Slangeløst tror jeg at jeg hopper over av den enkle grunn at denne sykkelen går med 3 sett dekk i løpet av sesongen. Pigg om vinteren, "offroad" om sommeren og nå forhåpentligvis blandetveidekk høst og vår.
Jeg tenkte akkurat slik selv i flere år

Gjør selvsagt slik du foretrekker selv, men må si at slangeløst bytte et par ganger i året går nesten like raskt som med slange. Om du har så mye som én punktering med slange i løpet av sesongen, har du tapt mer tid enn du vinner ved å sette opp med slange fremfor slangeløst.
Jeg bruker vel og merke
Bontrager Flash Charger, som gjør oppsettet til en lek. Finnes rimeligere alternativer, som
Schwalbe Booster,
Airshot eller patron.
Å sykle med slange gir for meg en følelse av utrygghet

Med slangeløst oppsett tetter som kjent guffen små hull og du kan senke lufttrykket uten å risikere snakebite, noe som er særlig nyttig på røft underlag. Samlet reduseres faren for punkteringer dramatisk. I tillegg får du
redusert rullemotstand, potensielt bedre grep og generell bedre følelse.
Om man investerer i avanserte slangeløse dekk og setter dem opp med slange, får man dårligere egenskaper og mindre valuta for pengene. Et eksempel er slangeløse Pro One, som mange bruker med slange, lykkelig uvitende om at årets One er konstruert for slange og er lettere, har bedre punkteringsbeskyttelse og så vidt jeg vet ruller bedre enn Pro One med slange

Det finnes så vidt jeg vet dessverre ennå ikke smale, slangeløse piggdekk.