Eg tenker ikkje på blank blank beskyttelsesfolie, men mot litt jålete folie med farge/mønster for å kle opp en ellers så ensfarget og kjedelig ramme samt å beskytte i samme slengen
Om noen har bilder der dette er gjort, så sleng gjerne under her !
Sjekk ut ams (all mountain style) sine beskyttelses-"lapper"
Ekstremt slitesterke mot f.eks kabelgniss, og produseres i mange forskjellige varianter. Gjennomsiktig, svart, neongule, neonoransje, kamuflasje, tiger, leopard osv...)
Veldig fornøyd med mine i vanlig svart hvertfall
Re: Erfaring med Folie på ramme ? -bilder !
[Re: K-rev]
#243746711/09/201720:39
Sjekk ut ams (all mountain style) sine beskyttelses-"lapper"
Ekstremt slitesterke mot f.eks kabelgniss, og produseres i mange forskjellige varianter. Gjennomsiktig, svart, neongule, neonoransje, kamuflasje, tiger, leopard osv...)
Veldig fornøyd med mine i vanlig svart hvertfall
Takk for svar Men eg var ute etter en litt mer heldekkende folie fremfor slike ferdig oppskjerte lapper til bestemte områder
Om noen har bilder der dette er gjort, så sleng gjerne under her !
Jeg gjorde det for mange år tilbake. Hadde en Mongoose Khyber som var en flott sykkel dengang, men veldig stygg farge/design. Ble helt klart kulere i Bring-grønt! (fikk 2m folie nesten gratis av et lokalt reklamebyrå).
Alt du trenger er en tapetkniv og hårføner.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Hvordan blir dette i skjøter og sånn? Har vurdert noe slikt for min sykkel, bare fordi fargene kræsjer (litt) med lilla anodisert (selv om lilla anodisert alltid er riktig, sånn som SID-blått, DVO-grønt, Judy-gul, Cane Creek-gull, Öhlins-gul og Yeti-turkis)
Jeg la skjøtene langs siden av en sveiselarve, eller f.eks. på baksiden av kjedestagene. Med oppvarming og litt strekking så ble det pent nok. Det holdt seg overraskende bra også. Kun der shortsen hadde gnisset på overrøret ble folien litt mattere etter et par års bruk.
Litt mye knot rundt krank og svingpunktene ser du, så der droppet jeg det helt.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Min erfaring med både plastidip og gummilakken fra Biltema er at den faktisk er ganske enkel å få pen siden den "smelter" ganske godt sammen. Trikset er mange tynne strøk, gjerne 5+ strøk. Begge typer bør dog ha en eller annen form for klarlakk til slutt for at det skal være lett å holde rent. Det finnes vel egen klarlakk som ikke påvirker muligheten til å rive av lakken igjen.
Se her ja ! Her kom ett eksempel som eg var ute etter Og om det blei slitt etter noen år, så er det absolutt innafor !
Da spørst det ikkje om eg må prøve meg på noe foliering etterhvert
Plastidip er nok enklere og legge og spraye på da man berre maskerer områder man ikkje ønsker, men spørst hvor godt dette tåler vask og kjemikalier fra rens etter tur.. Tror eg hadde gått for folie fremfor noe dip
Plastidip er veldig enkel å spraye og resultatet blir veldig fint. Har dippet bilfelger to ganger og diverse Chromelister og logoer. Felgene tålte bilshampo, avfetting og høytrykkspyling. Så hadde ikke vært redd for sykkelvask.
Prickbort avfetting fjerner Plastidip effektivt og andre oljebaserte avfettinger har kanskje samme effekten.
Plastidip er veldig enkel å spraye og resultatet blir veldig fint. Har dippet bilfelger to ganger og diverse Chromelister og logoer. Felgene tålte bilshampo, avfetting og høytrykkspyling. Så hadde ikke vært redd for sykkelvask.
Prickbort avfetting fjerner Plastidip effektivt og andre oljebaserte avfettinger har kanskje samme effekten.
Hvor mye plastidip tror du man trenger på en hel ramme ? OM man tenker minimum 5 lag godt og jenvt fordelt ?
Jeg brukte 2 bokser plastidip for å dekke en cyclocross-ramme og gaffel. Det holdt veldig bra mot mekanisk slitasje, men det reagerte litt mot kjedeoljen jeg brukte på den tida.
Re: Erfaring med Folie på ramme ? -bilder !
[Re: Flo]
#243872016/09/201722:00
Invisiframe er målkappet og er bra, litt vanskelig å få inn teknikken,men går bedre etterhvert. Men beregn MYE tid. Dette gjør man ikke på en ettermiddag.
Jeg fikk lagt gummilakk på både landevei og terrengsykkelen. Bilder
Fungerte meget bra som lakkbeskyttelse samt litt mer "bling" terrengsykkelen har skiftet eier, men landeveisykkelen har jeg ennå. vurderer å ta det av å skifte farge på den i vinter. var Nordicdip som lakkerte syklene mine
************ @Supersand82 at Insta Strava athlete 972825
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
Jeg fikk lagt gummilakk på både landevei og terrengsykkelen. Bilder
Fungerte meget bra som lakkbeskyttelse samt litt mer "bling" terrengsykkelen har skiftet eier, men landeveisykkelen har jeg ennå. vurderer å ta det av å skifte farge på den i vinter. var Nordicdip som lakkerte syklene mine
Det er noe annet enn rubberspray? For det har jeg på pendlersykkelen og det tåler ingenting, delv om det i første omgang beskytter rammen.