går ut mot en "anonymisert" part (tipper 90 % av sykkelnorge kjenner igjen selve tilbudet eller oppsettet på ordrebekreftelsen...) og forventer at det skal stå umotsagt.

Jeg ville sett det positive i saken: Du slipper å plages med et Crank Brothers-hjulsett...

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: Cerberus] #2460139 16/01/2018 07:33
M
MAN Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
M
Sitat: Cerberus

Åpenbart ikke så lett å skille de to ordrebekreftelsene da ordrebekreftelsen du har limt inn på side 1 er for boosthjulsett. Senere fremkommer det at du har avbestilt boosthjulsettet. Hvorfor limer du inn ordrebekreftelsen for en ordre du har avbestilt?

Okey, jeg skal rydde opp litt i tråden, for å sikre at alle får med seg alt av fakta. Selv om saken i tråden her anses som ferdig i fra min side, ønsker jeg ikke og svekke min troverdighet på missforståelser og dårlig formulerte poster ICON_SMILE

Ja, det stemmer at jeg bestilte hjulsettet med boost først. Oppdaget feilen i det jeg trykka bestill i nettbutikken, kun få minutter etter at tilbudet var aktivt. Få sekunder etterpå hadde jeg lett opp riktig hjulsett, lagt det i handlekurven, og trykka bestill. Jeg skjønte jo at dette var et kjempetilbud, og lagerstatusen kom til å minske fort. Det sto fortsatt at det var hjulsett uten boost igjen på lager etter jeg hadde fått min første ordrebekreftelse noen minutter over kl 12.
For å sikre at det hele bre riktig, med tanke på avbestillingen, og nybestillingen ringte jeg support hos butikken, hvor alt ble bekreftet ok.

Jeg ser nå at jeg har postet feil ordrebekreftelse i første post, og dette skyldes kun få minutter mellom mottak av to nesten identiske ordrebekreftelser.
Jeg har nå kategorisert informasjon jeg har i denne saken, derfor er det nå enkelt og skille på forskjellig kommunikasjon og forskjellige ordrer.

Her ser vi at ordrebekreftelsen for hjulsettet uten boost kom:

Denne ser slik ut:

Klokken 1653 samme dag kom ordrebekreftelsen på nytt, etter at butikken hadde manuelt gjennomgått den, godkjent den, og bekreftet at jeg får varen:

Da har jeg fått kategorisert faktaen i tråden også, og beklager at jeg postet feil bilde av ordrebekreftelsen i starten.

Sitat: Cerberus

Synes også det er pussig at du går ut mot en "anonymisert" part (tipper 90 % av sykkelnorge kjenner igjen selve tilbudet eller oppsettet på ordrebekreftelsen...) og forventer at det skal stå umotsagt.

Ja, jeg har anonymsert det, sesurert navn, logo, og den type ting for og holde meg saklig og objektiv. Hvorvidt lesere av forumet har tydet hvilken butikk dette gjelder kan ikke jeg stå inne for. Selv om butikken selv valgte og poste et svar signert med fullt butikknavn. Denne feilen har de selv gjort, og jeg har forholdt meg objektiv i fra starten av.

Saken er sendt til Forbrukerrådet med all informasjon som trengs, og jeg avventer behandlig der.

Jeg beklager et sinna svar når butikken valgte og krenke mitt personvern, med og utlegge min ordrehistorikk i full offentlighet for å styrke sin sak, og sverte min sak. Det som gjorde meg ekstra sinna med denna krenkelsen, var at de pyntet på detaljer som klokkeslett, ordreutsendelse i deres favør. Dette virker for meg meget useriøst.
Dette er ikke kundebehandling i henhold til norsk lov, og jeg akter og følge opp denne saken med datatilsynet eller forbrukertvistutvalget (hva som er rette instans er jeg usikker på pr. nå).

Vi kan avslutte all diskusjon med at den aktuelle butikken har tatt kontakt med meg etter jeg ettertrykkelig påpekte krenkelsen av mitt personvern, med et ønske om å ordne opp.
Før butikken gikk for langt, var det for de helt i orden at saken gikk til Forbrukerrådet for dem. Etter krenkelsen av personvernet mitt, har de tatt kontakt og kommet med en tilbud som ikke er tilstrekkelig (dårligere vare til bedre pris, selv om jeg ønsker kjøpt vare til annonsert pris, eller tilsvarende).
Jeg gav de sjansen til og ordne opp etter saken var meldt til forbrukerrådet, men nå blir dette mer en prinsippsak enn at jeg føler meg snytt for 6000kr i rabatt.
Hele kundekommunikasjonen og behandlingen i denne saken gjør at jeg har lyst til å bruke tid på å følge det opp i de instanser det passer.

Med vennlig hilsen

Yeti SB130

Strava
Instagram
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460140 16/01/2018 07:42
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg beklager et sinna svar når butikken valgte og krenke mitt personvern, med og utlegge min ordrehistorikk i full offentlighet for å styrke sin sak, og sverte min sak. Det som gjorde meg ekstra sinna med denna krenkelsen, var at de pyntet på detaljer som klokkeslett, ordreutsendelse i deres favør. Dette virker for meg meget useriøst.
Dette er ikke kundebehandling i henhold til norsk lov, og jeg akter og følge opp denne saken med datatilsynet eller forbrukertvistutvalget (hva som er rette instans er jeg usikker på pr. nå).

Men var ikkje dette sletta etter kort tid? Er dette da noko å bruke energi på? Dei har kanskje gått over streken, men viss du skal gå videre med dette må du vel kunne dokumentere at dei la ut disse opplysningane.

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: -Jan] #2460141 16/01/2018 07:45
M
MAN Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
M
Sitat: -Jan

Men var ikkje dette sletta etter kort tid? Er dette da noko å bruke energi på? Dei har kanskje gått over streken, men viss du skal gå videre med dette må du vel kunne dokumentere at dei la ut disse opplysningane.

Posten er redigert i ettertid ja, den inneholder fortsatt informasjon om andre ordrer enn den som er diskutert i tråden. De har også fjernet "pyntingen" på klokkelsettene og utsendelsene.
Jeg har dokumentert opprinnelig post, og ja, det er ikke veldig krevende og melde en sak til rette instans.

Yeti SB130

Strava
Instagram
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460148 16/01/2018 08:09
J
JustOut Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
J
Du har ingen sak og ikke er ditt personvern blitt krenket.
Du kan jo prøve med å fortelle hvilken personlig opplysning som ble lagt ut? Bare for at leserne skal få se hvilken forståelse du har av ordet Personvernopplysninger.
Du beviser bare mer og mer poenget i mitt første innlegg.

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: JustOut] #2460152 16/01/2018 08:16
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Får du lov av Håkon å sitte på terrengsykkel.no forumet i arbeidstiden? Tsk tsk..

You are what you eat...mmm nuts
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: JustOut] #2460155 16/01/2018 08:21
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Du ranter videre bare fordi kompisen din fikk hjulsettet og ikke du.

JustOut. Du sitter ikke inni hodet til MAN og vet hva han tenker. Drit it å presentere dine egne fantasier om hans tanker som om det er fakta. Hold deg til å skrive om ting du har greie på og la gjetningene bli inni hodet ditt og surre rundt i fred.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: JustOut] #2460156 16/01/2018 08:22
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Du kan jo prøve med å fortelle hvilken personlig opplysning som ble lagt ut? Bare for at leserne skal få se hvilken forståelse du har av ordet Personvernopplysninger.

Hvis du bestiller en dildo på nettet, synes du det er greit at butikken offentliggjør at du har gjort det?

a) Ja
b) Nei

- Robert Green Ingersoll
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460157 16/01/2018 08:23
HNK Offline
Besatt
Besatt
@JustOut: velkommen til Terrengsykkel.............

Alvorlig talt: har du opprettet en egen bruker kun for å forfølge MAN og hans sak mot en sykkelbutikk???
Du har kalt MAN en drittunge en gang (attpåtil i din aller første post på forumet), og du gjentar det i din post nummer 3 som bruker på forumet.

- Hvorfor mener du at MAN ikke har en sak mot nevnte sykkelbutikk?
- Definisjonen av personopplysning i henhold til lov om behandling av personopplysninger §2 er ganske vid, og min tolkning er at MANs påstand holder vann.

- Hvilken stilling har du i sykkelbutikken som MAN har handlet hos? Skal du være såpass stor i kjeften som du er her, så får du stå løpet fullt ut og spille med åpne kort.

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: RayP] #2460159 16/01/2018 08:30
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: RayP
Hei alle sammen!

Jeg jobber i butikk XXX og vil bare komme med litt klarhet i denne saken. Trådstarter bestilte 2 separate ordre med Crank Brothers Iodine 3 BOOST hjul og så senere på dagen samme hjul uten BOOST nav. (To forskjellige varenummer.) På den siste ordren hadde vi ikke hjulene på lager, (det står også på ordrebekreftelsen 1600384), og vi klarte derav ikke å skaffe de, derfor slettet vi denne ordren.

Som dere ser så er det alltid flere sider av en sak, og det er viktig at hele bildet legges frem før man gjør seg en mening om saken. Vi forsøker vårt ytterste for å imøtekomme alle våre kunders behov og ønsker innenfor rimelighetens grenser.

Ønsker alle en fin dag videre.

Hei, RayP. Prøv denne:

"Vi dreit oss ut her og skal selvfølgelig holde vår del av den skriftlige avtalen vi har inngått med kjøper om at han skal få kjøpe det hjulsettet til den prisen vi har avtalt. Vi bestiller et nytt sett og sender det til deg for den prisen vi avtalte."

