Kjip opplevelse med butikk XXX
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2459986
15/01/2018 11:18
|
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996
MAN
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996 |
Kjenner jeg har litt lyst og ta en printscreen av tråden, og sende de. Men spørs om det blir litt for usaklig, nå som jeg har lagt meg på et supersaklig nivå i klageprosessen 
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2459988
15/01/2018 11:33
|
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033 |
Denne saken er jo åpenbar. Har robotene tatt over kundeservicen også?
- Stefan
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2459989
15/01/2018 11:34
|
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 1,814
knuthaug
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 1,814 |
Kjenner jeg har litt lyst og ta en printscreen av tråden, og sende de. Men spørs om det blir litt for usaklig, nå som jeg har lagt meg på et supersaklig nivå i klageprosessen Det synes jeg du skal holde deg for god til, da senker du deg ned på deres nivå eller enda litt lavere. Hold det saklig og korrekt, det tror jeg du kommer lengst med.
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: knuthaug]
#2459994
15/01/2018 11:59
|
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996
MAN
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996 |
Det synes jeg du skal holde deg for god til, da senker du deg ned på deres nivå eller enda litt lavere. Hold det saklig og korrekt, det tror jeg du kommer lengst med.
Jupp, helt enig. Derfor blir det med lysten  Får vente og se hva som skjer etter 8-10 uker behandling. Jeg har også alltid sensurert logo og avsendernavn, og ikke navngitt verken butikk eller folk som jobber der, for å holde min side saklig, og unngå utskjelling 
Redigert av MAN; 15/01/2018 12:00.
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460002
15/01/2018 12:34
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,170
Supersand82
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,170 |
og der mistet den butikken en kunde. husker når du kjøpte det sette der. hadde jeg hatt sykkelen min ennå så hadde jeg sikkert kjøpt jeg og. heldigvis så finnes det flere butikker man kan bruke istede.
Håper virkelig forbrukerrådet kan gi de en smekk på pung. De lever takket være kunder. da bør kundene også verdsettes.
************ @Supersand82 at Insta Strava athlete 972825
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460003
15/01/2018 12:48
|
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 592
runeFK
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 592 |
Enig- jeg betaler gladelig litt mer for god kundebehandling, eller sagt på en annen måte: slippe det der!
En til som legger den butikken i neibunken.
Jeg heier på NOTS, gjør du?
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460009
15/01/2018 13:13
|
Registrert: May 2009
Innlegg: 9,144
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2009
Innlegg: 9,144 |
Jag tittade på mina mail fra bikeshop i höstas och tycker väl inte att det är helt tydligt beskrivet vad som gäller men att de nog tycker att de har handlat efter deras egna regler. Det verkar som att man får två mail med ordrebekreftelse. Själva bekreftelsen (nadra mailet med vedlegg) verkar vara nestan identisk med det första. I mailen står det NB! Du vil få to bekreftelser på din ordre. Den første vil kun være en bekreftelse på at vi har mottatt din ordre, den andre vil vi sende ut etter å ha gått gjennom din ordre manuelt, sjekket at alt er i orden og godkjent den. Så bekreftelsen man får direkt efter att man har köpt varan i nettbutikken är egentligen ingen bekreftelse att man har köpt och kommer få varan utan bara att de har tagit imot ordren. Den första ordrebekreftelsen tycker jag borde se annorlunda ut så att det är klart att den kan endras tex om varan är slut. Det här fallet kompliseras också av att en som har bestillt efter fått varan och bekreftelsen på telefon.
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460013
15/01/2018 13:19
|
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996
MAN
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996 |
Du sier noe der fredriks. Men i ordrebekreftelsen står jo at den er bekreftet, så de bommer jo litt på den da.
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460015
15/01/2018 13:28
|
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936 |
Som fredriks sier er problemet at de to ordrebekreftelsene er helt like. Det er liten tvil om at den første - automatiske - ikke er gyldig etter deres vilkår før noen manuelt har gått gjennom og man får en ny. Det hender ofte at noe er på lager når jeg bestiller og får første ordrebekreftelse, men ikke er på lager når jeg får den endelige bekreftelsen. I ditt tilfelle har vel du fått nr. 2 siden du også har ringt osv.? Men det går ikke an å se forskjell på de to bekreftelsene.
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: anonym22]
#2460019
15/01/2018 13:38
|
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996
MAN
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996 |
Som fredriks sier er problemet at de to ordrebekreftelsene er helt like. Det er liten tvil om at den første - automatiske - ikke er gyldig etter deres vilkår før noen manuelt har gått gjennom og man får en ny. Det hender ofte at noe er på lager når jeg bestiller og får første ordrebekreftelse, men ikke er på lager når jeg får den endelige bekreftelsen. I ditt tilfelle har vel du fått nr. 2 siden du også har ringt osv.? Men det går ikke an å se forskjell på de to bekreftelsene. Det stemmer, Jeg fikk først en ordrebekreftelse rett over kl 12, når jeg bestilte. Så kom det en ny som ser helt lik ut kl 1653 samme dag. Da sier de jo egentlig at de har manuelt gått igjennom og godkjent ordren min, og at den er godkjent. Rart at de ønsker og kverrulere og lage en sak av dette da.
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460021
15/01/2018 13:44
|
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996
MAN
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996 |
Etter fredriks og anonymous22 gjorde meg klar over at de skriver i første ordrebekreftelse at jeg vil motta en ny ordrebekreftelse når de har manuelt gått igjennom ordren, og godkjent den, måtte jeg bare sende butikken en ny e-post. Her føler jeg at jeg fikk et argument til, i mitt favør.
Sendte denne, spent på hva de svarer.
I den første ordrebekreftelsen jeg fikk i fra dere, skriver dere. NB! Du vil få to bekreftelser på din ordre. Den første vil kun være en bekreftelse på at vi har mottatt din ordre, den andre vil vi sende ut etter å ha gått gjennom din ordre manuelt, sjekket at alt er i orden og godkjent den. 4.5 timer etterpå sendte dere meg en ny ordrebekreftelse, som forteller meg at dere har manuelt gjennomgått ordren, og sjekket at alt var i orden før dere godkjente den. Det vil si at dere har gjort en manuell sjekk på min ordre, og godkjent den. Med andre ord bekreftet den. Mener dere virkelig at jeg fortsatt ikke har krav på varen? Selv med manuell gjennomgang og godkjenning av ordren? Dette beviser jo bare at dere har fått ordren, sjekket at dere kunne levere varen, for så og sende meg en bindene ordrebekreftelse timer etterpå. Klart jeg blir frustrert når dere da trekker den, jeg føler meg jo snytt for 6000kr i rabatt.
Mvh
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460023
15/01/2018 13:50
|
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53
RayP
Medlem
|
Medlem
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 53 |
Hei alle sammen!
Jeg jobber i butikk XXX og vil bare komme med litt klarhet i denne saken. Trådstarter bestilte 2 separate ordre med Crank Brothers Iodine 3 BOOST hjul og så senere på dagen samme hjul uten BOOST nav. (To forskjellige varenummer.) På den siste ordren hadde vi ikke hjulene på lager, (det står også på ordrebekreftelsen 1600384), og vi klarte derav ikke å skaffe de, derfor slettet vi denne ordren.
Som dere ser så er det alltid flere sider av en sak, og det er viktig at hele bildet legges frem før man gjør seg en mening om saken. Vi forsøker vårt ytterste for å imøtekomme alle våre kunders behov og ønsker innenfor rimelighetens grenser.
Ønsker alle en fin dag videre.
Redigert av RayP; 15/01/2018 13:57. Rediger grunn: la med ordrenummer
Jobber i markedsavdelingen hos bikeshop.no
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: RayP]
#2460025
15/01/2018 13:58
|
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996
MAN
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996 |
Hei alle sammen! Jeg jobber i butikk XXX, eller bikeshop.no som vi kaller den og vil bare komme med litt klarhet i denne saken.
