Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaringer med RR-sykler?

Erfaringer med RR-sykler? #2441991 01/10/2017 13:55
S
snorrolini Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Jomfruinnlegg! Etter å ha vært mer eller mindre som tause Birgitte noen år og observert forumet på utsiden er jeg nå på innsiden.

Det er nå på tide å bytte ut den 6 år gamle ræsern med noe nytt. Den har tjent ferdig sin tid for meg. Jeg vurderer sykkel fra Rojan Rundfart, og nå med 20 % rabatt ved bestilling før 1. november er prisen den havner på forlokkende.

Hjulene fra RR er vel kjent for mange, hvorav ett hjulsett har vært testet i Landevei uten å gjøre det så altfor dårlig. Men hva med landeveissyklene? Sitter menigheten på noen erfaringer med syklene/rammene Lynnebakka og Hadeland?

Re: Erfaringer med RR-sykler? [Re: snorrolini] #2441995 01/10/2017 14:14
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Er vel enda et forsøk på kinakarbon gjemt bak et merke? Ser umiddelbart litt overpriset ut.

Re: Erfaringer med RR-sykler? [Re: Gråstein] #2442042 01/10/2017 21:13
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Sitat: Gråstein
Er vel enda et forsøk på kinakarbon gjemt bak et merke? Ser umiddelbart litt overpriset ut.

Neida...

Re: Erfaringer med RR-sykler? [Re: snorrolini] #2442059 02/10/2017 07:01
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Elle joda? For hjul så har det i hvert fall vært at de importerer felger, nav og eiker, og setter det sammen i Norge. Tviler på at de lager rammer selv, når de ikke lager felger.

Selvfølgelig positivt at det står en på et verksted på Hadeland og setter sammen syklene, men vet ikke om det gir så mye ekstra kvalitet i forhold til ting du kjøper i butikk (eller fra Canyon der du selv tar siste monteringen). Men selvfølgelig, i forhold til å kjøpe direkte selv, så slipper du jo evt et par timer hos LBS til å sette det sammen.

Re: Erfaringer med RR-sykler? [Re: snorrolini] #2442077 02/10/2017 07:46
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Jeg synes RR konseptet med fokus på arrangement/ritt, verksted, sykkeltilpassing + egen design på sykler og hjul er ganske tøft... Den Lynnebakka sykkelen i rød med samme design på hjulsettet synes jeg ser bra ut, enkelt og klassisk.... Mer sjarm enn Everest, White Nakamura osv... Gøyale navn også, Randsfjorden, Lygna, Gutua, Tjukkas osv. Er det dyrt, tja sikkert men ikke mange som har maken...

Gratulerer med å ha brutt jomfrudommen !

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Erfaringer med RR-sykler? [Re: snorrolini] #2443769 10/10/2017 11:24
treningsnico Offline
Entusiast
Entusiast
Hei!

Jeg er hjulbygger/mekanikeren i Rojan Rundfahrt som bygger og utvikler RR hjul og sykler.

Det er helt riktig at vi kjøper våre felger og rammer fra Kina og Taiwan, men disse er gjennomprøvde og av høy kvalitet. Når det gjelder hjulene våre så benytter vi kjente kvalitetskomponenter fra DT Swiss og Sapim, samt velprøvde og moderne felger. Dette kombinert med høy byggkvalitet er det som gjøre hjulene våre gode.

Uansett, nå er det jo sykkel det snakkes om her i denne tråden. Det som skiller oss fra “alle andre” sykkelforhandlere er at vi tilbyr flere individuelle tilpasninger. Veiledning til valg av riktig type sykkel, komponentvalg og design. En avsluttende sykkeltilpasning som er inkludert i kjøpsprisen, sørger for at du får en sykkel du sitter godt på og blir fornøyd med.

http://www.rojanrundfahrt.no

I saw a kid on the street one day, he was 10, maybe 20 years old

http://app.strava.com/athletes/1079668

Moderator  support, Valentino