|
|
Hva slags utvikling er det vi ser ?
|
Re: Hva slags utvikling er det vi ser ?
[Re: eGo]
12/12/2017 14:50
|
Asterix
Entusiast
|
Entusiast
Venstreradikal er kanskje et sterkt uttrykk? Jeg føler ihvertfall at det en grei bris av politisk korrekthet her på forumet. Bris? Stiv kuling (med storm i kastene) ville nå jeg ha sagt...
|
|
|
[Re: Asterix]
12/12/2017 14:58
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dette forumet har blitt ekstremt gjennomsnittlig med årene. Og som resten av samfunnet og den industrialiserte delen av verden(i hovedsak) så dreier det mot høyre.
|
|
|
[Re: gutt45kg]
12/12/2017 17:54
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Flyktinger skal ikke være vinningskriminelle. Om de er det = rett tilbake.
I Usa har somaliere en nærmest full yrkesdeltakelse.I Norge ca 30% Om du trur at dette kommer til å gå i lengden er du ganske naiv. 30% kommer ikke til å gidde å supportere de 70% Har du egentlig noe annet enn humorsider som backer opp tallene du kommer med?
Trønder osv
|
|
|
12/12/2017 18:00
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Venstreradikal er kanskje et sterkt uttrykk? Jeg føler ihvertfall at det en grei bris av folk med politisk korrekthet god utdanning her på forumet.
Jeg rettet den opp. Innvandringsfiendtlighetsgraden virker å avta med økt utdanning. Om det har sammenheng med respekt for vitenskap og forskning, økt fokus på kildekritikk eller om det har andre årsaker aner jeg ikke.
Trønder osv
|
|
|
[Re: Espen J]
12/12/2017 18:03
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Venstreradikal er kanskje et sterkt uttrykk? Jeg føler ihvertfall at det en grei bris av folk med politisk korrekthet god utdanning her på forumet.
Jeg rettet den opp. Innvandringsfiendtlighetsgraden virker å avta med økt utdanning. Om det har sammenheng med respekt for vitenskap og forskning, økt fokus på kildekritikk eller om det har andre årsaker aner jeg ikke. Og da regner du 161 av 169 Stortingsrepresentanter som innvandringsfiendtlige? Eller sauser du bare alt sammen her?
|
|
|
[Re: anonym22]
12/12/2017 19:12
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Jeg rettet den opp. Innvandringsfiendtlighetsgraden virker å avta med økt utdanning. Om det har sammenheng med respekt for vitenskap og forskning, økt fokus på kildekritikk eller om det har andre årsaker aner jeg ikke. Og da regner du 161 av 169 Stortingsrepresentanter som innvandringsfiendtlige? Eller sauser du bare alt sammen her? Hva mener du er saus? du nevner stortingsrepresentanter: hvor kom de inn i diskusjonen?
Trønder osv
|
|
|
12/12/2017 19:20
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
De kommer inn siden 161 stortingsrepresentanter stemte for asylforliket, altså bred enighet om en restriktiv innvandringspolitikk. Og vi som støtter den blir raskt tillagt å kalles innvandringsfiendtlige.
Vet jo ikke akkurat hva du legger i innvandringsfiendtlige, men det er mye bortforklaringer av de rene dataene som fremlegges i rapporten.
Innvandring koster. Så må det være opp til hver enkelt å ville prioritere om man ønsker å betale den prisen (økonomisk, kriminalitet osv.), akkurat som andre politiske prioriteringer. Men fra de politisk korrekte er akkurat dette et område hvor man møtes med mye rar argumentasjon, også i denne tråden. F.eks. å trekke inn andre ikke-relaterte ting som hvitsnippkriminalitet som eksempel på noe som er verre. Det er ganske spesiell måte å argumentere på. Innvandring er jo på ingen måte det største samfunnsproblemet vi har, men det er det vi diskuterer nå. Jeg vil heller ha slutt på unødvendig egobilkjøring til/fra jobb, men det er altså ikke relevant her. Og jeg støtter altså samme innvandringspolitikk som Stortinget.
