Jeg har, tro det eller ei, testet alle bilene som står i lista di :-)
I fjor på samme tidspunkt hentet jeg ut en VW Touran 2017-modell.
Denne er en god del større enn tidligere modell, og ikke minst mye mer påkostet. Nå er det en bil med meget god kvalitetsfølelse, mens den utgående føltes som en ombygget varebil i forhold.
Det er null stress å plassere tre isofixseter ved siden av hverandre, uansett retning på de. Det har jeg gjort ved flere anledinger, og med ulike type seter.
I tillegg er det isofix på de bakerste klappsetene, dvs totalt 6 seter med isofix(inkludert passasjersetet foran)
Sharan, Galaxy og til en viss grad S-Max er naturligvis en størrelsesklasse over, men ligger også en god del høyere i pris. Jeg kjørte en 2016-modell Sharan i 3 mnd mens jeg ventet på Touranen, og det er ingen tvil om at det er en god bil, men jeg synes ikke den er verdt prisen. Sharan er på mange måter en eldre og mer utdatert bil enn Touran.
Så min konklusjon etter mye testing og ulike regnestykker er at Touran gir den beste totalpakka for mitt behov. Jeg har nå passert 60 000km på 11 mnd, så jeg sitter MYE i bilen. Fantastiske seter, god og høy sittestilling både foran og bak(junior elsker høye seter kombinert med store vinduer) meget god kvalitetsfølelse osv...
Det var min Touranreklame :-)