Jeg bor i samme by som MAN og har lang erfaring i å tvinge folk som løper fra avtalene sine i kne. Dette kommer til å ende med at han får det hjulsettet til den prisen. Du bestemmer hvor lang, smertefull og kostbar veien frem til det punktet blir for bikeshop.

- Robert Green Ingersoll
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: JustOut] #2460160 16/01/2018 08:31
D
dagfink Offline
Besatt
Besatt
D

Lov om behandling av personopplysninger § 2.1–3:
Quote:
1) personopplysning: opplysninger og vurderinger som kan knyttes til en enkeltperson,
2) behandling av personopplysninger: enhver bruk av personopplysninger, som f.eks. innsamling, registrering, sammenstilling, lagring og utlevering eller en kombinasjon av slike bruksmåter,
3) personregister: registre, fortegnelser m.v. der personopplysninger er lagret systematisk slik at opplysninger om den enkelte kan finnes igjen

§ 8:
Quote:
§ 8. Vilkår for å behandle personopplysninger
Personopplysninger (jf. § 2 nr. 1) kan bare behandles dersom den registrerte har samtykket, eller det er fastsatt i lov at det er adgang til slik behandling, eller behandlingen er nødvendig for

a) å oppfylle en avtale med den registrerte, eller for å utføre gjøremål etter den registrertes ønske før en slik avtale inngås,
b) at den behandlingsansvarlige skal kunne oppfylle en rettslig forpliktelse,
c) å vareta den registrertes vitale interesser,
d) å utføre en oppgave av allmenn interesse,
e) å utøve offentlig myndighet, eller
f) at den behandlingsansvarlige eller tredjepersoner som opplysningene utleveres til kan vareta en berettiget interesse, og hensynet til den registrertes personvern ikke overstiger denne interessen.

Termen personopplysningar rommar langt meir enn berre sensitive personopplysningar, der reglane er enda strengare. Likevel er ikkje behandling (f.eks. i form av utlevering/offentleggjering) av ikkje-sensitive personopplysningar lovleg med mindre vilkåra i § 8 er oppfylte.

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460163 16/01/2018 08:40
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Kan ju verka som att noen på bikeshop har valt att lage en brukere för att attakera MAN. Hvis det är fallet så borde något på bikeshop verkligen göra något hvis de vill ha något trovärdighet kvar.

Det är väl dock redan bevisat att informationen i Raymonds inlägg hade fel angående tiden för bestillningen av det aktuella hjulsättet så så trovärdiga är de väl inte nu heller.

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460165 16/01/2018 08:45
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag kan väl dock tycka att det blir rart om inte bikeshop för ge sin version av vad som har bestillts och når det är bestillt med tanke på personvern.

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460178 16/01/2018 09:16
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Det er på det rene at dette er en behandling av personopplysninger uten behandlingsgrunnlag. Det er klønete av butikken. Når det er sagt så er det verdt å ta en fot i bakken å faktisk kjenne etter hvor krenkende dette er (det er ikke en dildo, det er et hjulsett).

Jeg syns kundebehandlingen til butikken står til stryk på alle mulige måter sånn som den fremstilles i tråden her.

Legger man trådstarters versjon til grunn er det jo her snakk om et kontraktsbrudd fra butikkens side. De juridiske konsekvensene av kontraktsbruddet er jo at kjøper har krav på erstatning, typisk ved å foreta et forsvarlig dekningskjøp og deretter kreve mellomlegget fra selger.

Forbrukerrådet har jo gått gjennom noen forandringer de siste årene, de har hovedfokus på å mekle for tiden og med butikkens vareutvalg bør det være gode muligheter for en minnelig løsning bare de begynner å funke i kundebehandlingen.

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460182 16/01/2018 09:21
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: GeirK

Hvis du bestiller en dildo på nettet, synes du det er greit at butikken offentliggjør at du har gjort det?

a) Ja
b) Nei

Det er jo kjøper selv som har offentliggjort at han har kjøpt dildoen (eller hjulsettet...). Med fullt navn og adresse.

Litt merkelig med den personvernvinklingen. Når man selv legger ut fullt navn og adresse og detaljer om sine egne ordrer, virker det som en liten overreaksjon å bli dypt indignert over at butikken legger ut et ordrenummer. Hvis personvern var veldig viktig for meg ville jeg ikke lagt ut fullt navn og adresse på et åpent forum.

Re: Kjip opplevelse med butikk XXX [Re: MAN] #2460183 16/01/2018 09:24
Flo Offline
Ringrev
Ringrev
Har egentlig ikke lyst å stikke tåa mi inn i dette vepsebolet. Men det står jo i den ordrebekreftelsen over at varen er i rest? Betyr ikke det at varen ikke er på lager lengre?

Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå