Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tacx Rulle med mulighet for video

Tacx Rulle med mulighet for video #2444539 13/10/2017 19:16
M
Mack10 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Hei! Helt fersk her selv om jeg har tittet i det stille i noen uker siden jeg kjøpte meg landeveisykkel.

Er på utkikk etter en Tacx rulle som har mulighet for å koble opp mot Pc'en for å kunne kjøre diverse ruter som Tacx har til rullene sine.

Problemet her er at jeg ikke finner ut hvilken rulle som støtter dette og ikke.
Kjøper kanskje brukt, og da er ikke alltid så mye info på annonsene.

Takker og bukker for tilbakemeldinger.

Hilsen Arne

Re: Tacx Rulle med mulighet for video [Re: Mack10] #2444558 13/10/2017 21:11
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Om du tenker på rulle som justerer motstanden automatisk etter stigning på videoen/ruten, så må du vel ha de med "Smart" i navnet, de andre har manuell justering (så du må selv justere motstanden med en liten spake).

Legg merke til at mange av de nyere rullene kommer "bare" med mobil/ipad oppsett, og du må kjøpe en ekstra pakke med Tacx Trainer Software (Smart Upgrade) for å ha pc-tilkobling.

Mange av de som selger rullene sine selger ofte eldre manuelle ruller eller eldre versjoner som ikke er kompatible med siste versjon (jeg skal muligens kvitte meg med min f.eks, men den er så gammel så den selges med Windows XP maskin siden programvaren er bittelitt utdatert).

// Too many roads, too little time
Re: Tacx Rulle med mulighet for video [Re: Mack10] #2444559 13/10/2017 21:13
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
For øvrig er det mange om beinet, de i Bergensområdet jeg har funnet til salgs går ofte fort.

Om du skal kjøpe ny rulle, og satser på Tacx så er vel Flow Smart (XXL har med PC-tilkobling og Zwift -bundle til 3k) eller alternativt Vortex Smart (tror Bikeshop har den til 3500,- men det er for mobil), det er de jeg vurderer selv.

For øvrig kom nettopp DC Rainmaker ut med sin særdeles grundige oversikt p https://www.dcrainmaker.com/2017/10/annual-trainer-recommendations.html

Redigert av Trond Helge; 13/10/2017 21:15.

// Too many roads, too little time

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå