Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Høst/Vår bib til langebein og tynn kropp

Høst/Vår bib til langebein og tynn kropp #2440594 25/09/2017 10:51
anerz Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Trenger noen anbefalinger på shorts for kalde/våte dager.
Har en kropp som ikke passer så veldig godt inn i produsentene sine mål for å finne størrelser. Jeg er 1.84 - 69kg og forholdvis lange bein, treffer ofte S på hofte/midje mål og og L/xl på beinlengde. Noen sykkelshortser har da antydning til å gli alt for langt opp på låret. For ny bib ønsker jeg noe som går så langt ned mot knærne som mulig, vil brukes sammen med løsebein(castellie nano-flex) på de kaldeste dagene ned mot 0grader. Rundt null og kaldere blir det lang bukse med bib under.
Har kjørt Craft Shield i str M i ett år nå og terningkast 5 på den, men den må byttes ut da opplevd litt gnissing med padden i det siste. Mulig pga brukt mye og at jeg ikke får problemet på ny shorts men vurderer alternativer.
Vurderer å kikke på Castelli nanoflex eller Sportful Fiandre Norain Sykkelshorts hvor sistnevnte har en fornuftig pris hos bikeshop.
Noen anbefalinger fra andre smale syklister med lange bein? Ser etter noe med vannavisende matriale.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Høst/Vår bib til langebein og tynn kropp [Re: anerz] #2440645 25/09/2017 13:54
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg er i allefall veldig fornøyd med Nanoflex shorts og løse leggvarmere. Jeg er 180 og 67-70kg, alt etter når på året jeg veier meg ICON_WINK
Nanoflex er ganske lang, hos meg går den helt ned til kneet, og om jeg ikke drar den godt opp i skrittet går den også over kneet. Men jeg har vel kanskje normalt lange ben, ca 85cm inseam. Paden er også veldig god og shortsen tåler en skyll uten å bli våt. Jeg ble i allefall veldig positivt overraska, og nanoflex er min klare favoritt for høst/vår og en dårlig nordnorsk sommerdag ICON_LAUGH

You are what you eat...mmm nuts
Re: Høst/Vår bib til langebein og tynn kropp [Re: anerz] #2440666 25/09/2017 15:42
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Nanoflex er flott.
Tipper Large vil passe deg, Castelli er langt, smalt, tight og race som sykkelklær skal være.

Re: Høst/Vår bib til langebein og tynn kropp [Re: anerz] #2440734 25/09/2017 20:25
Zwartander Offline
Veteran
Veteran
Castelli Omloop er ekstra lange. Fås både som Thermal og Nanoflex.

The quick brown fox jumps over the lazy dog.

Moderator  support