Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Dekk til 30-35mm, blandevei

Dekk til 30-35mm, blandevei #2436891 10/09/2017 05:51
H
Hans Wilhelm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
Trenger ett "høst-/vårdekk" før piggdekkene skal på cx'en. Sykler i dag på Schwalbe Rocket Ron.
Ønsker meg ett type semislick, eller alternativer, som;
- ruller godt på asfalt
- trygt grep i sving på mer eller mindre hardpakket grus
- ikke alt for dyrt da sesongen er begrenset
- gjerne kjøpt i Norge, alternativt utlandet om butikken er kjent for å sende fort.

Nybegynner på sykkel. Du kan følge utviklingen min her, http://wilhelmtrener.wordpress.com/
Lik på facebook for mer jevnlige "feelgood" oppdateringer https://www.facebook.com/wilhelmtrener
Re: Dekk til 30-35mm, blandevei [Re: Hans Wilhelm] #2436902 10/09/2017 07:19
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Schwalbe G-One

Sykkelkomponenter.no - du har dekkene tirsdag om de har de på lager.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Dekk til 30-35mm, blandevei [Re: Hans Wilhelm] #2436907 10/09/2017 08:07
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Conti cyclocross speed. Ruller godt, har bittelitt kantknaster. Solide og lette. Billige også

Re: Dekk til 30-35mm, blandevei [Re: Hans Wilhelm] #2436922 10/09/2017 08:59
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Er det ikke DT Swiss R23 Spline på sykkelen din?

Sett den opp slangeløst og du vil aldri gå tilbake!

+1 til Schwalbe G-One Allround 35mm.

G-One Speed (tidligere S-One) gir enda mindre rullemotstand på landevei, men har noe mindre grep på grus. Finnes nå kun i 30mm, men kommer snart i bredere versjoner.

Du vil merke forskjell fra Rocket Ron, som er et dekk for krossløype.

Dekket er en av de viktigste komponentene på sykkelen. Verdt å legge et par ekstra hundrelapper i dem. Det er som stereoanlegg - man kjøper ikke en avansert forsterker og setter dem opp med simple høyttalere ICON_SMILE

Re: Dekk til 30-35mm, blandevei [Re: Hans Wilhelm] #2436956 10/09/2017 11:39
H
Hans Wilhelm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
Sannelig ikke helt sikker på betegnelsen på felgene, men høres rett ut.

Slangeløst tror jeg at jeg hopper over av den enkle grunn at denne sykkelen går med 3 sett dekk i løpet av sesongen. Pigg om vinteren, "offroad" om sommeren og nå
forhåpentligvis blandetveidekk høst og vår. Skjermer høst/vinter og vår og naken om sommeren på en og annen sjelden grustur. Men G-one da altså. Mange takk

Nybegynner på sykkel. Du kan følge utviklingen min her, http://wilhelmtrener.wordpress.com/
Lik på facebook for mer jevnlige "feelgood" oppdateringer https://www.facebook.com/wilhelmtrener
Re: Dekk til 30-35mm, blandevei [Re: Hans Wilhelm] #2436963 10/09/2017 11:59
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Hans Wilhelm
Slangeløst tror jeg at jeg hopper over av den enkle grunn at denne sykkelen går med 3 sett dekk i løpet av sesongen. Pigg om vinteren, "offroad" om sommeren og nå forhåpentligvis blandetveidekk høst og vår.

Jeg tenkte akkurat slik selv i flere år ICON_SMILE Gjør selvsagt slik du foretrekker selv, men må si at slangeløst bytte et par ganger i året går nesten like raskt som med slange. Om du har så mye som én punktering med slange i løpet av sesongen, har du tapt mer tid enn du vinner ved å sette opp med slange fremfor slangeløst.

Jeg bruker vel og merke Bontrager Flash Charger, som gjør oppsettet til en lek. Finnes rimeligere alternativer, som Schwalbe Booster, Airshot eller patron.

Å sykle med slange gir for meg en følelse av utrygghet frown Med slangeløst oppsett tetter som kjent guffen små hull og du kan senke lufttrykket uten å risikere snakebite, noe som er særlig nyttig på røft underlag. Samlet reduseres faren for punkteringer dramatisk. I tillegg får du redusert rullemotstand, potensielt bedre grep og generell bedre følelse.

Om man investerer i avanserte slangeløse dekk og setter dem opp med slange, får man dårligere egenskaper og mindre valuta for pengene. Et eksempel er slangeløse Pro One, som mange bruker med slange, lykkelig uvitende om at årets One er konstruert for slange og er lettere, har bedre punkteringsbeskyttelse og så vidt jeg vet ruller bedre enn Pro One med slange ICON_SMILE

Det finnes så vidt jeg vet dessverre ennå ikke smale, slangeløse piggdekk.

Moderator  support, Valentino