Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 5 1 2 3 4 5

Ny regjering, hvem stemmer jeg?

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: lancepants] #2437281 11/09/2017 10:59
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: lancepants
Sitat: sveinaa
Hvor langt opp i AP og LO må man være før velgerne mener det er "lov/akseptert" å mene at alle de andre (befolkningen) bør gjøre sånn og sånn, mens en selv bør ha det litt enklere og smutthullene kan utnyttes...

For meg er det faktisk ikke til å fatte at man som sosial demokrat (AP velger) kan stemme på en leder som til de grader oppfører seg som han hører til gutte klubben grei.... Eller vent; kanskje det rett og slett er venstrevridde journalister som har fått fokus bort fra sosial demokratenes måte å gjøre det på ved først å skape "gutteklubben grei" også bruke masse energi på å peke på dem og ICON_WINK

Kan du gi noen eksempler på at Støre har noe med gutteklubben grei å gjøre?

Det var ikke det jeg skrev. Uansett artig at han investerer sammen med Rimi-Hagen og trekker på en profesjonell "deal-maker" som jobber gratis (Er jo sønnen til den tidligere sjefen hans.). Andre personer og firmaer kunne jo fort blitt tiltalt for unndragelse om de hadde gjort det samme... Men noen millioner fra eller til til mr. Støre er jo ikke så viktig ICON_WINK

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: lancepants] #2437298 11/09/2017 11:50
S
stephy Offline
Entusiast
Entusiast
S
Merkelig tilfeldig at dette endret seg når hun skulle bli minister med ansvar. Er du så naiv, GeirK, at du tror på dette?

Så denne http://www.dn.no/meninger/kommentarer/2015/01/08/2200/Terroraksjonen-i-Paris/de-fornrmedes-forsvarer
gjelder fortsatt for Støre?

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: anonym22] #2437303 11/09/2017 11:59
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: anonymous22
Det er du som har trukket fra AP som verre enn andre, og da må nesten du belegge det med en gjennomgang.

Nei, det gjorde jeg ikke nødvendigvis.

Jeg gjorde et retorisk poeng av utsagnet
Quote:

Partier som i fullt alvor har statsråder som foreslår (og blir forsvart av partilederen) at Norge går bort fra menneskerettighetene, kan med trygghet heldigvis sies å være et ytterparti.

Hensikten var å få fram at om dette med (europeiske) menneskerettigheter skal være et absolutt kriterium, kan AP også kalles et ytterparti. Det er bare et spørsmål om hvilke menneskerettigheter vi ser på.

For meg, og mange med meg, er et samfunn som respekterer borgeres rett til privatliv særs viktig. Her har AP en lang og mindre pen historie, der de må kunne sies å være verre enn flere parti. Sjekk f.eks Snorre Valens kronikk som jeg linka til tidligere for en gjennomgang.

Per B.
Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: perbl] #2437307 11/09/2017 12:10
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Jeg er ingen forsvarer av AP eller dets historie. Men at de har hatt makten i Norge i så stor andel av etterkrigstiden, er mer årsaken enn politikken som sådan p.t.

Kan ikke se at en borgerlig regjering med H og FrP er bedre.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: stephy] #2437317 11/09/2017 12:17
L
lancepants Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Sitat: stephy
Merkelig tilfeldig at dette endret seg når hun skulle bli minister med ansvar. Er du så naiv, GeirK, at du tror på dette?

Så denne http://www.dn.no/meninger/kommentarer/2015/01/08/2200/Terroraksjonen-i-Paris/de-fornrmedes-forsvarer
gjelder fortsatt for Støre?

Uten å kunne så mye om dette, så antar jeg det, ja.

Hva har dette med å gjøre at Solveig Horne kom med flere homofiendlige uttalelser før hun plutselig skiftet mening som minister å gjøre?

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: GeirK] #2437382 11/09/2017 15:12
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: GeirK
Sitat: sykkeloyvind

I tillegg er vel Listhaug og hennes kumpaner i FRP de eneste som faktisk åpent ønsker å ta fra homofile og lesbiske deres like rettigheter som mennesker - ingen andre partier støtter ekstrem-islamistene her.

Hvor I ALL VERDEN har du dette fra?

– Vårt arbeid med ny handlingsplan for LHBTI-personer og at vi har gjort det mulig å endre juridisk kjønn gjør at Norge nå kommer ut som det nest beste landet i Europa på rettigheter for LHBTI-personer, sier Solveig Horne til VG.

Onsdag offentliggjør den europeiske homo-organisasjonen ILGA (International Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersex Association) oversikten, som viser at kun Malta anses som bedre enn Norge på rettighetene for LHBTI-personer.

La gå at denne artikkelen er jo selvskryt fra FrP, men mener du at de gjør noe annet enn hva de sier her?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/homof...aar/a/24000011/

Listhaug holdt for noen dager siden et flammende innlegg, en tale, hvor hun slo hardt ned på ekteskapslova og at den gjorde noe så sinnsykt som å sidestille homofile og heterofile, og at hvis de får regjeringsmakt videre, skal hun reversere ekteskapslova sånn at det blir som før.

Jeg synes det sier nok.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: Alpers] #2437384 11/09/2017 15:17
R
runeFK Offline
Avhengig
Avhengig
R
Enig i siste taler, om ganske så mye ser det ut som.

Blir spennende resultat i år

Jeg heier på NOTS, gjør du?
Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: RoyK] #2437387 11/09/2017 15:22
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: RoyK

Listhaug holdt for noen dager siden et flammende innlegg, en tale, hvor hun slo hardt ned på ekteskapslova og at den gjorde noe så sinnsykt som å sidestille homofile og heterofile, og at hvis de får regjeringsmakt videre, skal hun reversere ekteskapslova sånn at det blir som før.

Jeg synes det sier nok.

Har du en link? I så fall er jeg enig. Dette er veldig interessant, for da har hun skiftet standpunkt fra for to måneder siden.

http://www.dagen.no/Nyheter/EKTESKAPSLOVEN/Ingen-homo-omkamp-fra-Listhaug-497786

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: GeirK] #2437390 11/09/2017 15:45
RoyK Offline
Besatt
Besatt

Jeg synes det sier nok.

Har du en link? I så fall er jeg enig. Dette er veldig interessant, for da har hun skiftet standpunkt fra for to måneder siden.

http://www.dagen.no/Nyheter/EKTESKAPSLOVEN/Ingen-homo-omkamp-fra-Listhaug-497786

Jeg leiter…

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: RoyK] #2437393 11/09/2017 15:51
RoyK Offline
Besatt
Besatt

Jeg synes det sier nok.

Jeg leiter…

Beklager - jeg tok feil på tidspunktet - det er fra 2009. Jeg hørte talen i bakgrunnen for etpar dager siden, men den er visst noen år gammel. Like fullt tviler jeg på at Frp har endra seg spesielt mye på den tida, uansett hvor skeiv Siv Jensen eventuelt måtte være.

https://www.youtube.com/watch?v=IbzNfbQgLVc

Redigert av RoyK; 11/09/2017 15:52.
Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: sykkeloyvind] #2437395 11/09/2017 15:57
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

At dagens rødt støtter alle mulige diktatorer er jo bare piss og ganske uredelig argumentasjon. Gamle AKP har helt klart sine svin på skogen, men det gjelder ikke anti-kapitalistene i Rødt nå.
Listhaug og dermed Erna og Venstre er vesentlig mer støttende til farlige høyreekstreme krefter enn Rødt er det til venstre-ekstreme.
I tillegg er vel Listhaug og hennes kumpaner i FRP de eneste som faktisk åpent ønsker å ta fra homofile og lesbiske deres like rettigheter som mennesker - ingen andre partier støtter ekstrem-islamistene her.
Hat-predikantene i FRP er pussig nok de som har mest til felles med IS når det kommer til å ta fra folk menneskerettigheter.

Like minds think alike. Bare se på den absurde forbrødringen mellom høyresiden i Israel og høyreekstremistene i USA.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: skubisan] #2437400 11/09/2017 16:12
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: skubisan

At dagens rødt støtter alle mulige diktatorer er jo bare piss og ganske uredelig argumentasjon. Gamle AKP har helt klart sine svin på skogen, men det gjelder ikke anti-kapitalistene i Rødt nå.
Listhaug og dermed Erna og Venstre er vesentlig mer støttende til farlige høyreekstreme krefter enn Rødt er det til venstre-ekstreme.
Hat-predikantene i FRP er pussig nok de som har mest til felles med IS når det kommer til å ta fra folk menneskerettigheter.

Like minds think alike. Bare se på den absurde forbrødringen mellom høyresiden i Israel og høyreekstremistene i USA.

Jamenatte - Israel er jo bare for fred! De sørger bare for at palestinerne ikke driver med terrorvirksomhet, som å bruke solcellepaneler gitt av Nederland

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: skubisan] #2437430 11/09/2017 18:24
Howard Offline
Ivrig
Ivrig

Hvorfor denne trangen til å sammenligne norske, politiske partier med ekstremister? Denne måten å fremstille politiske meningsmotstandere på mener jeg er totalt useriøs og fordummende.

-H

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: Howard] #2437438 11/09/2017 18:41
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: Howard
Quote:

Hvorfor denne trangen til å sammenligne norske, politiske partier med ekstremister? Denne måten å fremstille politiske meningsmotstandere på mener jeg er totalt useriøs og fordummende.

-H

+1

Selv om jeg ikke liker APs holdning til overvåkning, kunne det ikke falle meg inn å sammenligne dem med totalitære regimer eller Stasi.

Per B.
Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: perbl] #2437440 11/09/2017 18:49
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: perbl
Sitat: Howard
Quote:

-H

+1

Selv om jeg ikke liker APs holdning til overvåkning, kunne det ikke falle meg inn å sammenligne dem med totalitære regimer eller Stasi.

Tiltredes!

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: perbl] #2437453 11/09/2017 19:49
boltzmann Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: perbl
Norges SosialDemokratiske ArbeiderParti. Også kjent som NSDAP.

Side 5 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support