Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hemsedal Hardbarka Enduro 2017

Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 #2442169 02/10/2017 14:15
Tallak Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Heisann syklister!

I helgen ble Hardbarka Enduro i Hemsedal gjennomført og 30 tøffe syklister deltok med stil. Det var meldt mye nedbør i forkant men vi kom oss gjennom hele dagen uten regn, kun vått og glatt i terrenget fra tidligere.

Her er filmen, håper det kan gi et lite inntrykk av hvordan dagen var for de som deltok :

https://vimeo.com/236373846

Det var altså ÈN tøff jente (Helene Thon Moland), FEM gira juniorer (uten nattetappe) og ca 25 HARDBARKA menn som stilte på startstreken.

Og jeg undres. Hvorfor var det ikke fler? Vi (arrangørene), ønsker ærlige tilbakemeldinger både fra deltakere og syklister generelt på hvorfor du ikke tok turen og ble med på moroa i år.

For vi ønsker jo at flere tar turen neste år og får oppleve det som er essensen av Hardbarka, tur- sykkel- og friluftsglede! Ja, det er slitsomt, ja, det ble vått. Men lite slår den følelsen man får over målstreken etter å ha kommet seg gjennom hele eller deler av løypa. For ikke å snakke om de store opplevelsene man tok med seg gjennom hele dagen.

Så kom igjen, kjør debatt!

Jostein Hole over målstreken etter 2200 høydemeter opp, 3000 ned og 42 km på sykkelen kl 21 på kvelden!

Insta
VIMEO
2023 Forestal Siryon lett eMTB
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2442196 02/10/2017 16:25
olechr Offline
More than words
More than words
Jeg synes det rittet her virker sjukt kult. For min del krasjet det med andre ting og formen er dårlig om dagen.

Jeg trur mange på denne tiden er litt «ferdig» for sesongen. Jeg trur man hadde fått vesentlig flere folk med tidligere i sesongen.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2442201 02/10/2017 16:41
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Litt i dyreste laget. Folk litt "ferdig" med sesongen som Ole Ch sier.
Gått litt for hardt ut med å fronte hvor "hardbarka" det er, så man skremmer folk isteden for å lokke. Legge ut bilder av steinrøyser er muligens ikke det aller aller beste for å tiltrekke flere deltager?
Yr.no var ikke til hjelp i år heller. :-)

Bare noen ærlige tanker.
For min egen del satt jeg lenge på gjerdet med påmelding og ventet. Så lenge at jeg tilslutt ikke hadde sykkel når rittet ble arrangert.

Blir med neste år! Lover.

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2442208 02/10/2017 17:03
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Jeg liker ideen med "ultra-enduro", og hadde tenkt å delta men fysikken stoppet meg i år. Når det er sagt så har jeg kjent på en tvil rundt dette rittet, og jeg deler gjerne... det er min opplevelse som potensiell "kunde", så ta det for det...

Bare for si det jeg har gjennomført Ultrabirken i år, men var fremdeles i tvil om jeg hadde noe der å gjøre.

- Jeg tror det treffer bedre med harde ritt tidligere i sesongen. Så pittelitt tidligere tror jeg er bedre, jeg er ihvertfall litt mett og ferdig og sliten på høsten og vil helst bare sykle kortere kose-ritt eller lange turer uten tid. Jeg takler kulde veldig dårlig, men det er bare meg da...

- Kjønnet mitt, med hederlige unntak, er ofte kjent for å ikke tro de er gode nok. Jeg tror kanskje at man kan formilde begrepsbruken litt, uten å fjerne Hardbarka-innholdet. Feks tenkte jeg på at stiene rett og slett var for tekniske, vanskelige, ferske og knotete. Spesielt siden det er blindt. Å sykle Tinden-droppet blindt er ikke noe som virker forlokkende. Dropp er bare no-go i blinde ritt for meg. Men dette er jo bare inntrykk jeg har (ikke sett filmen enda) og kan hende er feil.

- Mener å ha sett bilder av noen stokker kan skal over. Stresser meg litt å tenke på at jeg tuller det til foran masse folk, og på film ICON_SMILE

-Forsidebildet på Face viser en fyr som sykler ned det som ligner på en loddrett jordvegg... hjelp. Jeg liker å sykle fort men mer bortover-fort. Det er også bilder av nye stisnutter etc. For all del det er bra med bygging, men jeg er personlig ikke så glad i ferske stier til ritt, vil heller se de vel-etablerte stiene! Det er de jeg kommer for. Så også en litt kornete film av noen stein-greier som heller ikke appellerte videre. Jeg mangler rett og slett et bilde av hva slags løyper/stier det er, så da løper fantasien løpsk og danner seg et bilde av loddrette vegger, steiner og at det er knotete.

- Prisen nesten dobbel så mye som andre ritt (Telemark, Hakadal..) Det kan sikkert forsvares men, man må kanskje tilby noe ekstra, eller synliggjøre hva det ekstra er. Heiskort inkl er såklart bra men det kom vel med på tampen. Å reise til Hemsedal innebærer ofte en helg hvor man må bruke penger på diverse annet

- Jeg føler litt at det er en vedtatt sannhet at Hemsedal har dårlig stisykling... har kanskje satt seg litt i miljøet. Det bør kanskje jobbes aktivt med å rive ned det bildet med å pøse på litt feelgood-sykle-filmer, bilder og markedsføring av stiene og mulighetene gjennom hele sesongen...

Dette er bare sånn jeg tenker fra levra, er kanskje ikke representativt... ønsker virkelig at dette blir en greie og at dere knekker koden, destinasjonen er jo helt fantastisk og det er definitivt mye bra potensiale og engasjement. Jeg melder meg på til neste år ICON_SMILE

Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2442218 02/10/2017 17:50
Aleksander2 Offline
Dr. Slow
Dr. Slow
Jeg var med i fjor og storkoste meg, men i år ble det med tanken.
For min del kommer det i stor grad av at det er sent på sesongen og jeg begynner å bli ganske mettet for i år. Frister ikke å leke i gjørma og vaske sykkel på kalde senhøsten for en som har lett for å fryse.
Et annet moment er dette med tilgang til lykt. Ikke alle har lykt, og jeg fikk ikke med meg om det var mulighet for å låne lykt i år også (heller ikke da kommunisert godt nok).
En helgetur til Hemsedal blir fort kostbart.
For å avslutte på en positiv note; jeg liker konseptet med "hindrene" i målområdet veldig godt. Det er noe litt nytt og uvanlig som krydrer det hele.

2022 Trek Top Fuel 9.8 XT Project One
2015 Canyon Ultimate CF SLX 7.0 Di2
X 2017 Santa Cruz Hightower CS 29"
Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2442227 02/10/2017 18:18
Tallak Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Takk for innspill Folkens, takk for at dere engasjerer dere.
Hardbarka er ikke som andre enduroritt og særegenheten skal dyrkes. Men vi synes fjellet fortjener å oppleves og den innsatsen som crewet legger ned i å arrangere fortjener også flere deltakere.

Det er godt mulig tøffheten og det "ekstreme" har stått litt mye i fokus for å understreke Hardbarka konseptet. Men bortsett fra at det er en lang dag med mange høydemeter er det ikke så veldig mye som skiller rittet fra andre ritt som er bratte og grove. The Forgotten Trail, som var nybygget i år var nok i groveste laget men den gode nyheten er at den allerede er mye bedre for kommende syklister. DET er bonusen for de som står i timer og dager og graver og bygger løyper, de blir bare bedre av å bli brukt. Vi tok den på nytt igår søndag i øspøs regnvær og det var bare moro hele veien ned. (dog med lavere puls og flere pauser enn deltagerne hadde dagen før)

Tidspunkt kan vurderes og prisen på deltagelse må planlegges i forhold til antall deltakere så forhåpentligvis kan mange ting endres til å klaffe bedre med folks ønsker om morsom rittsykling.

Insta
VIMEO
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2442228 02/10/2017 18:19
P
pinnedyret Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Feiga ut pga værmeldinga, som bare lå et par grader unna snø...

Cruiser avgårde, med skygger i aua og gnister håret
Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2442230 02/10/2017 18:23
Tallak Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Det fins ikke dårlig vær, bare dårlige knær!

Ser den, men som vi som kjenner Hemsedal på vinteren vet, det meldes masse nedbør (les: snø) men så kommer det ikkeno. Akkurat det skjedde nå, regnet ingenting hele lørdagen, DÈT var velkomment. Og ifjor hadde vi jo fantastisk vær :

Hardbarka 2016
https://vimeo.com/185407781

Insta
VIMEO
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2442249 02/10/2017 19:32
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg skal være helt ærlig og si at jeg synes det så veldig slitsomt ut. Jeg liker bedre å kjøre fort når jeg kan leke meg litt og ikke er plaget av kramper og har øya fulle av laktat.

