Kudos for å finne den igjen. Fikk stjålet en billig 2009 HT 26" terrengsykkel i 2015. Satte opp autosøk på finn og prøvde å følge med, men ga opp etter to uker. Tenkte at tyven er vel ikke tjukk i huet, så jeg prøvde å se for meg hvordan jeg ville opptrådt om jeg hadde stjålet en sykkel og prøvd å selge den på finn.
For guds skyld ikke skriv merke/modell, men heller skrive "sykkel" eller "terrengsykkel" eller lignende.
Ikke ta altfor gode oversiktsbilder som gjør det lett å finne igjen sykkelen "at a glance", men heller ta detaljfotoer av ulike steder på sykkelen, så du som tidligere eier i det minste må jobbe litt mer.
Ikke legg ut sykkelen rett etter den er stjålet, men vent to uker.
For to uker var akkurat så lenge jeg orket å scanne samtlige sykkelannonser som legges ut på sommeren. Og for de som ikke har prøvd, det er ganske mange per dag

EDIT: Men i dag er jeg ganske takknemmlig for at den ble stjålet. Det fikk meg til å måtte kjøpe ny sykkel, og det førte meg inn på landeveisporet. Har deretter gått fra å sykle 100km hvert år, til noen tusen km hvert år