Redigert av anonym22; 12/12/2017 19:25.
|
|
|
12/12/2017 20:15
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Innvandring koster. Så må det være opp til hver enkelt å ville prioritere om man ønsker å betale den prisen (økonomisk, kriminalitet osv.), akkurat som andre politiske prioriteringer. Men fra de politisk korrekte er akkurat dette et område hvor man møtes med mye rar argumentasjon, også i denne tråden. F.eks. å trekke inn andre ikke-relaterte ting som hvitsnippkriminalitet som eksempel på noe som er verre. Det er ganske spesiell måte å argumentere på. Innvandring er jo på ingen måte det største samfunnsproblemet vi har, men det er det vi diskuterer nå.
Øh, nei. Vi diskuterer ungdommer i organisert slagsmål Hva i all verdens slags rabiat ungdom er dette ?
100stk 14-17 åringer i slagsmål med kniver og belter 30 ungdommer samlet seg i Sandnes med øks og skytevåpen
Kan gå med på at min ungdomstid var kjedlig men dette er litt i overkant. Hvor er gamlelandet på vei ? Blir det noen steder i TS eller linkene snakket om innvandring?
|
|
|
12/12/2017 20:16
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Tja, alt blir et definisjonsspørsmål. Det er vel knapt en sjel som ønsker 100% åpne grenser, så på hvor mange prosent går grensen for å være enten venstreradikal eller frepper? Jeg ser likevell ikke noe feil i min argumentasjon om at folk med lav utdanning er lengre på skalaen mot "steng grensen helt" enn folk med utdanning.
Nå vet vi jo fra den siste forskningen at kriminaliteten øker kun marginalt med den innvandringen vi nå har hatt, så det argumenter ditt faller jo bort. Å diskutere økonomien i å hjelpe folk i nød synes jeg også er vanskelig forøvrig.
Trønder osv
|
|
|
[Re: Tange]
12/12/2017 20:25
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Klart det måtte være innvandrere. Det stod i artikkelen at politiet sa de var lite snakkesalige, og nordmenn er jo kjent for å ikke klare å holde kjeft....
|
|
|
12/12/2017 20:29
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Innvandring koster. Så må det være opp til hver enkelt å ville prioritere om man ønsker å betale den prisen (økonomisk, kriminalitet osv.), akkurat som andre politiske prioriteringer. Men fra de politisk korrekte er akkurat dette et område hvor man møtes med mye rar argumentasjon, også i denne tråden. F.eks. å trekke inn andre ikke-relaterte ting som hvitsnippkriminalitet som eksempel på noe som er verre. Det er ganske spesiell måte å argumentere på. Innvandring er jo på ingen måte det største samfunnsproblemet vi har, men det er det vi diskuterer nå.
Øh, nei. Vi diskuterer ungdommer i organisert slagsmål Hva i all verdens slags rabiat ungdom er dette ?
100stk 14-17 åringer i slagsmål med kniver og belter 30 ungdommer samlet seg i Sandnes med øks og skytevåpen
Kan gå med på at min ungdomstid var kjedlig men dette er litt i overkant. Hvor er gamlelandet på vei ? Blir det noen steder i TS eller linkene snakket om innvandring? Allerede på første side går diskusjonen over til å dreie seg vel så mye om SSB sin rapport som kom i går.
|
|
|
12/12/2017 20:36
|
eGo
Veteran
|
Veteran
Jeg rettet den opp. Innvandringsfiendtlighetsgraden virker å avta med økt utdanning. Om det har sammenheng med respekt for vitenskap og forskning, økt fokus på kildekritikk eller om det har andre årsaker aner jeg ikke. Hva mener du? Hva har høy utdannelse blant medlemme her å gjøre med den politiske korrektheten?
Ønsker å kjøpe : Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
|
|
|
12/12/2017 20:42
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Det er vel knapt en sjel som ønsker 100% åpne grenser, så på hvor mange prosent går grensen for å være enten venstreradikal eller frepper? Jeg ser likevell ikke noe feil i min argumentasjon om at folk med lav utdanning er lengre på skalaen mot "steng grensen helt" enn folk med utdanning.
Det er vel parafrasering av forskning du kommer med, som en slags hersketeknikk? Hvor relevant er egentlig de som er så langt til høyre at de ikke engang er representert på Stortinget? Deler av RV ønsket seg én million innvandrere på nittitallet, så på venstresiden har det da vært noen som har ønsket seg ganske så åpne grenser. Nå vet vi jo fra den siste forskningen at kriminaliteten øker kun marginalt med den innvandringen vi nå har hatt, så det argumenter ditt faller jo bort. Å diskutere økonomien i å hjelpe folk i nød synes jeg også er vanskelig forøvrig.
