Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Lagerblues

Lagerblues #2437769 12/09/2017 19:56
O
oyvind Offline OP
AKA DynamittGubb
OP Offline
AKA DynamittGubb
O
Hei!

Skal bytte lager på et nav jeg har. Har kjøpt riktige maskinlager og alt er fint og flott, så langt.

Men, jeg får ikke ut lagerne. Dette er et fornav, mellom de to lagerne er det en hylse. Denne tenkte jeg å "vippe" til siden, slik at jeg kommer til med et stag og får banket lageret ut. Hylsen vil ikke la seg rikke. Den er nok "stuck" mellom lagerne, så jeg får ikke nok anlegg mot lageret til å banke det ut.

Jeg kan kjøpe lageravtrekkersett, vil kanskje funke, men vil bli brukt såpass sjeldent at jeg helst lar være.

Noen tips?

øyvind
http://teamkjelsaslaererne.blogspot.com/
"I'm the jack, I'm the joker in the stack" WE
Re: Lagerblues [Re: oyvind] #2437803 13/09/2017 03:57
Niko Offline
Avhengig
Avhengig
Den hylsen har noe større innvendig diameter enn lageret, som tilsier at det skal la seg gjøre å sette en dor mot inneringen og banke til.
Sørg for at navet har godt anlegg, mot en 2"-4" kloss, stor pipe fra et skrallesett etc.

Doren du skal bruke må ha en helt rett ende, ettersom det ikke blir store anleggsflaten du har å banke mot på lageret.

Dette har funket helt fint på en hel del forskjellige nav.

Lykke til ICON_SMILE

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå