Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kickr snap og paring med wattpedaler

Kickr snap og paring med wattpedaler #2447275 27/10/2017 11:22
G
Gunde73 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
G
Wattmålingen på min kickr snap og wattpedalene gir store avvik. Jeg kunne derfor ønske at trening på rulla med bruk av apper som zwift og trainerroad forholdt seg til pedalenes wattmåling da det er denne jeg vil forholde meg til ute. Er det mulig å få til? Pedalene bruker ant+. Wahoo har en forklaring på hvordan pare wattmåler med kickr, men vil det funke videre til 3. parts apper? Har ikke greid å pare pedaler og rulle da ipaden ikke leser ant+. Dersom jeg kjøper en ant+ dingel dongel vil jeg da kunne få til det jeg ønsker meg her? Noen som vet?

Re: Kickr snap og paring med wattpedaler [Re: Gunde73] #2447277 27/10/2017 11:41
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du bruker bluetooth med andre ord? Alt er mye enklere med ant+ ICON_WINK

Steps:

1. Using the Wahoo iOS app, pair your Kickr via Bluetooth under Sensors
2. Select the Kickr from the sensor menu
3. Enable "Control w/ ANT+ Power Meter" from the options.
4. Below this option, enter your Stages Power meter's ANT+ ID (from the silver sticker on the backside of the crank) under "ANT+ Power Device ID"

Once this is enabled, the Kickr trainer is able to pair to your power meter and read the power values. From these values, it will adjust the resistance in ERG mode.

Ser ut til å være ganske rett fram det.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Kickr snap og paring med wattpedaler [Re: Gunde73] #2447673 29/10/2017 22:36
G
Gunde73 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
G
Takk for svar! Det var jo ikke værre enn faktisk å lese veiledningen. Ser ut til å funke akkurat som ønsket.

Moderator  support, Valentino