|
|
#metoo
|
Re: #metoo
[Re: Brusdalen]
29/11/2017 14:19
|
perbl
More than words
|
More than words
Fokuset i "kampanjen" har vel vært på litt grovere ting et et klask på rumpa da. Voldtekt, og gjentatt fysisk og psykisk trakassering virker å være utbredt. Da dette starta var jeg og overbevist om at dette kom til å bli en eksplosjon av historier om den gangen noen tok meg på rumpa på et utested, eller lignende engangsopplevelser jeg og forsåvidt har hatt som mann. Men så begynner man å se eksplosjoner av historier der det typisk er historier av typen "han velkjente gamle grisen som brøt seg inn og runka foran meg", eller "den gangen jeg måtte rømme fra han som prøvde å holde meg fast og rive av meg trusa", og jeg bare blir forbanna av hvor mange oksygentyver det er der ute.
Redigert av perbl; 29/11/2017 17:22.
Per B.
|
|
|
29/11/2017 14:20
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Fokuset i "kampanjen" har vel vært på litt grovere ting et et klask på rumpa da. Voldtekt, og gjentatt fysisk og psykisk trakassering virker å være utbredt. Om alt det som kommer frem er objektivt så har vi vel egentlig ett samfunnsproblem.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: HeavyDude]
29/11/2017 14:23
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Det har kanskje sklidd ut, men det er skummelt å si at noe er "for lite" til at det ikke skal kunne være en del av kampanjen. Samtidig tenker jeg at det er en viss fare for at begrepet vannes ut om absolutt alt skal med. Et eksempel: Så begynner han og kile meg rundt øret, og nedover langs med halsen. [...] Jeg rørte meg ikke, og bare satt stiv og fortsatte med urinprøvene. Når han skjønte det ikke gjorde noe inntrykk på meg, så gikk han ut døren, forteller hun. [...] Det var min første opplevelse av seksuell trakassering, for det var det det var, ganske enkelt.
|
|
|
29/11/2017 16:54
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
Er det noen mannfolk som ikke er blitt kløpet i rumpa(eller det andre stedet på fremsiden) av et kvinnfolk på disco, fest, jobb e.lign.? Overgrep an mass. Må jo være minst 1 million tilfeller i Norge.
iq
|
|
|
[Re: Gammelogdesperat]
29/11/2017 19:21
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Er det noen mannfolk som ikke er blitt kløpet i rumpa(eller det andre stedet på fremsiden) av et kvinnfolk på disco, fest, jobb e.lign.? Overgrep an mass. Må jo være minst 1 million tilfeller i Norge. Jeg vet i hvert fall om en. Dessverre eller heldigvis, får jeg vel si.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
30/11/2017 08:37
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Det har kanskje sklidd ut, men det er skummelt å si at noe er "for lite" til at det ikke skal kunne være en del av kampanjen. Samtidig tenker jeg at det er en viss fare for at begrepet vannes ut om absolutt alt skal med. Et eksempel: Så begynner han og kile meg rundt øret, og nedover langs med halsen. [...] Jeg rørte meg ikke, og bare satt stiv og fortsatte med urinprøvene. Når han skjønte det ikke gjorde noe inntrykk på meg, så gikk han ut døren, forteller hun. [...] Det var min første opplevelse av seksuell trakassering, for det var det det var, ganske enkelt. Litt vanskelig å skjønne om du mener dette er noe som vanner ut begrepet eller om du mener at dette er et godt eksempel på trakassering. Jeg velger å anta det siste. Det er absolutt et eksempel på trakassering. Når vedkommende sitter og gjør jobben sin og en kollega kommer og plutselig begynner å tafse. Historiefortelleren er ikke spesielt anonym. Gro Harlem Brundtland satt på Skavlan på fredag og fortalte denne historien  Som skjedde for mange år siden, men likevel. Men ja, en del ting man ønsker å få under kampanjen ellers baserer seg på hyperfølsomhet, en epidemi som er godt spredd blant begge kjønn i 2017.
