Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny krank, kranklager, kjede og kassett

Ny krank, kranklager, kjede og kassett #2449164 06/11/2017 09:42
S
simson Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Fant fram vintersykkelen i helga, så over den (merket meg at kassett og kjede bør byttes i løpet av vinteren) - og tok første turen til jobb.

5 km på vei så falt pedalarmen av - og jeg ser at trådene er nedslitt. Fikk festa den på igjen, men løsna igjen etter noen hundre meter.

Jeg har derfor tre valg:
1) Kjøpe deler og verktøy og fikse selv (frister pga pris, men ser at jeg sliter med å finne tid til knotinga mi)
2) Levere inn på verksted (frister siden jeg straks skal reise bort)
3) Innse at kostnaden for å fikse dette blir såpass at jeg like gjerne kan kjøpe en ny vinter-/pendlesykkel (frister jo alltid mest, men har ikke satt av ei krone til det)

Er det noen som har anslag på hvor mye jeg bør beregne på alternativ 2 - å levere inn på verksted og få fiksa krank+, men samtidig få på nytt kjede og kassett?

Re: Ny krank, kranklager, kjede og kassett [Re: simson] #2449167 06/11/2017 09:51
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Antar at det er gjengene i kranken som er ødelagte? Dvs. om det er pedalen så har den sikkert ødelagt kranken også.
Synes du skal vurdere alternativ 4 - finne rimelig, brukt krank her inne ICON_SMILE

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Ny krank, kranklager, kjede og kassett [Re: DesmoSkier] #2449205 06/11/2017 12:16
S
simson Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S

Sitat: DesmoSkier
Antar at det er gjengene i kranken som er ødelagte? Dvs. om det er pedalen så har den sikkert ødelagt kranken også.
Synes du skal vurdere alternativ 4 - finne rimelig, brukt krank her inne ICON_SMILE

Ja, gjengene er i kranken.

En fjerde valgmulighet? Blir. For. Mye. Å. Ta. Stilling. Til.

Moderator  support