Hei. I går foretok jeg, eller rettere sagt forsøkte jeg å ta en service på min Rock Shox xc30 demper. Fikk plukket den fra hverandre, tømt ut og fylt på ny olje etter spesifikasjonene, men så startet problemene.
Jeg fikk først problemer med å få satt inn lock-outen. Det virket som at det rett og slett ikke var plass til den når jeg hadde på spesifiserte mengde olje. Så jeg forsøkte på nytt for å se om det var pga unøyaktig mengde, men samme problem igjen.
I hele prosessen ble nedre del av selve lock-out systemet i benet løsere i sporene som holder hele saken sammen, så jeg slet med å få ut alt i en del (ble mye lirking og fram og tilbake). Kan dette ha skadet hvordan lock-outen fungerer?
Da jeg til slutt fikk montert den og satt på ytre bein, så var den knall-hard, som om lock-outen var aktivert. Når jeg prøvde å "åpne" lock-outen, så virket det som om den ikke fungerte riktig. Skal den i et spor i indre ben? Er det oljemengden som er problemet?
Nå har jeg altså en knallhard demper hvor lock-outen ikke ser ut til å fungere skikkelig. Noen som har hatt lignende erfaringer?