Bare meg eller er appen usedvanlig dårlig, og særlig sammenliknet med nettsiden? Eller kan man endre innstillinger sted? Tenker særlig på kart tilgjengelig via appen som er mye dårligere enn på nettsiden.
iPhone ja. Kartet er f eks så dårlig at jeg sjeldent/aldri skjønner hvilken sti folk har sykla. Ingen detaljer. Men på nettsida er det helt annerledes..
Kartet på Strava-appen på iPhone er jall til stibruk, inneholder ikke en eneste sti. Stravakartet på nett - open street map - inneholder vel ca. hver bidige sti som finnes. At Android-appen bruker Google Maps er en fordel på vei, men den inneholder heller ikke stier, så hjelper ikke der. Jeg vet ikke hvorvidt man kan velge på Android - f.eks. velge OpenStreetMap?
Det var kanskje upresist, siden det vel er heatmap som "viser" stiene? Uansett hva, så vises omtrent hvert eneste tråkk i Oslo. Problemet er mer at det vises for mange stier og alle likt.
Ja, men så tror jeg egentlig ikke det er Heatmap som vises, jeg tror det er stier fra OSM. Selv på fjellet er det svært mange stier som vises - langt langt flere enn i f.eks. kartapp som Viewranger (statens kartverk) Har du prøvd å zoome inn på Strava på nett egentlig? Det er skikkelig gult rutenett i Bymarka også.
Du har kanskje aldri sett at det er så mange stier på Strava på nett? Virker som det er samme som på OSM, og der er mitt inntrykk av at det er ganske tilfeldig variasjon mellom ulike steder. Og det skyldes vel kanskje bare hvem som har bidratt til å legge inn.
Jeg reagerer også på at det ikke er mulig å bruke pulsmåler direkte i Strava? Eller er det noe fundamentalt jeg har gått glipp av?
Har funnet at man kan synkronisere fra polar/wahoo etc, men da jeg testet det med Wahoo så fungerte ikke det spesielt bra siden deres applikasjon hadde konstant problemer med gps og laget et spor som var helt ubrukelig i strava (fikk registrert tid på et segment som lå 500m fra der jeg sykla...)
At man ikke kan sjekke kartet underveis i en økt er også helt idiotisk.
Ingen tvil om det, det står med stor tekst. Hvorvidt alle stiene bare er OSM og lagt inn manuelt eller om noe stammer fra heatmap, jeg lurer på. OSM burde jo kunne skjønne hvor det er stier.
Alt du ser i appen/kartet er OSM rendret etter Stravas stilsett - men noen av oss bruker nettopp Strava heatmap som ett av flere datagrunnlag for å lage spor i terreng der vi ikke har vært selv. Sånn sett er det en toveis effekt her.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Alt du ser i appen/kartet er OSM rendret etter Stravas stilsett - men noen av oss bruker nettopp Strava heatmap som ett av flere datagrunnlag for å lage spor i terreng der vi ikke har vært selv. Sånn sett er det en toveis effekt her.
Og det er stilsettet som strava bruker som er problemet her. Kartgrunnlaget er OSM som mange påpeker og det har masse stier men stilsettet viser dem ikke fram, så det er helt ubrukelig til navigasjon på sti.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted