Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Get, hvordan klage til dem offentlig

Get, hvordan klage til dem offentlig #2454441 07/12/2017 08:11
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Jeg ble igår utsatt for slett kundeservice fra Get. Bredbåndsruteren har tatt kvelden og det er nødvendig med servicemann på besøk. Servicemannen kan komme på mandag, ikke før. Jeg gir klar beskjed om at jeg synes dette er for dårlig og forventer en bedre løsning, men fyren i telefonen (som ellers gjorde en fin figur) sier han ikke har noen tilgjengelig før mandag.
Jeg har vansker med å se at det ikke kan omprioriteres mtp at dett er feilretting og tenkte derfor at et innlegg på facebooksiden til get kansje kunne få noen til å ta tak. Jeg finner ikke facebook-siden deres.... Det er vel egentlig forståelig at de ikke har det mtp deres historikk med misfornøyde kunder.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Redigert av Stefan77; 07/12/2017 08:13.

- Stefan
Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Stefan77] #2454455 07/12/2017 08:56
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
gare Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
Du får skrive et leserinnlegg i avisen kanskje, eller skrive på din egen facebookside og gjøre det offentlig??

Uten å ha noe spesielt ønske om å være apologet for Get, hva er det som gjør dette til dårlig service? Tror du de har folk tilgjengelig før mandag, og lyver til deg, eller burde de kunne løst det på en annen måte?
Hva er det konkret du legger i at de bør omprioritere? Er det slik at du bør prioriteres foran andre i en eller annen kø servicemannen/damen sannsyneligvis forholder seg til?

Jeg skjønner jo lett at dette kan være drit for deg, jeg bare lurer på hva du konkret mener er for dårlig? Bør Get til enhver tid ha en tekniker klar til å rykke ut på oppdrag, og er du da villig til å ta den ekstra kostnaden det måtte medføre?


Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Stefan77] #2454463 07/12/2017 09:07
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 2,424
Dexter Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 2,424
Jeg synes heller ikke det å vente 5 dager på å få en servicemann hjem er skandaløst dårlig.

Har ringt kundeservice til Get et par ganger, og synes servicen var OK.

Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: gare] #2454465 07/12/2017 09:12
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Sitat: gare
Du får skrive et leserinnlegg i avisen kanskje, eller skrive på din egen facebookside og gjøre det offentlig??

Det egentlige målet er ikke å klage offentlig, men å rekke forbi førstelinjesupport.

Sitat: gare
Uten å ha noe spesielt ønske om å være apologet for Get, hva er det som gjør dette til dårlig service? Tror du de har folk tilgjengelig før mandag, og lyver til deg, eller burde de kunne løst det på en annen måte?
Hva er det konkret du legger i at de bør omprioritere? Er det slik at du bør prioriteres foran andre i en eller annen kø servicemannen/damen sannsyneligvis forholder seg til?
Jeg skjønner jo lett at dette kan være drit for deg, jeg bare lurer på hva du konkret mener er for dårlig? Bør Get til enhver tid ha en tekniker klar til å rykke ut på oppdrag, og er du da villig til å ta den ekstra kostnaden det måtte medføre?

Du spisser det litt til her. Jeg tror ikke de lyver angående køen.
Jeg synes en bedrift med den kundemassen GET har burde ha nok tilfang på teknikertjenester til at det ikke må gå 2 arbeidsdager imellom feil er meldt og til den kan bli rettet/diagnostisert. Jeg er jo spesielt uheldig med at det kommer en helg imellom.
Min erfaring tilsier at teknikere/installatører i forskjellige yrker er beskjeftiget med nyinstallasjoner, vedlikehold og feilretting. Jeg er vant med, og forventer at feilretting prioriteres høyt i denne rekken.


- Stefan
Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Stefan77] #2454467 07/12/2017 09:15
Registrert: May 2003
Innlegg: 3,436
D
dagfink Offline
Besatt
Offline
Besatt
D
Registrert: May 2003
Innlegg: 3,436
Sitat: Stefan77
Noen forslag til hva jeg kan gjøre?


Vent til måndag.

Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: dagfink] #2454468 07/12/2017 09:17
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 1,084
Kjesk Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 1,084
Hvorfor må du ha besøk av servicemann hvis det er routeren som har havarert?
Kan de ikke bare sende en ny router?

Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Stefan77] #2454470 07/12/2017 09:20
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Jeg blir nedstemt her frown

Sitat: Kjesk
Hvorfor må du ha besøk av servicemann hvis det er routeren som har havarert?
Kan de ikke bare sende en ny router?

Ja si det. Ikke vet jeg. Den er i live, men fungerer ikke og blinker i feile lamper. Sammenfalt med flere strømbrudd.


- Stefan
Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Stefan77] #2454480 07/12/2017 09:47
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 1,344
Rønnern Offline
Skrotnisse
Offline
Skrotnisse
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 1,344
Sitat: Stefan77
Jeg blir nedstemt her frown

Sitat: Kjesk
Hvorfor må du ha besøk av servicemann hvis det er routeren som har havarert?
Kan de ikke bare sende en ny router?

Ja si det. Ikke vet jeg. Den er i live, men fungerer ikke og blinker i feile lamper. Sammenfalt med flere strømbrudd.


Du har jo ikke bare en "router" men en hjemmesentral hvor fiberen går inn. Er ikke bare å bytte for menigmann.
Fungerer TV?
Har du forsøkt å fabrikkresette hjemmesentralen?


Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Stefan77] #2454481 07/12/2017 09:49
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
Tex Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
Hvis routeren har tatt kvelden er det vel ikke så mye annet en servicemann (eller dame) kan gjøre enn å bytte den.
Er det du eller Get som sier at det er nødvendig med en servicemann på besøk?

Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Tex] #2454493 07/12/2017 10:44
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Sitat: Rønnern
Sitat: Stefan77
Jeg blir nedstemt her frown

Sitat: Kjesk
Hvorfor må du ha besøk av servicemann hvis det er routeren som har havarert?
Kan de ikke bare sende en ny router?

Ja si det. Ikke vet jeg. Den er i live, men fungerer ikke og blinker i feile lamper. Sammenfalt med flere strømbrudd.


Du har jo ikke bare en "router" men en hjemmesentral hvor fiberen går inn. Er ikke bare å bytte for menigmann.
Fungerer TV?
Har du forsøkt å fabrikkresette hjemmesentralen?

Ja, har prøvd 2 forskjellige metoder sammen med Get-mannen i telefonen.

Sitat: Tex
Hvis routeren har tatt kvelden er det vel ikke så mye annet en servicemann (eller dame) kan gjøre enn å bytte den.
Er det du eller Get som sier at det er nødvendig med en servicemann på besøk?

Get


- Stefan
Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Stefan77] #2454498 07/12/2017 10:51
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 1,344
Rønnern Offline
Skrotnisse
Offline
Skrotnisse
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 1,344
Sitat: Stefan77

Ja, har prøvd 2 forskjellige metoder sammen med Get-mannen i telefonen.


Steg for steg guide for reset

Trekk strømmen ut av Inteno
Trykk inn resetknappen (finnes stort sett på undersiden på alle modeller, og ligger inne i et hull, slik at man må bruke en penn eller lignende for å nå den)
Koble til strømmen til Inteno (reset skal fortsatt holdes inne)
Trekk strømmen ut av Inteno når «Power»-lampa lyser rødt (reset holdes fortsatt inne)
Trekk ut reset
Koble til strømmen igjen
Det kan ta inntil 15 minutter etter at dette er utført før vi har normal respons fra Intenoboksen (og den vil restarte seg minimum 2 ganger under prosessen).

Dersom du gjorde denne prosessen og sentralen fortsatt er "shait" så må den byttes og det må desverre en tekniker gjøre...


Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Stefan77] #2454501 07/12/2017 10:58
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Rene Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 3,463
Betaler du nok til å fortjene dagen-derpå-service?
Det er en grunn til at bredbånd levert til bedrifter er mye dyrere, og forskjellen ligger stort sett kun i hva supportavtalen tilsier. Om jeg hadde mistet nettet hjemme hadde det vært ganske kjipt i noen dager. Om det ryker på jobb kan jeg jo bare stenge butikken. Da er det greit å betale litt ekstra for det.

Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Stefan77] #2454503 07/12/2017 11:10
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
Tex Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788

For ti år siden var vi en måned uten internett (ja, det var Get), og den siste uken også uten bil.
Det var en tøff tid og vi kom oss gjennom det, men mine døtre husker det fortsatt med gru.

Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Stefan77] #2454512 07/12/2017 11:33
Registrert: May 2008
Innlegg: 5,357
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2008
Innlegg: 5,357
jeg har hatt Get i mange år og MEGET fornøyd med brukservicen der ICON_SMILE både via chat, feilsøking og hatt servicemann her. Men kan selvfølgelig ikke forvente at de stiller på rappen. Det får du ingen steder.


Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Stefan77] #2454864 10/12/2017 15:12
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 928
Jacobsen Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 928
Jeg måtte en gang vente en hel uke før Telenor hadde en ledig person til å koble meg inn på nettet deres. Var litt snurt i starten, men innså fort at teknikerne ikke blir ledige noe raskere om jeg går rundt og er irritert. Jeg sørget i stedet for å ha nok av offline underholdning tilgjengelig for den kommende uken.