Den øker marginalt ja, nettopp fordi vi har beskjeden innvandring. 151 % (11,3 % vs. 4,5 %) større andel gjerningspersoner blant norskfødte med innvandrerforeldre enn den øvrige befolkningen er ikke en marginal økning, men siden så få er kriminelle i utgangspunktet, er jo også de færreste innvandrere det. Nå skyldes en ganske stor andel av innvandringen fra ikke-vestlige land helt andre ting enn å hjelpe folk i nød. Familiegjenforening er den største gruppen. Hvorfor ikke heller hjelpe folk i nød? Det verste er egentlig at vi reder grunnen for stadig mer menneskesmugling når de som kommer hit for egen kraft kan søke asyl. Å sette en stopper for menneskesmugling bør være prioritet nr. 1.
|
|
|
12/12/2017 22:34
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Du må ha lest en annen forskningsrapport denne uka enn den som de lærde har lest. I og med at du konkluderer motsatt. Alternativt så forstår du ikke tallene. Innvandrere står for prosentvis marginalt mer kriminalitet (og tallet er fallende) enn "etnisk norske", og du tror likevell at det er fordi det er så få innvandrere? Den største innvandrergruppen er forøvrig folk fra EU på jobb. Noen av disse tar nok jobber som ellers ville tilfalt "etnisk norske", men jeg tror likevell at Norge AS tjener på å ikke isolere seg fra resten av europa og verden forøvrig.
Redigert av Espen J; 12/12/2017 22:35.
Trønder osv
|
|
|
12/12/2017 22:40
|
Asterix
Entusiast
|
Entusiast
Hva mener du? Hva har høy utdannelse blant medlemme her å gjøre med den politiske korrektheten? Klassisk hersketeknikk.
|
|
|
13/12/2017 02:10
|
schnappi
Krokoknøtt
|
Krokoknøtt
Den største innvandrergruppen er forøvrig folk fra EU på jobb. Hvilke andre innvandrergrupper sammenligner du med her når du sier "størst"? Tabell 3.1 ( herfra) sier noe om hvor de bosatte innvandrere er fra. Legger man sammen norden, vest-europa, utplukk av øst-europa, får man rundt 170'000. Det er den muligens den største gruppen, men hvorfor tror du de er på jobb? Denne tilsier at rundt 70% av dem er i arbeid. Altså, rundt 120'000. Og dette skulle være den største gruppen blant hvilke?) Noen av disse tar nok jobber som ellers ville tilfalt "etnisk norske", men jeg tror likevell at Norge AS tjener på å ikke isolere seg fra resten av europa og verden forøvrig. Jeg tror også det. Dog det er flere måter å begrense innvandringen på enn "å isolere seg". Se for deg følgende eksperiment: hva om man begrenset innvandringen (altså, varig opphold i riket) til kun de som 1) har høyere utdannelse fra et annerkjent lærested 2) avlegger en prøve i engelsk *og* i et annet europeisk språk på et tilstrekkelig høyt nivå 3) binder oppholdet til arbeid de første N årene (si, N=3). Mao. en utdannet gruppe med språkferdigheter som må være i arbeid. *Alle* de andre får "nei" til noe annet enn et turistvisum. Hvordan tror du kriminaliteten ville ha sett ut for det utsnittet av verdensbefolkningen? (Tabell 3.3 i den berømte rapporten stadfester at justert for alder og kjønn så har vi 36.3 gjerningspersoner per 1000 blant de innvandrere som er i riket pga. arbeid. Snittet for øvrig befolkning er 44.9). Tror du Norge AS ville ha kommet økonomisk positivt ut av dette? Hva om man slenger på et ekstrakrav om at innvandrere må stamme (som i "inneha et gyldig pass") fra et R1-land (jfr. definisjonene herfra), siden de er i snittet "lønnsommere"?
Redigert av schnappi; 13/12/2017 02:16.
Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
|
|
|
13/12/2017 04:31
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
13/12/2017 05:48
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Du må ha lest en annen forskningsrapport denne uka enn den som de lærde har lest. I og med at du konkluderer motsatt. Alternativt så forstår du ikke tallene. Innvandrere står for prosentvis marginalt mer kriminalitet (og tallet er fallende) enn "etnisk norske", og du tror likevell at det er fordi det er så få innvandrere? De lærde, hersketeknikk igjen?  Du misforstod det jeg skrev, marginalt færre i antall, ikke marginalt færre i prosent. Så hvis f.eks. antallet andregenerasjonsinnvandrere eller innvandrere totalt hadde vært vesentlig høyere, ville totalantallet gjerningspersoner vært større. Misforstå meg rett, jeg synes ikke disse tallene for innvandring totalt er ille, og de er på ved ned siden sist. Men jeg er skeptisk til at de «bortforklares». Det er tall for hele Norge. Men det er jo i noen få enkeltområder en stor andel ikke-vestlige innvandrerne bor, og prosentandelen får større betydning der. Og prosentandelen gjerningsmenn er jo også høyere (og blir ikke særlig bedre selv korrigert for kjønn og alder) for innvandrere fra en del områder/land utenfor Europa enn for innvandrere totalt.
|
|
|
13/12/2017 06:56
|
GeirK
More than words
|
More than words
Hva mener du? Hva har høy utdannelse blant medlemme her å gjøre med den politiske korrektheten? Klassisk hersketeknikk. På hvilken måte er det å stille et oppklarende spørsmål hersketeknikk? Vet du hva hersketeknikk er? Hvis du synes det er ubehagelig å bli bedt om å underbygge påstandene dine, så er antakelig ikke diskusjon på internett noe du bør drive med.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
13/12/2017 07:08
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Hva mener du? Hva har høy utdannelse blant medlemme her å gjøre med den politiske korrektheten? Klassisk hersketeknikk. På hvilken måte er det å stille et oppklarende spørsmål hersketeknikk? Vet du hva hersketeknikk er? Hvis du synes det er ubehagelig å bli bedt om å underbygge påstandene dine, så er antakelig ikke diskusjon på internett noe du bør drive med. Jeg tror ikke han mente eGo bedrev hersketeknikk når han stilte det spørsmålet. Han svarte snarere eGo, altså at det var hersketeknikk å «koble» (redigeringen) høy utdannelse blant medlemmene med politisk korrekthet.
Jeg rettet den opp. Innvandringsfiendtlighetsgraden virker å avta med økt utdanning. Om det har sammenheng med respekt for vitenskap og forskning, økt fokus på kildekritikk eller om det har andre årsaker aner jeg ikke. Hva mener du? Hva har høy utdannelse blant medlemme her å gjøre med den politiske korrektheten?
|
|
|
13/12/2017 07:42
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Kan gå med på at min ungdomstid var kjedlig men dette er litt i overkant. Hvor er gamlelandet på vei ? Blir det noen steder i TS eller linkene snakket om innvandring? Allerede på første side går diskusjonen over til å dreie seg vel så mye om SSB sin rapport som kom i går. Som setter forskjellige grupper i samfunnet opp mot hverandre med tanke på kriminalitet, hvorav en av gruppene er etniske nordmenn og så er det plutselig ikke interessant eller relevant hva slags kriminalitet det handler om?
|
|
|
13/12/2017 08:16
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg tror ikke han mente eGo bedrev hersketeknikk når han stilte det spørsmålet. Han svarte snarere eGo, altså at det var hersketeknikk å «koble» (redigeringen) høy utdannelse blant medlemmene med politisk korrekthet.
Ser det - takk! Beklager, Asterix.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
13/12/2017 08:21
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Det er vel ikke noen tvil om at dette er det vi må regne med når vi slipper inn så mye forskjellig fra alle verdens hjørner, særlig den muslimske delen av verden. Fjernet gåseøynene jeg, for det du skrev er vel dessverre sannheten. Selv om det et vanskelig å svelge for den venstreradikale hopen her på forumet. Oi. Den venstreradikale hop(en), det høres ut som mange. Kan du nevne 10? Venstreradikal er kanskje et sterkt uttrykk? Jeg føler ihvertfall at det en grei bris av politisk korrekthet her på forumet. For hva den er verdt fra Wiki: Politisk korrekthet (ofte forkortet PK) er et begrep som benyttes i identitetspolitisk debatt[1] om utsagn, ideer og oppførsel som brukes slik at man søker å unngå å støte andre i sosiale og institusjonelle sammenhenger,[2] for eksempel når det gjelder kjønn, rase, kultur, seksuell orientering, religion, trosretning, funksjonshemning eller aldersforskjeller, og gjerne når dette gjøres i utstrakt grad. Politisk korrekthet kan også betegne utsagn, ideer og oppførsel som søker å unngå å bryte med normene og idealene i det sosiale miljøet man er en del av. Politisk korrekthet kan være en form for selvsensur i offentlig debatt.Hvis noen mener at denne definisjon ikke er god nok eller suger balle så gjerne si fra. Asterix sliter tydeligvis med sin venstreradikale hop, kan du nevne ti som åpenbart er politisk korrekte?
|
|
|
13/12/2017 08:53
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Som setter forskjellige grupper i samfunnet opp mot hverandre med tanke på kriminalitet, hvorav en av gruppene er etniske nordmenn og så er det plutselig ikke interessant eller relevant hva slags kriminalitet det handler om?
Det har jeg ikke sagt. Men hvitsnippkriminalitet er ikke særlig til stede i rapporten (store mørketall på hvitsnippkriminalitet). Det dekkes vel av "Annet vinningslovbrudd" hvor innvandrere totalt er sterkt overrepresentert, også justert for f.eks. kjønn og alder.
|
|
|
[Re: Flamini]
13/12/2017 09:51
|
gutt45kg
Avhengig
|
Avhengig
Ganske merkelig å justere for alder. De innvandrere Norge tar i mot er mye mer kriminelle enn nordmenn.
De som ikke kommer ( kvinner/pensjonister/barn - jeg vet ikke hvorfor de ikke sender barn og kvinner først, men det er en annen debatt) er sikker mindre kriminelle enn de som kommer, men hva hjelper det Norge.
Berøringsangst er ordet. Samfunnet er helt på trynet. I Sverige har de en allianse av feminister og islam. Kan noen forklare logikken her?
Redigert av gutt45kg; 13/12/2017 09:52.
|
|
|
[Re: gutt45kg]
13/12/2017 12:46
|
Kodo
Gruppeløs :p
|
Gruppeløs :p
Jeg tenker at dersom nordmenn hadde vært tvunget til å komme seg til f. eks Syria på egenhånd, ville de kommet frem som endrede mennesker. Kvinner og barn kommer ikke frem, for mange av dem er "statsløse", de kommer fra steder hvor det er mannen i husholdningen som har pass. Barn som fødes uten far, blir ikke anerkjent. I mange tilfelle er mannen i familien borte, og kvinner og barn blir da sittende fast i limbo. Mer om det helvetet her: http://www.unhcr.org/stateless-people.html
Mads | Støtt NOTS - Så mange deler, så lite penger
|
|
|
[Re: Kodo]
13/12/2017 12:50
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dessuten er unge menn som reiser ut for å søke lykken, akkurat som pottitene som reiste over dammen i stedet for å sitte her å sparke i grusen for hundre år siden. Den strømmen vil bare fortsette å øke.
|
|
|
[Re: skubisan]
13/12/2017 13:02
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Ja, det er mange opplagte årsaker til at det er flest unge menn som kommer til Norge. Og det er også en del av innvandrings- og integreringsproblematikken. Hvis man kontrollerer for psykiske lidelser, kommer sikkert også innvandrere bedre ut.
Innvandrergruppen er slik den er, det endrer faktisk ikke totaltallene, selv om noen virker til å tro det.
|
|
|
[Re: Flamini]
13/12/2017 13:07
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Går det an å ha en seriøs diskusjon med personer som ikke vet forskjellen på flyktninger, asylsøkere og innvandrere?
|
|
|
[Re: anonym]
13/12/2017 13:28
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Er det noen som har vist at de ikke vet forskjellen?
Husk at rapporten som er grunnlag for mye av diskusjonen de siste sidene tar for seg innvandring totalt (både samlet og oppdelt: arbeid, flukt, utdanning, familie).
|
|
|
|
|