Kortversjon: Jeg kjører Oslo-Molde-Oslo, hiver sykkelen bak i kassebilen og skal sykle sti langs reisen:
* Oslo-Molde: torsdag 05.okt
* Molde-Oslo søndag 08.okt
Søker turtips og veldig gjerne turselskap
Lengre versjon
:Jeg hadde en plan: Fly til Molde på familietreff fre-søn kommende helg 6-8.okt. Ikke ha med sykkel
Nåværende plan, etter litt rydding i jobbkalenderen (og heldigvis før jeg bestilte flybilletter):
* Kjøre Oslo-Molde torsdag 05.okt med innlagt sykkeltur et sted på veien
* Familietid i Molde fredag og lørdag (skulle gjerne syklet litt i Molde også, men hverken familietid eller værmelding tilsier at det skal prioriteres)
* Kjøre tilbake søndag 08.okt, også med innlagt sykkeltur langs veien
Ruta blir standard Gudbrandsdalen-Dombås-Romsdalen t/r.
Værmeldingen tilsier at det blir bedre jo lenger øst jeg kommer både torsdag og søndag.
Normalt sett hadde DH i Hafjell en av dagene vært en no-brainer, men jeg opererte et leddbånd i tommelen for et par måneder siden og DH blir litt mye belastning en hel dag. Vanlig stisykling opp&ned går fint

Foreløpig plan etter å ha sett på kart og værmelding tilsier både torsdag og søndag på Skeikampen. Egentlig passer det ganske bra, siden jeg ikke har vært på Skeikampen før og vil gjerne finne ut av stiene her. Heisen går siden det er høstferie, så det er et pluss.
Men om det dukker opp sti-nisser med fete stier andre steder er jeg flexi og lutter øre

Andre perler jeg vet om:
* Hafjelltoppen kan jo også være et bra alternativ en av dagene, her har jeg heller aldri vært og syklet sti.
* Formokampen pleier jeg nesten alltid å dytte sykkel opp på og råse ned når jeg kjører Gudbrandsdalen, men vurderer å la være denne gangen til fordel for ukjent terreng
* Dombås/Slådalsvegen: En perle det er vanskelig å kjøre utenom. Om noen Dombåsinger vil bli med på denne en av dagene blir det vanskelig å si nei...
* Vermastien i Romsdalen tror jeg utgår pga. værmelding
Så til det jeg egentlig lurer på:
* Finnes det noen andre perler her jeg har glemt?
* Og ikke minst: Er det noen som vil bli med på tur en av dagene?Jeg stiller med:
* Godt humør
* Bamsemums* Medium+ trail skills og kondis
* 160mm stisykkel
* Hel- eller halvhjelm etter behov
* Kassebil som gjerne kan inngå i en shuttle-kabal