Oppvaskmaskin, hva er bra?
|
Re: Oppvaskmaskin, hva er bra?
[Re: Stefan77]
31/01/2019 12:35
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Plast synes jeg aldri blir tørt, uansett hvilken maskin man har. Litt tørrere nå i dyr Siemens enn i billig Electrolux, men fortsatt ikke tørt.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
31/01/2019 13:32
|
Ruppert
Entusiast
|
Entusiast
Hvis benkehøyden tillater det, er 3 etasjer å anbefale. Vi kjøpte vår som B-vare etter at den var returnert av noen som oppdaget at den var for høy. Tror det er en eldre modell av denne. ASKO Ikke 100% lydløs, men har aldri vært plaget av den. Vi har heller ikke åpen kjøkkenløsning.
|
|
|
[Re: Bishop007]
31/01/2019 16:18
|
Ugla
Besatt
|
Besatt
Vi kjøpte også toppmodellen fra IKEA, Elektrolux et eller andet.
Vårs erfaring er stikk motsatt, den bråker som inn i helvete vi har åpen kjøkkenløsning og det er nærmest uaktuelt å vaske mens vi er hjemme, hyllene går også veldig dårlig, stramt og skramlet, vi var vel allerede skeptiske da vi kjøpte i første omgang, vi konkluderte jo at hyllene virket noe skramlet i butikken, men vi tenkte at det nok skyldes at det var en fremvisningmaskin som hadde blitt testet av 1000 vis av kunder. Men nei her tok vi feil
I sommers omtrent 2 år etter vi kjøpte maskinen ble det meste av innmat som pumpe og motor byttet på garanti, nå er den igjen begynt med en ulyd, en spesiell brummen der høres ut som at den er vet å ta kvelden igjen.
Jeg er mere enn klar på å prøve noe annet enn IKEA sin Electrolux maskin
Da har vi helt ulik erfaring, vi har to forskjellige modeller på hytta og hjemme og begge står i åpen løsning. Den på hytta har bestikkbeholder nede, mens den hjemme har en egen bestikkskuff helt på toppen. Synes rent plassmessig at den med løs bestikkbeholder er enklere da skuffen på toppen spiser litt høydeplass, men ellers virker de ganske identiske. Den på hytta er fra 2014 og hjemme 2016 - ikke vært noe trøbbel med noen av dem.
Lars-Erik
|
|
|
[Re: Hoaas]
01/02/2019 07:06
|
edorF
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har også en maskin fra Ikea, og opplever at skuffer og bestikkurv går lett i stykker. Det er den andre maskinen jeg har hatt. Den første hadde jeg i 5-6 år og hadde ingen slike problemer. Den andre har jeg hatt i ca tre år og har allerede slitt ut to bestikkurver, samt at alle hjul på nederste skuff har blitt defekt. Det er sånn click on system, slik at det er bare å sette de på igjen. Men de er såpass slitt i festet at de faller av hele tiden og er veldig irriterende i lengden.
Det som irriterer meg mest er at Ikea bare henviser til Electrolux og tar ikke ansvar selv. Å få Electrolux i tale har vært vanskelig og for å spare tid blir det bare til at jeg kjøper nye deler selv istedenfor å prøve å reklamere.
Min neste hvitevare blir derfor ikke fra hverken Ikea eller Electrolux.
|
|
|
01/02/2019 07:33
|
pbk
Ivrig
|
Ivrig
Har en tre år gammel IKEA oppvaskmaskin som er som de fleste andre nevnt i tråden: skuffene går dårlig, den nederste hopper ut av sporet ofte og den bråker noe infernalsk. Vasker sånn OK. Har et j*vlig pipesignal som går 5-6 ganger når den er ferdig. Helt unødvendig.
Kundeservicen til Electrolux er forøvrig den verste jeg har vært borti i bransjen.
|
|
|
02/02/2019 20:23
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mye bra tips. Da har jeg litt å gå etter!
|
|
|
[Re: Kriss]
02/02/2019 23:11
|
ingeplinge
Påklikket
|
Påklikket
Vi har også en siemens, den kosta vel 4k på et godt tilbud for snart femten år siden. Den har vært i bruk ca annenhver dag hele denne tida, ingen av ungene har klatret inn i den men jeg har forsøkt å dytte kona inn et par ganger..:) Har aldri hatt noe kluss med den bortsett fra tett filter to ganger i løpet av disse åra. AEG'en til min far og familie ble også godt over tjue, nylig byttet ut med en ny Bosch. Tror en ny AEG kunne vært like bra, men de er jo litt for fancy, da, og ungene ville sikkert finne ut hvordan de kan brukes som katapult... :-D! Det er godt mulig at selv dagens tyske maskiner har fått lagt inn en anti-aging feature, selvsagt, men til gjengjeld er det jo sikkert slik at de kan startes med en app. 
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
|
|
|
|
|