|
|
|
[Re: eirikbk]
30/11/2017 09:06
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Det har kanskje sklidd ut, men det er skummelt å si at noe er "for lite" til at det ikke skal kunne være en del av kampanjen. Samtidig tenker jeg at det er en viss fare for at begrepet vannes ut om absolutt alt skal med. Et eksempel: Så begynner han og kile meg rundt øret, og nedover langs med halsen. [...] Jeg rørte meg ikke, og bare satt stiv og fortsatte med urinprøvene. Når han skjønte det ikke gjorde noe inntrykk på meg, så gikk han ut døren, forteller hun. [...] Det var min første opplevelse av seksuell trakassering, for det var det det var, ganske enkelt. Litt vanskelig å skjønne om du mener dette er noe som vanner ut begrepet eller om du mener at dette er et godt eksempel på trakassering. Jeg velger å anta det siste. Det er absolutt et eksempel på trakassering. Når vedkommende sitter og gjør jobben sin og en kollega kommer og plutselig begynner å tafse. Historiefortelleren er ikke spesielt anonym. Gro Harlem Brundtland satt på Skavlan på fredag og fortalte denne historien  Som skjedde for mange år siden, men likevel. Men ja, en del ting man ønsker å få under kampanjen ellers baserer seg på hyperfølsomhet, en epidemi som er godt spredd blant begge kjønn i 2017. Er uenig. Dette er vel ikke trakasering. Ber hun han om å slutte, og han ikke gjør det. Da er det trakasering. Eller hvis avslaget får yrkesmessige konsekvenser.
|
|
|
[Re: Dexter]
30/11/2017 09:45
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Det har kanskje sklidd ut, men det er skummelt å si at noe er "for lite" til at det ikke skal kunne være en del av kampanjen. Samtidig tenker jeg at det er en viss fare for at begrepet vannes ut om absolutt alt skal med. Et eksempel: Så begynner han og kile meg rundt øret, og nedover langs med halsen. [...] Jeg rørte meg ikke, og bare satt stiv og fortsatte med urinprøvene. Når han skjønte det ikke gjorde noe inntrykk på meg, så gikk han ut døren, forteller hun. [...] Det var min første opplevelse av seksuell trakassering, for det var det det var, ganske enkelt. Litt vanskelig å skjønne om du mener dette er noe som vanner ut begrepet eller om du mener at dette er et godt eksempel på trakassering. Jeg velger å anta det siste. Det er absolutt et eksempel på trakassering. Når vedkommende sitter og gjør jobben sin og en kollega kommer og plutselig begynner å tafse. Historiefortelleren er ikke spesielt anonym. Gro Harlem Brundtland satt på Skavlan på fredag og fortalte denne historien  Som skjedde for mange år siden, men likevel. Men ja, en del ting man ønsker å få under kampanjen ellers baserer seg på hyperfølsomhet, en epidemi som er godt spredd blant begge kjønn i 2017. Er uenig. Dette er vel ikke trakasering. Ber hun han om å slutte, og han ikke gjør det. Da er det trakasering. Eller hvis avslaget får yrkesmessige konsekvenser. Ønsker ikke starte en definisjonsdiskusjon (som man ofte gjør her inne), men hva ville du kalt det? Er det slik å forstå at det er fritt frem å stryke kvinner på halsen? Er det trakassering først når man har gitt avslag og det ikke stopper? Hva om en person går rundt og stryker andre på halsen, men bare én gang per person: Har da vedkommende en trakasserende atferd eller ikke? Så lenge vedkommende stopper hver gang på de personene som sier nei. Synes du det er greit om menn stryker din datter (hvis du har noen, eller se for deg at du har det) på halsen ut av det blå? Stiller spørsmålet seg annerledes om man stryker på andre områder på kroppen?
|
|
|
30/11/2017 10:03
|
Brusdalen
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Enig med eirikbk her. Dette kan umulig være akseptabel oppførsel på en arbeidsplass. Hva med mobbing? Er det mobbing først når noen sier ifra? Sikkert mye som skjer i "kampens hete", som kanskje ikke var ment slik, men det må være lov å kalle ei spade for ei spade, og også godta å bli kalt for ei spade, om man er ei spade 
|
|
|
30/11/2017 11:36
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Ønsker ikke starte en definisjonsdiskusjon (som man ofte gjør her inne), men hva ville du kalt det? Er det slik å forstå at det er fritt frem å stryke kvinner på halsen? Er det trakassering først når man har gitt avslag og det ikke stopper? Hva om en person går rundt og stryker andre på halsen, men bare én gang per person: Har da vedkommende en trakasserende atferd eller ikke? Så lenge vedkommende stopper hver gang på de personene som sier nei. Synes du det er greit om menn stryker din datter (hvis du har noen, eller se for deg at du har det) på halsen ut av det blå? Stiller spørsmålet seg annerledes om man stryker på andre områder på kroppen?
Hvis han har feiltolket noen signaler, og prøver seg så er det ikke trakasering. Så lenge han gir seg når han skjønner at han har bommet. Hvis jeg prøver å sjekke opp en kollega ved å stryke henne på halsen, så er selvfølgelig noe helt annet enn hvis jeg går rundt å gjør det på fremmede. Det er selvfølgelig også forskjell på om du tar på mer intime deler. På samme måte er det forskjell om konen din kysser en kollega på kinnet eller på mer intime steder. Meningsløs sammenligning. Samme med mobbing. Mobbing har i utgangspunktet til hensikt å få en annen person til å føle seg ille til mote. Så det blir også feil sammenligning. Men hvis jeg tuller vennskaplig med en kollega, og han tar det som mobbing, så må han si fra for jeg skal skjønne det.
Redigert av Dexter; 30/11/2017 11:47.
|
|
|
30/11/2017 11:40
|
Eivel
Entusiast
|
Entusiast
Det har kanskje sklidd ut, men det er skummelt å si at noe er "for lite" til at det ikke skal kunne være en del av kampanjen. Samtidig tenker jeg at det er en viss fare for at begrepet vannes ut om absolutt alt skal med. Et eksempel: Så begynner han og kile meg rundt øret, og nedover langs med halsen. [...] Jeg rørte meg ikke, og bare satt stiv og fortsatte med urinprøvene. Når han skjønte det ikke gjorde noe inntrykk på meg, så gikk han ut døren, forteller hun. [...] Det var min første opplevelse av seksuell trakassering, for det var det det var, ganske enkelt. Litt vanskelig å skjønne om du mener dette er noe som vanner ut begrepet eller om du mener at dette er et godt eksempel på trakassering. Jeg velger å anta det siste. Det er absolutt et eksempel på trakassering. Når vedkommende sitter og gjør jobben sin og en kollega kommer og plutselig begynner å tafse. Historiefortelleren er ikke spesielt anonym. Gro Harlem Brundtland satt på Skavlan på fredag og fortalte denne historien  Som skjedde for mange år siden, men likevel. Men ja, en del ting man ønsker å få under kampanjen ellers baserer seg på hyperfølsomhet, en epidemi som er godt spredd blant begge kjønn i 2017. Er uenig. Dette er vel ikke trakasering. Ber hun han om å slutte, og han ikke gjør det. Da er det trakasering. Eller hvis avslaget får yrkesmessige konsekvenser. Hvis jeg husker rett så var dette en overordnet og en ung ansatt (turnus?) Det må jo være et skoleeksempel i trakassering..
|
|
|
30/11/2017 12:09
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Hvis han har feiltolket noen signaler, og prøver seg så er det ikke trakasering. Så lenge han gir seg når han skjønner at han har bommet.
Hvis jeg prøver å sjekke opp en kollega ved å stryke henne på halsen, så er selvfølgelig noe helt annet enn hvis jeg går rundt å gjør det på fremmede. Jeg vil si at det å overrumple noen som sitter og glor i et periskop med stryking på halsen stiller seg ganske annerledes enn å prøve og legge en hånd på underarmen til noen man har en flørtende tone med (må naturligvis være mens man snakker). Det siste vil de fleste oppfatte som at man tester ut signaler man tror eksisterer. Det første er uønsket seksuell oppmerksomhet, noe som per definisjon er trakassering. Halsen er ganske kjent som en erogen sone. Når det er sagt tror jeg ikke hensikten med kampanjen er å diskutere hva som er innenfor en definisjon, men heller å belyse hva som er overskridende atferd og ikke. Dette er naturligvis noe subjektivt både for mottaker og avsender. Noen eksempler virker ganske overfølsomme (eksempelvis dårlige, men ikke ufine, sjekkereplikker) mens andre er tydelig grenseoverskridende med ulik maktbalanse. Og så har vi de som kan virke noe uklare, men hvor nettopp diskusjon er viktig. Synes spørsmålet som besvarer det meste kan stilles ved: Hvordan ville du reagert om noen hadde gjort dette med din datter?
|
|
|
30/11/2017 12:19
|
bamse_bra
Avhengig
|
Avhengig
Er det noen mannfolk som ikke er blitt kløpet i rumpa(eller det andre stedet på fremsiden) av et kvinnfolk på disco, fest, jobb e.lign.? Overgrep an mass. Må jo være minst 1 million tilfeller i Norge. Prøv å komme inn som håndtverker på et sykehjem.... og vær der over litt tid...
|
|
|
30/11/2017 12:29
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Hvis han har feiltolket noen signaler, og prøver seg så er det ikke trakasering. Så lenge han gir seg når han skjønner at han har bommet.
Hvis jeg prøver å sjekke opp en kollega ved å stryke henne på halsen, så er selvfølgelig noe helt annet enn hvis jeg går rundt å gjør det på fremmede. Jeg vil si at det å overrumple noen som sitter og glor i et periskop med stryking på halsen stiller seg ganske annerledes enn å prøve og legge en hånd på underarmen til noen man har en flørtende tone med (må naturligvis være mens man snakker). Det siste vil de fleste oppfatte som at man tester ut signaler man tror eksisterer. Det første er uønsket seksuell oppmerksomhet, noe som per definisjon er trakassering. Halsen er ganske kjent som en erogen sone. Når det er sagt tror jeg ikke hensikten med kampanjen er å diskutere hva som er innenfor en definisjon, men heller å belyse hva som er overskridende atferd og ikke. Dette er naturligvis noe subjektivt både for mottaker og avsender. Noen eksempler virker ganske overfølsomme (eksempelvis dårlige, men ikke ufine, sjekkereplikker) mens andre er tydelig grenseoverskridende med ulik maktbalanse. Og så har vi de som kan virke noe uklare, men hvor nettopp diskusjon er viktig. Synes spørsmålet som besvarer det meste kan stilles ved: Hvordan ville du reagert om noen hadde gjort dette med din datter? Dette med sjekking eller det "å prøve seg" er komplisert. Det sier seg selv at jo mer ulik maktbalansen er (sjef vs underordnet) jo mer varsom må man være. Akkurat eksemplet til Gro, blir litt menigsløst å diskutere så lenge vi bare har deler av den ene parts versjon. Men hvis han trodde at hun var åpen for invitasjonen, så er ikke dette trakassering. Hvis hun sier at dette er feil, og det får ingen konsekvenser for henne, så er saken over i min bok. Ikke noe å twittre om i ettertid. No harm, no faul. Hadde heller ikke hatt noen problemer hvis dette hadde skjedd med min datter. Regner med at hun hadde sagt i fra og ikke suttret noe mer over det.
|
|
|
30/11/2017 12:37
|
kjasmas
Ivrig
|
Ivrig
Jeg syns terskelen for å føle seg krenket generelt er hakket for lav om dagen, man kan ikke kle seg i indianerkostyme på karneval, barnesanger må forbys osv.
Jeg syns også mye av det som dras opp i kampanjen ikke nødvendigvis er ensbetydende med krenkelser og ei heller at personen faktisk har følt seg krenket.
Målet helliggjør imidlertid midlene; seksuell trakasering er en uting og krever antakelig mer oppmerksomhet. Oppmerksomheten gjør nesten alene at målet nås...
Metoo gjør det ikke umulig å sjekke opp en potensiell partner, metoo gjør det ikke umulig å gi en person et kompliment knyttet til utseende, metoo gjør det ikke umulig å klemme en person. Metoo gjør forhåpentligvis at drittsekkene tenker seg om før de handler og at drittsekkers handlinger får større konsekvenser for drittsekken selv.
|
|
|
[Re: kjasmas]
30/11/2017 13:03
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg syns terskelen for å føle seg krenket generelt er hakket for lav om dagen, man kan ikke kle seg i indianerkostyme på karneval, barnesanger må forbys osv.
Jeg syns også mye av det som dras opp i kampanjen ikke nødvendigvis er ensbetydende med krenkelser og ei heller at personen faktisk har følt seg krenket.
Målet helliggjør imidlertid midlene; seksuell trakasering er en uting og krever antakelig mer oppmerksomhet. Oppmerksomheten gjør nesten alene at målet nås...
Metoo gjør det ikke umulig å sjekke opp en potensiell partner, metoo gjør det ikke umulig å gi en person et kompliment knyttet til utseende, metoo gjør det ikke umulig å klemme en person. Metoo gjør forhåpentligvis at drittsekkene tenker seg om før de handler og at drittsekkers handlinger får større konsekvenser for drittsekken selv.
+1
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
[Re: Hoaas]
30/11/2017 15:37
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
+1 Jeg synes det har gått noe så inn i hælvete over alle støvelskaft når det gjelder krenkethet/trakassering. Det er jo så jeg klyper meg i armen og lurer på hvor jeg har våknet opp. Og av en "merkelig grunn", så handler alt om mannen. Når det gjelder reelle overgrep så er det noe annet og der er det store mørketall hva kvinner angår(Noen har gjort spede forsøk på å ta det opp/grave i det). Psykisk terror og faenskap i forbindelse med skilsmisser og barnefordeling feks. er jo noe mange menn har kjent på. Av en eller annen grunn er det helt uinteressant siden bildet da snus på hodet. Synes menn jevnt over lar seg tråkke på/rævkjøres i stadig større grad.
iq
|
|
|
21/12/2017 11:18
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nå passer det vel å reåpne denne...
Hva står øverst på frotselisten til media, folk og fe ? > En grisete maktsyk storkar som faller tungt (Giske er ferdig ?) > En underdog som knuser alle favorittene > Vi liker ikke Donald T og han har gjort noe dumt igjen
Jeg innrømmer det, skandaler er topp !
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
22/12/2017 14:42
|
Brusdalen
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Jeg trodde Giske-saken var skikkelig storm i vannglass og konstruert av noen ivrige sensasjonsjournalister. Nå tyder mye på at han har oppført seg som en douchebag og ikke vært sitt ansvar bevisst.
Selv om dette sikkert ikke er det verste eksempelet på trakassering, så synes jeg at det på generelt grunnlag er bra at "slike som han" blir luket bort. Tipper "sosial-setting-Trond" fremstår litt annerledes enn "nestleder-i-partiet-på-offisielt-oppdrag-Trond".
|
|
|
22/12/2017 14:50
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Min magefølelse i flere år har vært at Giske er en slesking av verste sort. En totalmiks av halvgammal, lite kjekk type med makt som halvdrita på partifest elger seg innpå 18-25-åringer som han aldri hadde fått vært i nærheten av hadde det ikke vært for makten og rollen.
Liker #metoo, deilig å få rydda bort opplagte mannsgriser totalt blottet for rolleforståelse som Davy Wathne og Trond Giske.
|
|
|
22/12/2017 17:48
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Liker ikke at #MeeTo rammer de mannfolkene som ikke er så kjekke og se på, mens kremen av mannfolk går fri. Tenker etter om det noen sinne har vært en kampanje som rammer stygge folk....
|
|
|
[Re: sveinaa]
22/12/2017 19:10
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Noen har og nevnt "makt"/penger/status som for mange jenter/kvinner er ganske viktig.
Det er sikkert mange som husker "anonyme" gutter fra skoletiden som etter at de ble godt udannet med dertil gode jobber også har blitt meget ettertraktet av det motsatte kjønn. Ofte er det svært lite på det personlige plan som har endret seg og den store endringen har skjedd på det materialistiske plan. Hahaha, fantastisk kjøkkenbenkpsykologi. Så bra at jeg nesten ville spørre om mange jenter/kvinner innerst inne ønsker.............
|
|
|
[Re: ]
22/12/2017 19:16
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Hadde det vært byttet kjønn på deltakerene, hadde du sikkert blitt invitert til å snakke om det både på Skavlan og Lindmo. Jeg aner heller ikke hvorfor det er sånn... Tvilsomt jeg får ikke inntrykk av at det hadde vært annerledes hvis det hadde vært en menig isf. sersjant.