At GET er er stor selskap betyr på ingen måte at de har mulighet til å ha en hær av servicefolk tilgjengelig 24/7 for momentan hjelp på alle slags problemer. Man kan få slike ordninger, men da må man betale for dem. Og hvorfor skal feilretting stille foran andre jobber i køen? Hvorfor er bytte av sentral hos deg eventuelt viktigere enn oppkobling av et borettslag på 200 enheter? Sistnevnte er jo da nyinstallasjon som det virker som du mener burde falle bak i rekken til feilretting hos deg. Alle er betalende kunder her. Det suger, ja, og du var uheldig med helgen, men det er faktisk ingenting som er urimelig her. Du var jo til og med såpass heldig at du traff på en fyr på kundeservice som virket ganske ålreit!

Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Jacobsen] #2454896 10/12/2017 19:30
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Sitat: Jacobsen
Og hvorfor skal feilretting stille foran andre jobber i køen? Hvorfor er bytte av sentral hos deg eventuelt viktigere enn oppkobling av et borettslag på 200 enheter? Sistnevnte er jo da nyinstallasjon som det virker som du mener burde falle bak i rekken til feilretting hos deg.

Antar det er denne du pirker i:
Sitat: Stefan77

Jeg synes en bedrift med den kundemassen GET har burde ha nok tilfang på teknikertjenester til at det ikke må gå 2 arbeidsdager imellom feil er meldt og til den kan bli rettet/diagnostisert. Jeg er jo spesielt uheldig med at det kommer en helg imellom.
Min erfaring tilsier at teknikere/installatører i forskjellige yrker er beskjeftiget med nyinstallasjoner, vedlikehold og feilretting. Jeg er vant med, og forventer at feilretting prioriteres høyt i denne rekken.

Vedlikehold og nyinstallasjon er planlagte oppgaver. Når man har planlagt disse har man lagt inn en slakk slik at man kan flytte noe på disse oppgavene om noe prekært som feilretting kommer opp, slik at montøre ikke blir forsinket med den nye sentralen til de 200 kundene. Den blir bare ferdig på torsdag istedetfor onsdag, når fristen egentlig er Mandag.

Ja jeg konstaterer jo at folk synes jeg er kravstor mtp på feilrettingstid, og anerkjenner forskjellen på privat og bedriftskunde. Jeg har også slått meg til ro med at det tar såpass lang tid denne gangen og kalibrerer mine egne forventinger til servicenivået i privatmarkedet. Ikke noe mer å gjøre med det. Serviceinsstillingen hos telefonsupporten til Get var som vanlig bra. Get har faktisk supportansatte som har litt mer peil enn bare å lese opp fra et feilrettings-flytskjema.


- Stefan
Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Stefan77] #2455072 11/12/2017 17:08
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 928
Jacobsen Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 928
Sitat: Stefan77
Vedlikehold og nyinstallasjon er planlagte oppgaver. Når man har planlagt disse har man lagt inn en slakk slik at man kan flytte noe på disse oppgavene om noe prekært som feilretting kommer opp, slik at montøre ikke blir forsinket med den nye sentralen til de 200 kundene. Den blir bare ferdig på torsdag istedetfor onsdag, når fristen egentlig er Mandag.
Ikke helt. Mange av GET sine oppdrag hos borettslag f.eks. innebærer at de tar over der hvor Canal Digital tidligere har vært tilbyder. Det betyr at de må være der klare til å koble opp samme dag som Canal Digital kobler seg av, hvis ikke vil alle kundene i borettslaget stå uten både TV og nett. Her er det med andre ord veldig lite slingringsmonn. På reforhandling av eksisterende GET-kunder er det kanskje mulighet til å flytte monteringsdato siden de ikke vil miste TV og nett men man er fortsatt avhengig av å planlegge en spikret dato hvor montører skal komme, både for kundene og GET sin del. Kundene må vite hvilken dag de skal være hjemme og teknikere og annet crew må bookes inn for jobben. Det er med andre ord mange personer og mye jobb inne i bildet når man plutselig skal gjøre jobben torsdag og ikke onsdag.

Mye mulig GET kunne gjort ting annerledes for å bedre kunne håndtere servicesaker som dette, men kan ikke si jeg vet nok om GET til å si noe på det. Erfaringsmessig har dog de fleste bedrifter ganske stort forbedringspotensiale generelt.


Redigert av Jacobsen; 11/12/2017 17:08.
Re: Get, hvordan klage til dem offentlig [Re: Stefan77] #2455333 13/12/2017 08:38
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245
Panda Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245
Husk at du har krav på kompensasjon for de dagene du ikke har tv og nett.
Be de om å trekke dette fra på neste regning.

Jeg har selv hatt en del krøll med GET (byttet boks 4 ganger på 6 måneder). Nå har vi endelig stabil nett.
Jeg nevnte dette var for dårlig, regnet sammen hvor mange dager vi var uten nett og tv og fikk trukket dette fra på regningen, i tillegg ba jeg om kompensasjon og fikk 3 mdr. høyeste hastighet på internett (gratis for dem, verd en del for meg).


Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå