Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaring med Pergo "vannbestandig" laminat?

Erfaring med Pergo "vannbestandig" laminat? #2457081 27/12/2017 19:22
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Skal legge gulv i inngangspartiet, og det må tåle vann fra barn og voksne og sko og vogn etc. Vi hadde egentlig landet på mikrosement, men pris og leggeprosess er ikke veldig tiltalende.

Det skal legges varme, enten ved varmefolie eller støpt varmekabelmatte avhengig av gulvoverflate.

Hadde peilet oss inn på vinylklikk som et vannfast alternativ, men det er ikke like kompatibelt med varmefolie, fikk jeg høre Jeg ser ikke helt behovet for å avrette et tregulv bare for å få varme. Det er parkett nå, og noe som bygger mye er lite attraktivt. Fliser har vi slått fra oss, siden det er for stor avstand mellom bjelkene, så det blir fare for sprekker i flis eller fug. I tillegg vil dette bygge ganske mye.

Gyllen middelvei blir jo da å bruke laminat, sett at Pergo holder det de lover.

Noen som har erfaringer å dele?

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Erfaring med Pergo "vannbestandig" laminat? [Re: baronKanon] #2457095 27/12/2017 20:32
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
For sent. Har bestemt oss for å prøve

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Erfaring med Pergo "vannbestandig" laminat? [Re: baronKanon] #2457105 27/12/2017 22:12
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Har laminat i sykkelboden, ikke sikker på fabrikat men sannsynligvis av god kvalitet.

Inn med våte sykler, motorsykkel har vært lagret der. Ikke et merke og ikke tatt skade av vann fra våre sykler

Re: Erfaring med Pergo "vannbestandig" laminat? [Re: baronKanon] #2457445 31/12/2017 17:00
B.B. Offline
Entusiast
Entusiast
Kjenner ikke veldig godt til Pergo. Men, Alloc er helt rått, det får du med varme også.Gulvet mitt ble lagt for 12 år siden. Selv med mange barn, enda flere hunder og sykkel med spisse pigger. Har jeg ikke sett, et synlig merke. Det er ikke skjelden det ligger store vanndammer på gulvet heller. Det har også en overflate som ikke er glatt. Bare ikke velg billig utgaven. Norsk, er det også.

Børge

Moderator  support