Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Squishy lyd fra demper og rar rebound

Squishy lyd fra demper og rar rebound #2440080 22/09/2017 10:53
G
Gluggen Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
G
Demperen er en RS Sektor RL motion control solo air. Når jeg startet siste sykkeltur merket jeg at demperen lagde en squishy lyd på vei opp igjen og rebounden var treig. Tømte den for luft og fylte opp på ny. Husket jo selvsagt ikke hvor mye jeg hadde, og fylte nok litt for mye (etter vekt). Når jeg bare står på sykkel får jeg først nesten ingen sag, føles som demperen holder igjen. Prøvde også å justere rebounden. På raskest forsvinner lyden, og demperen "slår" tilbake etter en liten forsinkelse.
Noen som vet hva som kan være galt?
Tenker kanskje skumringene og lite olje. Skal bestille service-kit og olje, men kan det være noe quick-fix?

Redigert av Gluggen; 22/09/2017 10:54.
Re: Squishy lyd fra demper og rar rebound [Re: Gluggen] #2440083 22/09/2017 11:15
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Hei Gluggen. Vet ikke hva som er feil med gaffelen din, men litt squishy lyd fra gaffelen trenger ikke i seg selv å bety at det er noe feil med den. Jeg har ikke all verdens erfaring med den gaffelen annet enn at den har stått på en del sykler jeg har leid, og jeg synes egentlig alltid de har vært litt sticky og seig sånn som du beskriver. Først ville jeg prøvd å stille gaffelen riktig inn etter sag, ikke etter en eller annen tabell. En mulig quick fix du kan prøve er å tømme luft som kan sette seg fast i toppen av gaffelen. Det gjør du ved å forsiktig lure en strips eller noe annet tynt mellom beinet og støvpakningen. Hvis det sitter luft fast der så vil du høre det godt. Men tviler på at det løser alle problemene du nevner.

Moderator  support