|
|
|
22/12/2017 19:28
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Er det noen mannfolk som ikke er blitt kløpet i rumpa(eller det andre stedet på fremsiden) av et kvinnfolk på disco, fest, jobb e.lign.? Overgrep an mass. Må jo være minst 1 million tilfeller i Norge. Nope, aldri. Men jeg er kanskje ikke gammel og desperat nok. Den eneste gangen noen gikk over grensen var da jeg gikk rundt på en eller annen agrarisk utstilling av både fe og materiell. Da kom det en bonde bakfra som tok på 'brystene' mine. For så å finne ut at ikke alt fe med langt hår er jenter og at det slettes ikke fantes noen bryster der. Fyren hadde med seg to sønner (?) og blikket deres forttalte meg at han nok ikke lett kom til å glemme tabben.
|
|
|
[Re: anonym22]
22/12/2017 19:30
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Min magefølelse i flere år har vært at Giske er en slesking av verste sort. En totalmiks av halvgammal, lite kjekk type med makt som halvdrita på partifest elger seg innpå 18-25-åringer som han aldri hadde fått vært i nærheten av hadde det ikke vært for makten og rollen.
Liker #metoo, deilig å få rydda bort opplagte mannsgriser totalt blottet for rolleforståelse som Davy Wathne og Trond Giske. Nettopp, og å kunne si, uten etterpåklokskap, "hva var det jeg sa?"
|
|
|
22/12/2017 22:04
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Det er noe spesielt med Giske. For 4-5 år siden var jeg ute med noen kollegaer på et utested i Oslo. En av mine kollegaer var en usedvanlig pen ung dame (hun var fotomodell da hun var yngre). Hun er rett og slett veldig pen. Giske sto i baren med et par kamerater. Straks vi hadde satt oss, kom han bort og ville kjøpe C en øl. Hun takket nei. Etter et kvarter kom Giske bort og ville danse med C. Fortsatt nei. Så kom han en tredje gang og ville ha telefonnummeret. C avviste. Men han ga seg bare ikke. Ville C bli med ham et annet sted? Nei. Og så videre. Det hele ble etter hvert så plagsomt og masete at vi til slutt bare måtte gå. Det var latterlig. Som en parodi på en eldre fyr som prøver å sjekke en ung dame.
Det er lov å være glad i damer og det er lov å prøve seg, men dette var merkelig oppførsel. Og et nei er et nei. Ta et hint, mann.
|
|
|
[Re: Tex]
22/12/2017 23:29
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Det er noe spesielt med Giske. For 4-5 år siden var jeg ute med noen kollegaer på et utested i Oslo. En av mine kollegaer var en usedvanlig pen ung dame (hun var fotomodell da hun var yngre). Hun er rett og slett veldig pen. Giske sto i baren med et par kamerater. Straks vi hadde satt oss, kom han bort og ville kjøpe C en øl. Hun takket nei. Etter et kvarter kom Giske bort og ville danse med C. Fortsatt nei. Så kom han en tredje gang og ville ha telefonnummeret. C avviste. Men han ga seg bare ikke. Ville C bli med ham et annet sted? Nei. Og så videre. Det hele ble etter hvert så plagsomt og masete at vi til slutt bare måtte gå. Det var latterlig. Som en parodi på en eldre fyr som prøver å sjekke en ung dame.
Det er lov å være glad i damer og det er lov å prøve seg, men dette var merkelig oppførsel. Og et nei er et nei. Ta et hint, mann. Enig at han er dust, men føler at ingen ting av det jeg har lest er så ille. Forskjell på å være en dust og overgriper.
|
|
|
22/12/2017 23:43
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Absolutt. Det jeg så var langt fra noe overgrep. Og det er som sagt lov å være glad i damer.
Men jeg tar det som et tegn på at fyren i slike sammenhenger kanskje ikke helt forstår hva et nei betyr, og det kan nok føre til situasjoner som er mye mer ubehagelige enn den jeg var vitne til.
|
|
|
|
|