Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hev/senk setepinne til vinterbruk

Hev/senk setepinne til vinterbruk #2458148 04/01/2018 22:10
A
agab Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Hvilken jukkepinne funker best (les: ryker ikke) på vinteren?

Reverb'en min liker seg ikke så godt i minusgrader lenger så vurderer å bytte til en egen for vinterbruk. Er det mekanisk som gjelder?

(Jeg fant ingen eksisterende utledning av dette så lager en ny tråd).

Re: Hev/senk setepinne til vinterbruk [Re: agab] #2458164 05/01/2018 07:48
arnero Offline
Homo Stashus
Homo Stashus
Har en Thompson Covert på fatbiken min. Den fungerer upåklagelig i kulda.

Alle dør, men ikke alle lever
Re: Hev/senk setepinne til vinterbruk [Re: agab] #2458172 05/01/2018 08:19
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: agab

Reverb'en min liker seg ikke så godt i minusgrader lenger så vurderer å bytte til en egen for vinterbruk. Er det mekanisk som gjelder?

Høres ut som det er på tide med lufting og evt service da.
Lufting/oljeskift tar 10 minutter.

Gammel olje i remoteslangen har gjerne tatt til seg luft, møkk og vann og fungerer dårlig i kulde.
Bytter man oljen fungerer i alle fall den biten greit i kulde og jeg synes det er penger ut vinduet å kjøpe ny pinne før man har testa effekten av dette.

Om det ikke hjelper må den serves, da skal du heller få lov til å veie servicetid og -kostnad mot prisen for ny pinne.
Kan i så fall varmt anbefale Fox Transfer.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Hev/senk setepinne til vinterbruk [Re: agab] #2458175 05/01/2018 08:29
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: agab

Prøv å lufte fjernkontrollen i kulda. Evt. så kan du bytte fjernkontroll til BikeYoke DeHy eller WolfTooth ReMote Sustain

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hev/senk setepinne til vinterbruk [Re: baronKanon] #2460001 15/01/2018 12:33
A
agab Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Takk for gode innspill! Det er nok helt riktig at Reverben fortjener litt service, den har vel ærlig talt trengt det en stund og når kulda kom ble symptomene forsterket. Den sægger en-to cm så spørs om den trenger en full service.

(Nå var riktignok spm mitt litt upresist da det var en KS Dropzone uten remote som sitter på en nyervervet halvfeit hardtail til vinterbruk som evnt skulle byttes så jeg benyttet anledningen til å anskaffe en BikeYoke Revive til den som jeg har hørt fungerer bedre til vinterbruk, og så langt fungerer den veldig bra. Så får Reverben en servicepause så den er klar til heldempet morro til våren igjen. ICON_SMILE )

Re: Hev/senk setepinne til vinterbruk [Re: agab] #2460098 15/01/2018 21:05
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Reverben gjør seg best som skru-objekt for de som liker å skru mer enn de liker å sykle ICON_LAUGH

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Hev/senk setepinne til vinterbruk [Re: agab] #2460193 16/01/2018 09:41
K
KristianJ Offline
Entusiast
Entusiast
K
Jeg har kun erfaring med min reverb, men den er så og si ubrukelig i kulda. Det er sikkert et poeng i å serve den i -10 -15 grader, men jeg tror jeg står over. Hvis jeg orker å serve en gang til i vinter, så skal jeg i hvertfall kjøle ned oljen.

Moderator  support