Trådstarter bestilte 1 ordre med BOOST hjul klokka 12 da fikk han 2 ordrebekreftelser. Så la han inn en ny ordre senere på dagen med samme hjul uten BOOST (klokka 16). På den siste ordren hadde vi ikke hjulene på lager (det står også på ordrebekreftelsen) og vi klarte ikke å skaffe de, derfor slettet vi den ordren.
Dette var et ekstremt godt tilbud som vi ikke klarer å skaffe flere av og kundesupport har derfor forsøkt å komme med noen alternativer til hjul som kunne leveres, men dessverre klarer vi ikke samme pris.
Mvh Raymond / Bikeshop.no Hei, Det du sier her medfører en viss riktighet. Ja, få minutter etter kl 12 bestilte jeg først med boost, hvor jeg fortet meg og avbestille etterpå. For så og bestille uten boost rett etterpå, noe klokkeslettet på ordrebekreftelsen på hjulsettet uten boost bekrefter. Denne ordrebekreftelsen kom på mail til 1218 (uten boost). Jeg tok da en telefon til dere, og fikk bekreftet at alt var ok. Senere samme dag kl 1653 kom det en ny bekreftelse på ordren etter at dere hadde manuelt godkjent den. Så det du sier her stemmer ikke, og det kan jeg dokumentere. Ellers finner jeg det veldig frekt, og er ganske sikker på at du bryter med norske lover, samt interne retningslinjer når du her presenterer min ordrehistorikk på et offentlig forum hvor fult navn framkommer i tidligere poster. Dette er faktisk brudd på norsk personvernlov, og det burde dere holde dere for gode for. Det er både frekt og arrogant og komme ut i offenlighet og motsi meg for å bedre deres rykte, når jeg har dokumentasjon i fra dere som sier at det DERE kommer med ikke medfører riktighet.
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: RayP]
#2460026
15/01/2018 14:12
|
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996
MAN
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996 |
Hei alle sammen!
Jeg jobber i butikk XXX og vil bare komme med litt klarhet i denne saken. Trådstarter bestilte 2 separate ordre med Crank Brothers Iodine 3 BOOST hjul og så senere på dagen samme hjul uten BOOST nav. (To forskjellige varenummer.) På den siste ordren hadde vi ikke hjulene på lager, (det står også på ordrebekreftelsen 1600384), og vi klarte derav ikke å skaffe de, derfor slettet vi denne ordren.
Som dere ser så er det alltid flere sider av en sak, og det er viktig at hele bildet legges frem før man gjør seg en mening om saken. Vi forsøker vårt ytterste for å imøtekomme alle våre kunders behov og ønsker innenfor rimelighetens grenser.
Ønsker alle en fin dag videre. Nå synes jeg du kan stå for den opprinnelige posten du skrev her, som du tydelig har redigert i ditt favør, slik at ikke svaret mitt virker i overkant strengt og sinna.
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460039
15/01/2018 16:11
|
Registrert: Jan 2018
Innlegg: 4
JustOut
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Registrert: Jan 2018
Innlegg: 4 |
Kjenner jeg har litt lyst og ta en printscreen av tråden, og sende de. Men spørs om det blir litt for usaklig, nå som jeg har lagt meg på et supersaklig nivå i klageprosessen Usaklig? Du fremstår jo som en borskjemt drittunge så hvorfor ikke.
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460040
15/01/2018 16:11
|
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524
aug11x
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2002
Innlegg: 3,524 |
Var det ikke max. 1 sett per kunde?
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: JustOut]
#2460045
15/01/2018 16:31
|
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 863
aanund
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 863 |
@JustOut. Veldig troverdig førstesvar! Å
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: JustOut]
#2460048
15/01/2018 16:53
|
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996
MAN
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996 |
Kjenner jeg har litt lyst og ta en printscreen av tråden, og sende de. Men spørs om det blir litt for usaklig, nå som jeg har lagt meg på et supersaklig nivå i klageprosessen Usaklig? Du fremstår jo som en borskjemt drittunge så hvorfor ikke. Denne må du gjerne utdype videre? På hvordan måte er min oppførsel tilsvarende en bortskjemt drittunge?
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: aug11x]
#2460049
15/01/2018 16:55
|
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996
MAN
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996 |
Var det ikke max. 1 sett per kunde? Det stemmer. Men jeg kjøpte kun et sett. Forskjellige varenummer på boost og ikke boost, samt at feillagt ordre ble kansellert før ny opprettet.
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460050
15/01/2018 17:16
|
Registrert: Jan 2018
Innlegg: 4
JustOut
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Registrert: Jan 2018
Innlegg: 4 |
Denne må du gjerne utdype videre? På hvordan måte er min oppførsel tilsvarende en bortskjemt drittunge?
Du ranter videre bare fordi kompisen din fikk hjulsettet og ikke du.
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: JustOut]
#2460051
15/01/2018 17:22
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,170
Supersand82
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,170 |
Denne må du gjerne utdype videre? På hvordan måte er min oppførsel tilsvarende en bortskjemt drittunge?
Du ranter videre bare fordi kompisen din fikk hjulsettet og ikke du. Kan noen utdype denne? siden kompisen din fikk som bestilte etter deg fikk.. og ikke du fikk MAN. så er du en drittunge? Denne må vel i boka 
************ @Supersand82 at Insta Strava athlete 972825
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460057
15/01/2018 17:59
|
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 2,545
HNK
Besatt
|
Besatt
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 2,545 |
At Bikeshop sliter og har slitt med ymse kundebehandling i mange år, er en kjent sak. Dette mener jeg topper det meste.
Bestillingssystemet og nettbutikken deres er på ingen måte tilstrekkelig fraskilt (om de i det hele tatt er det?) den fysiske butikken, og nettordre plukkes manuelt/fysisk i butikken. Dette medfører at en vare som er oppført på lager kan være utsolgt, f.eks. Veldig mange kunder er klar over dette Bikeshop - dere har selv sagt dette i forskjellige tråder her opp gjennom årene.
Spørsmålet er hvem som har risikoen for at Bikeshop ikke får levert riktig vare til kunden?
Det fremstår for meg totalt uforståelig at Bikeshop bekrefter overfor kunden at de manuelt har kontrollert ordren og at den er OK - dette uavhengig av hvorvidt varen er oppgitt å være på lager eller ikke. Hva skal kunden tro på? Et nettbestillingssystem som butikken selv ved flere anledninger har innrømmet at ikke fungerer optimalt, eller en direkte samtale med person i/hos/på butikken som bekrefter manuelt kontrollert ordre??
Interessant at Bikeshop sin representant, som jeg også antar er "JustOut", ønsker Forbrukerrådet velkommen i saken. Det er ganske ballsy, og neppe noe eierne av Bikeshop er enige i eller ønsker. Irettesettelse må forventes.
BIkeshop er jeg selv en trofast kunde hos, men er heldig og kjører E18 ned til Vestfold flere ganger i året og kan derfor besøke butikken fysisk. Har flere ganger funnet varer som er oppført som "utsolgt" på nett, liggende i hyllene i butikken. Og jeg har bestilt varer på nett som er oppført på lager, men som jeg 3 uker senere får beskjed om at er utsolgt.....det er et betydelig forbedringspotensial for Bikeshops del. Oppfordringen til kundene er å kun kjøpe og bestille varer som er oppført på lager, gjerne mer enn 5stk.
Kjære Raymond fra Bikeshop: aldri utgi en kundes bestillinger og handler på denne måten igjen. Om det er noen som fremstår som en drittunge her, så er det dere.
Takk for meg!
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460065
15/01/2018 18:39
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,170
Supersand82
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,170 |
meget godt sagt.
Jeg avbestilte nettopp en ordre jeg har hatt liggende inne hos de i 1 uke nå. uten å få noen leveringsdato. Bestiller hos en konkurent. Samme varen. Får bekreftelse at varen ligger hos produsent og er klar for sending omgående. er hos meg innen en uke. butikk xxx hadde ikke greid å sette bestilling videre mot produsenten på en vare som de hadde bestilling på i over 1 uke!!
jeg lurer bare på om de bare har blitt for stor til at de greier å håndtere kundene??? virker litt random hvem som får og ikke.
Redigert av Supersand82; 15/01/2018 18:40.
************ @Supersand82 at Insta Strava athlete 972825
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460068
15/01/2018 18:57
|
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 4,079
Gråstein
Besatt
|
Besatt
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 4,079 |
Det dummeste jeg vet er saker der, gjerne det offentlige, gjemmer seg bak "vi har taushetsplikt, så vi kan ikke svare på kritikken". For meg høres det ut som en hendig unnskyldning.
Her blir de anklaget for å omtrent ha svindlet en kunde, og brukere på forumet har skrevet at de nå, underforstått pga denne tråden, skal slutteå handle hos dem.
Du (MAN) legger ut din dokumentasjon på saken (inkl at du selv har lagt ut et bilde av bekreftelsen, der navn, adresse ordrenummer mm fremkommer) og blir forbanna over at butikken svarer på sin versjon av samme ordre?
Stå på Bikeshop! Ikke la dere presse av folk som sutrer på forum for å få viljen sin. MAN ønsker å ta saken til forbrukerrådet. Om dere vinner der, håper jeg dere også krever erstatning basert på sviktende omsetning fra bl.a. Supersand82.
Og brudd på norsk personvernlov (Antar du da mener Personopplysningsloven)? Forklar gjerne hvordan de har gjort det.
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460069
15/01/2018 19:01
|
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 4,079
Gråstein
Besatt
|
Besatt
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 4,079 |
La forresten merke til en liten sak...
"Sted: Trondheim," står det.
Og ganske riktig. Supersand82 og MAN følger hverandre på Strava. Kult å backe kompiser, men...
(For ordens skyld: Jeg har absolutt ingen tilknytning til denne butikken, og har ikke handlet der på årevis)
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460076
15/01/2018 19:18
|
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,170
Supersand82
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 1,170 |
Jepp . Følger MAN på strava. Begge bor i trondhei. Jeg følger og northug på strava. Bor i trondheim han og. Men trenger vel ikke å være kompiser i den grunn.. harru sett! Jeg følger kristoff og! Da må vi jo være bestiser!
Om jeg gidder å ha en ordre inn hos en butikk hvor jeg ikke aner når varen kommer kontra å bestille en annen plass hvor jeg får leveringsdato... greit at vinteren er lang. Men har planer om å være klar når snøen slipper!
************ @Supersand82 at Insta Strava athlete 972825
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460077
15/01/2018 19:36
|
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 4,079
Gråstein
Besatt
|
Besatt
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 4,079 |
Sorry om jeg tok noe som tydeligere signaler enn det var.
Men siden du spør: Northug følger ikke deg tilbake. Han var helle ikke den siste som kommenterte på en av MANs økter. (Det var deg..)
Gadd ikke grave lengre.
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: Gråstein]
#2460078
15/01/2018 19:40
|
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 2,545
HNK
Besatt
|
Besatt
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 2,545 |
Det dummeste jeg vet er saker der, gjerne det offentlige, gjemmer seg bak "vi har taushetsplikt, så vi kan ikke svare på kritikken". For meg høres det ut som en hendig unnskyldning.
Her blir de anklaget for å omtrent ha svindlet en kunde, og brukere på forumet har skrevet at de nå, underforstått pga denne tråden, skal slutteå handle hos dem.
Du (MAN) legger ut din dokumentasjon på saken (inkl at du selv har lagt ut et bilde av bekreftelsen, der navn, adresse ordrenummer mm fremkommer) og blir forbanna over at butikken svarer på sin versjon av samme ordre?
Stå på Bikeshop! Ikke la dere presse av folk som sutrer på forum for å få viljen sin. MAN ønsker å ta saken til forbrukerrådet. Om dere vinner der, håper jeg dere også krever erstatning basert på sviktende omsetning fra bl.a. Supersand82.
Og brudd på norsk personvernlov (Antar du da mener Personopplysningsloven)? Forklar gjerne hvordan de har gjort det. Så du mener butikken har gjort alt riktig i denne saken? Regner med at du vet det er forskjell på å frivillig som privatperson dele sin egen personinformasjon, kontra at en profesjonell næringsdrivende deler kundene sin personinformasjon uten kundens samtykke? Tar ellers ikke stilling til påstanden om brudd på personvernlovgivningen.
Redigert av HNK; 15/01/2018 19:50. Rediger grunn: Autokorrekt er noe faenskap til tider
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: MAN]
#2460082
15/01/2018 20:02
|
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 1,915
rasmusic
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 1,915 |
Jeg bor også i Trondheim, men er rimelig sikker på at jeg ikke følger noen av dere på Strava. Og i mine øyne er dette nok en bekreftelse på hva slags useriøs nettbutikk Bikeshop er, og enda en grunn til å ikke handle derfra (noe jeg uansett sjeldent gjør). Jeg ønsker trådstarter all mulig lykke til i denne saken!
|
|
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: Gråstein]
#2460084
15/01/2018 20:06
|
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996
MAN
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Jan 2012
Innlegg: 1,996 |
Sorry om jeg tok noe som tydeligere signaler enn det var.
Men siden du spør: Northug følger ikke deg tilbake. Han var helle ikke den siste som kommenterte på en av MANs økter. (Det var deg..)
Gadd ikke grave lengre. Men kjære vene da, dette handler da ikke om vennskap eller ikke. En flott, sakling kommentar, det skal du ha, selv om ikke alt du skriver medfører riktighet. Jeg har overhode ikke annkalget butikken for å svindle meg. Jeg har faktisk ikke nevnt butikk en eneste gang, og ikke en eneste gang vist et bilde som sier hvilken butikk dette gjelder. Ei heller har jeg bekreftet hvilken butikk dette gjelder når folk har sagt det. Min intensjon med denne tråden var hele tiden og etterspørre råd i fra likesinnede om hvordan situasjonen burde best løses. Og helt ærlig, jeg føler meg snytt for 6000kr i rabatt, og butikken har ikke spilt etter reglene her. De har argumentert med kjøpsvilkårene sine, som ikke treffer denne saken, da jeg både har skriflit og muntlig bekreftelse på at jeg vil få varen til fastsatt pris. Butikken har opptrått arrogant, og har vist veldig liten vilje til å rette opp i feilen gjort av de. Hva jeg deler av informasjon i fra min profil er bestemmelig opp til meg. Men informasjon om min ordrehistorikk som er knyttet til min brukerprofil hos nettbutikken går pr. definisjon under min personopplysninger, og dette reguleres av Personvernopplysningsloven som du så fint påpeker at jeg har skrevet feil. Dette regulereres også under EU-Regulasjonene for GDPR, der en databahandler ikke har lov og dele informasjon uten brukerens samtykke. Det som gjør at jeg blir sint, og føler veldig for å la dette bli en prinsippsak, er at en ansatt i butikken benytter mine personvernopplysninger for å sverte min sak i et offentlig medie. Og måten dette gjøres på er og knytte mine tidligere ordrer opp i mot en tekst som ikke er sann. Personen som publiserte posten på vegne av butikken villedet leseren med feilinformasjon, knyttet til mine personvernopplysninger. Da blir jeg sint. En profesionell aktør har ingen ting i media og gjøre med formål om å svekke kundens tillit, og styrke eget rykte med å publisere informasjon som ikke er lov og publisere, og i tillegg legge til usann informasjon for å ikke bli sett på som den store stygge ulven. Som jeg startet posten med, bra og sakling kommentar, men du treffer ikke helt. Jeg har en bindende kjøpskontrakt med butikken, og om butikken ikke kan levere dette har jeg krav på tilsvarende var til tilsvarende pris. Og at butikken bruker uetiske, uærlige virkemidler for å komme seg unna sverter bare butikken ennå mer i mine øyne.
|
|
|
|
|