Men det er jo bare meg, jeg ville ikke meldt meg på ultrabirken heller. Men grunnen til at jeg bryr meg med å legge inn en kommentar her er jo at jeg synes resten av konseptet ser innmari bra ut!

Jeg synes det er veldig forlokkende med bygde hindre i målområdet! Jeg synes det er veldig forlokkende med bratte og grove stier! Jeg synes det er perfekt med løyper som kan kombinere mange deler av de skills man trenger som nerrover-sykkelist. Jeg liker tanken på at siste etappen er med lykt, har syklet mye med lykt både høst og vinterstid, i regn og blest. Og jeg digger bruken av ordet "hardbarka"!

Mine favorittsegmenter i skogen karakteriserer jeg selv som "crux-enduro" (trademark)

Men, kan jo være flere som meg. Som liker konseptet men ikke er helt orker å kjøre ultrabirken i samme slengen. Er ikke motstander av litt tråkking, jeg synes Drammenduro var veldig gøy i år, men kramper i beina setter jo en stopper for hvor mye lenger enn det man kan kjøre uten at det blir mest for å fullføre. Det er ikke det at jeg tror jeg ikke skulle klart det, men skulle jeg synes det var gøy? Konseptet her treffer skjæringspunktet mellom de som liker å sykle tøft terreng og de som liker å slite hardt. Det er en god del folk i det skjæringspunktet, men det er jo ikke for alle...

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2442251 02/10/2017 19:37
Tallak Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Hehe, Vids, jeg tror du er midt i målgruppa for Hardbarka Enduro. Og med normal sykkelform kommer man seg fint gjennom dagen OG har det moro samtidig. Vi hadde deltagere både ifjor og i år som var ganske ferske på stisykkel, faktisk deltagere som nylig hadde gått over til fulldempet og ikke kom fra et treningsmiljø. Og det er ganske god tid mellom etappene så man kan ta det som en tur og få i seg både karbo og tørre klær underveis.

Jeg tror du er et hakk nærmere deltagelse neste år...

Insta
VIMEO
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2442252 02/10/2017 19:39
S
Simonuno Offline
Entusiast
Entusiast
S
Helgen passet ikke for egen del da varmere breddegrader fristet mere i denne tiden av året.
Tror nok folk er med gira tidligere på året. Da øke også sannsynligheten for varmegrader og bra værmelding hvilket ikke er feil, nok finnes det bra klær, men finnes fan så mye annet som er morsomere å gjøre i øspøsregn å lav temperatur enn å sitte på sykkelen i hele dag ICON_WINK
Jeg vet att jeg er pysete Tallak men står for det!...

Tror også det er vanskelig å forvente alt for store deltagersiffer når dere går ut med at det skal være ekstremt hardt, blind og natteetappe. Tenker at det avskrekker hos flere syklister enn det tiltrekker seg dessverre.

@simon.j.johansson

Merida Ninety-Six 8000
Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2442254 02/10/2017 19:42
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Sitat: Tallak
Hehe, Vids, jeg tror du er midt i målgruppa for Hardbarka Enduro. Og med normal sykkelform kommer man seg fint gjennom dagen OG har det moro samtidig. Vi hadde deltagere både ifjor og i år som var ganske ferske på stisykkel, faktisk deltagere som nylig hadde gått over til fulldempet og ikke kom fra et treningsmiljø. Og det er ganske god tid mellom etappene så man kan ta det som en tur og få i seg både karbo og tørre klær underveis.

Det er disse tingene som må formidles på forhånd så kommer det flere ICON_SMILE

Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2442262 02/10/2017 20:18
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Tallak

Ble faktisk solgt på den beskrivelsen! ICON_LAUGH

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2442264 02/10/2017 20:21
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Har vært inne på tanken på deltagelse men for meg er det litt logistikken som taler i mot, når kone, barn og deres fritidsinteresser skal tas med i beregningen. Å ta en fredag til søndag (man får vel knapt gjennomført hardbarka på bare en overnatting?) for å sykle et ritt er såpass mye mer tid og ulempe enn å ta en dag, eller en halv dag. Det øker prisen også, i tillegg til startkontingenten. For en høy pris må det være _mer_ enn et ritt, og det skjønner jeg hardbarka er i høyeste grad. Disse tingene er ikke showstoppere i seg selv, men de trekker en del ned for meg, så da blir det andre, enklere logistiske ritt isteden. Men det hadde jo vært kult...

Akkurat det der, at en del tenker "det hadde jo vært kult, men..." er kanskje det dere sliter litt med?

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2442266 02/10/2017 20:29
Tallak Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Litt avhengig av hvor langt unna du bor avgjør jo om det går an å ta det som en dagstur. Men ryttermøte var 9:30 og vi var ferdige med premieutdeling 22:30 så det blir jo en ganske lang dag.. Men alt går om man har nok DRIVE og må få det til i tidsklemma.

Ingen tvil om at det hyggeligste er å ta en overnatting til søndag og bli med å joyride med møre bein og shuttle/heis da. Ikke er det dyrt å overnatte på Lodgen heller når man deler leilighet med andre.

Insta
VIMEO
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2443015 05/10/2017 21:34
M
Mink1_73 Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
M
Hei. Hiver meg på tråden og skyter noen kjappe fra hofta:
- var med på Hardbarka for første gang i år og digget det. Liker kombinasjonen heftige fartsetapper, flott fjellnatur og ikke minst nattetappe.
- enig med noen av innleggene her om at tidspunktet på året og logistikken, nok er en dealbreaker- kombo for mange. Ja, det er seff mulig å ta en drøy en- dagers, men den sitter nok i dagen derpå.
- Hva med å f.eks tilby én ren dagsetappe- klasse u/ nattetappen neste år, slik at de som sliter med tidsklemma lettere kan bli med? Så kan resten som har mulighet, gønne på siste etappen på kvelden. Premiering kan f.eks løses ved at man i påmeldingen velger Hardbarka Dagversjon eller
Hardbarka dag+ kveld.
- Kanskje vil en rolig fellestur på fredag eller en annen icebreaker event hjelpe litt på for de som tar turen alene?
- Noe bedre info vedr overnattingstilbud, løyper, værforhold forkant etc vil nok også være hjelpsom beslutningsstøttefor mange. Kan enkelt legges ut på den strålende FB- siden til Hardbarka.
- Bruk bildene og videoopptakene som tas under arrangementet i større grad enn til nå, da dette bare vil være med på å presentere rittet bedre overfor nølere.
- til slutt vil jeg bare si vel gjennomført arrangement i år. Været rår ingen over, man kan kun tilpasse seg. Har jeg mulighet kommer jeg garantert tilbake neste år👍🏼

Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2443102 06/10/2017 09:21
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Jeg er utafor målgruppen for enduro, så ta denne generelle kommentaren for det den er:

Jeg tror det er en mindre målgruppe for de mest hardbarka rittene enn "støyen" fra målgruppen skulle tilsi. Det ser jeg i hvert fall på de hardere maratonrittene. Og senhøsten er tøff.

Antall av dem som hadde kunnet men ikke melder seg på allikevel, er også gjerne større jo mer krevende rittet er. Ikke nødvendigvis av latskap eller frykt, det er også mindre attraktivt å stille hvis man ikke er helt der oppe i spissede ferdigheter og forberedelser og rittlogistikk. Det er en mer reell vurdering og en mer ufravikelig plan før Offroad Finnmark 600, enn foran et 40 km grusritt, for å sette det på spissen.

De arrangørene som får til noe mer ekstremt, virker som de har eller skaffer seg et litt mer breddeorientert tilbud ved siden av. Så en måte å få mer momentum rundt stedet, løypene og arrangementet kunne være et supplerende "Halvbarka". Litt nedskalert løype, men fortsatt så man bevarer identiteten til arrangementet.

Hardbarka må fortsatt være front-arrangementet og har prestisjen, det er det som er signaturen.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2443166 06/10/2017 14:18
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Jeg har vert oppover begge årene, primært for at junior skal sykle rittet og sekundært for det sosiale og at senior også skal få syklet litt på fjellet. Første året dro vi oppover 3 fedre og 3 juniorer, hvor juniorene syklet rittet, undertegnede syklet alle dagsetappene uten tidspress og de andre fedrene var tilskuere. Dag to syklet seniorene en stitur mens juniorene koste seg i parken.
I år ble det noe av det samme hvor junior syklet rittet mens jeg syklet alle etappene unntagen natt.

Når det gjelder fartsetappene er de helt klart gjennomførbare selv for en 50+ åring med livlig konekvensutredningsfantasi. Etappe 1 kan være litt grov til tider men det er snakk om noen metere her og der. Blir det for ille er jeg så frekk at jeg går av sykkelen, ingen ser deg uansett for du er stort sett alene på fjellet.
2 etappe er helt ovelegen flyt med spektakulær elv/bekkepassering og innslag av bikeparkdoseringer mot slutten. Etappe tre var bratt til tider, men en spektakulær naturlig sti. Etappe 4 er igjen flott flytsti. Ingen av etappene har dropp du må over (hvis du ikke vil) og de bratteste partiene går på jord med mose og lyng rundt. Mao ingen bratte steinrøyser.

Men fysisk og sykisk krevende er det. Jeg var ute i 5 timer effektivt og 7 med pauser. Transporten fra FE3 til FE4 er en stitur i seg selv og tok undertegnede 1 time g 15 min. Jeg opplever dog transportetappene som veldig sosialt hvor det blir mye skravling mellom deltagerne. Også veldig god stemning på kvelden etter rittet da de fleste fortsatt er der og tar en øl eller flere. Det jeg opplevde som mest traumatisk med fartsetappene var at på etappe tre spjæra jeg buksa så jævlig i skrittetat det var så god som umulig å sykle. Det resulterte i at jeg måtte sykle hele transporten og FE4 med lykra og knebeskyttere(godt jeg ikke hadde fullface) Uansett virket det som at dette spredde en viss glede blant de andre deltakerne, og hva gjør man vel ikke for å holde moralen oppe.

Dag to er man med på guidede turer med de samme folka fra dagen før. Jeg opplever opplegget mer som en stifestival en et rent rittarangenmet med høye skuldre. Her er det mye galgenhumor og juging på både fartsetapper og transport.

For meg hadde det vert uaktuelt å dra opp på dagstur for å delta. Man bør ta seg tid til en Hardbarka helg i Hemsedal med kompiser, venninner eller familie. Hele greia er bare superkult å oppleve.

Som andre her sier har jeg selv satt spørsmål med å arrangere dette så sent på høsten. Jeg ville ha flyttet fram i ihvertfall en mnd. Det andre jeg ville gjort var å få tilbake turistklassen uten natt etappe for de voksne. Kjedelig å slite seg igjennom alle dagsetappene for å få DNF pga manglende natt etappe.
Siste forslag er å arrangere noen korte barneetappe i målområde, så kan mamma eller pappa sykle Hardbarka mens poden får applaus i målområdet.

Driver man med terrengritt bør man få med seg Ultrabirken som en real utfordring og driver man med enduro bør men få med seg Hardbarka av samme grunn.

Redigert av neistein; 06/10/2017 14:59.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2443880 10/10/2017 17:41
thomah25 Offline
Entusiast
Entusiast
Var med i 2016 med målsetting om å slå alle DNF. Gikk fint. (Les sisteplass av de fullførende) Stilte med vanlig stisykkel, det gikk også fint, men det var jo på grensa bratt og grovt til tider. Så når dere i år markedsfører det med at det skal bli hardere og grovere så musa jeg ut. Ønsker dere et bredere publikum bør nok dette justeres bittelitt før 2018.

Sesong? Er jo alltid sesong!

Thomas
Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2443940 11/10/2017 06:48
Henrikkolstø Offline
Entusiast
Entusiast
Synes det så fett ut!

Time wasted is not wasted time
Re: Hemsedal Hardbarka Enduro 2017 [Re: Tallak] #2443959 11/10/2017 07:56
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Været som var med lite sykling i september og at det ble meldt dårlig bidro nok til å dempe motivasjonen i år. En super høst som i fjor hadde nok gjort det lettere. At jeg ikke stilte i år har fint lite med arrengementet å gjøre. Fra i fjor ble det snakket om lange transporter og noen veldig korte etapper. Dette har jeg fått med meg at er justert noe, det er bra og da har ikke jeg så mye mer å utsette. ICON_SMILE

For å stille som den veikeste i klassen så er det ikke noe som er uoverkommelig her. Det er likevel en helhet som krever en viss bevisthet rundt dagen, det er ikke dagen for å grine over temperatur, søle og noen isflekker i løypa. Hemsedal har kansje ikke landets feteste barnålsflytstier men de er heller ikke langt unna å representere en mer gjennomsnittlig grov stisykling i Norge som det finnes mye av rundtom så det går liksom ikke an å klage på det eller.

Jeg håper virkelig Hardbarka finner ut av dette og fortsetter MED kveldsetappe på den årstiden det blir mørkt nok til det. Får liksom ikke endret på det. Og høsten har normalt vært bra da pleier jeg å være i form etter sesongen.

Ti tusen tommeltotta opp. ICON_LAUGH

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå