Som nevnt i
denne tråden planlegger jeg en tur i høstferien. Planen er å ta heisen opp fra Hafjell på formiddagen / ettermiddagen. Det jeg først og fremst lurer på er om fire dager er rikelig med tid. Så vil jeg også gjerne ha tips på stier jeg MÅ ha med meg og hvordan unngå knot på siste partiet fra Eldåsæter til Kvamsfjellet.
Her er tenkt rute
https://www.strava.com/routes/10233352Oppakning blir lettest mulig, men siden det er høst og kaldt må jeg nok regne med totalvekt på rundt 6kg+mat. Redskap blir scott scale plus. Bikepackingutstyr har jeg god kontroll på .
Jeg antar at en snittfart på rundt 10 km/t kan være realistisk i hvert fall frem Jammerdalsbu. Deretter er det mindre informasjon å finne, men jeg kan ikke skjønne noe annet enn at stien mellom Jammerdalsbu og Spidsbergseter/Venabu må være noenlunde OK å sykle?
Tenker følgende etapper:
Dag 1: Hafjell (ta heis opp) - til omtrent Djupslia. Myk start.
Dag 2 Djupslia til Saubu eller litt videre. Nesten 40km. Skal gå om jeg står opp tidlig.
Dag 3. Til Spidsbergseter og helst et godt stykke til. Her finner jeg lite info om terrenget, men ser jo at det sykles sti i regi av hotellet.
Dag 4: Her er utfordringen å krysse Frysja og / eller om det finnes en sti eller noe man kan følge på den nordøstlige siden. Jeg er forberedt på noe bushing her. Tenker uansett å følge vei og lettest mulig rute frem til mål her.
Er det noe jeg ikke har tenkt på?