|
Castelli perfetto vs Perfetto Convertible
|
Castelli perfetto vs Perfetto Convertible
03/11/2017 14:02
|
anerz
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Jeg hadde Gabba long sleeve inntil mandag denne uken da den fikk huller/revnet blant annet på skulder og albue etter en tur i asfalten. Skulle til å bestille ny Perfetto i dag når det dukket opp tilbud på Bikeshop på Perfetto Convertible jakke til samme prisen. Noe som har noen +/- ved kjøp av den ene eller andre. Høres jo praktiskt ut med å kunne ta av ermer på varme vår og høst dager når temperaturen kommer utover dagen, men med tanke på at "inner" armen er mer tettsittende mot huden, er det fortsatt plass til en ulltrøye under? Skal brukes utover vinteren når det ikke er for mange blå grader. Og vil glidelåsen til løse ermer være en risiko for at vann kan komme inn her?
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
Re: Castelli perfetto vs Perfetto Convertible
[Re: anerz]
03/11/2017 17:17
|
BetongApe
Avhengig
|
Avhengig
Har brukt Gabba Convertible noen år nå, og noen dager er det greit å kunne ta av ermene når det er varmere på vei hjem fra jobb enn det var på morgenen. Det er også litt mer knot å ta på seg enn en vanlig langermet trøye, og jeg har plass til en kort trøye i sekken, så hvis jeg måtte velge mellom vanlig langermet og Convertible igjen hadde jeg bare tatt den billigste.
Ikke noe problem med vanninntrenging gjennom glidelåsen, og ikke noe problem med lang ulltrøye under. Trygt kjøp, men avtakbare ermer er ikke så awesome som man først skulle tro.
|
|
|
03/11/2017 19:13
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har begge Anders, og det er Perfetto som er mitt absolutte førstevalg. Har også fått inn vann i glidelåsene på den andre... Perfetto syns jeg oxo har en bedre passform. Det å ta av armene er det sjeldent behov for, da kan man heller kjøre kort trøye med vest og løse armer. Kjøp Perfetto!
CK ELVERUM
|
|
|
03/11/2017 21:12
|
nordfonn
Entusiast
|
Entusiast
Prøvde gabba med og uten avtagbare og valgte uten. Den med hadde løsere passform på armene / en del løst stoff rundt skuldrene som jeg så for meg kom til å blafre i vinden.
Har ikke angret på det, men ønsker meg Perfetto light med nanoflex armer til de varmere dagene.
|
|
|
04/11/2017 07:12
|
anerz
OP
Veteran
|
OP
Veteran
takk for tips over. Tror jeg da går for Perfetto uten avtagbare ermer. Et perfekt produkt sånn jeg kjenner den fra Gabba modellen jeg hadde. Har også en Sportfull variant med korte ermer, som jeg supplerer med løse ermer ved behov så ser heller for meg at jeg starter med den om vet at varmen kommer.
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
04/11/2017 09:21
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
CK ELVERUM