Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Schwalbe Marathon Winter har blitt for stort?

Schwalbe Marathon Winter har blitt for stort? #2454101 04/12/2017 22:00
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Kjøpte et sett Schwalbe Marathon Winter til hybridsykkelen jeg bruker på jobb. Morroa startet med at kevlartrådene i begge dekkene har løsnet flere steder og punktert slangen. De har alltid vært romslige på felgene, men etter at kevlar tråd løsnet på bakdekket for andre gang løsnet og punkterte slangen igjen klarer jeg nå ikke å få dekket til å sitte på felgen igjen... Kevlartrådene har løsnet på samme side begge ganger, men det er motsatt side (som tilsynelatende er intakt) som nå er for romslig til at jeg klarer å få dekket til å sitte. Jeg har gjort mange (...) forsøk i kveld på å forsøke å holde dekket på plass mens jeg forsiktig og gradvis pumper opp, men lenge før trykket er såpass at det er vits i å prøve å sykle spretter dekket av felgen. Har noen vært borti tilsvarende?

Dekkene er "selvfølgelig" kjøpt av bekjente som ikke fikk plass til de på sin hybrid så de var ubrukte da jeg fikk de og jeg har kjørt max 10 turer på jobb, men får ikke tak i kvittering.

Legger ved bilde av siste løse kevlartråd.

Redigert av Larsemannen; 04/12/2017 22:03.
Re: Schwalbe Marathon Winter har blitt for stort? [Re: Larsemannen] #2454160 05/12/2017 09:27
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Har aldri hatt identisk problem, men har opplevd ett contidekk hvor dekket løsnet fra felgen, men da sto kanttråden igjen i felgen. Hadde ett maxxisdekk som ble for stort som du beskriver. Kanttråden kom ikke ut av dekket, men dekket var ubrukelig etterpå. Jeg er redd for at du nok må kaste dekket og investere i noe nytt.

Re: Schwalbe Marathon Winter har blitt for stort? [Re: Larsemannen] #2454431 07/12/2017 07:35
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Får krype til korset og kjøpe nye dekk ja. Kan ikke fortsette å kjøre bil på jobb hver dag. Har forsøkt noen kvelder nå og har klart å nærme meg 30 psi med møysommelig og forsiktig pumping, men til slutt vrenger det seg forsiktig og "elegant" av så jeg tør ikke å sykle på det i hvertfall. Har tatt turen innom noen forhandlere også som ikke hadde hørt om slike problemer med gode dekk eller dekk som i praksis er nye.

Re: Schwalbe Marathon Winter har blitt for stort? [Re: Larsemannen] #2454471 07/12/2017 09:21
Raoul Duke Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg trodde marathon winter kun kom med kanttråd i metall?

Uansett, ser ut som en klar produksjonsfeil så du kan alltids prøve å kontakte importøren direkte (tror det er cyklon.no)

"Everybody has a plan until they get punched in the face"

- Mike Tyson

Moderator  support