|
|
Ny regjering, hvem stemmer jeg?
|
Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg?
[Re: lancepants]
11/09/2017 10:59
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Hvor langt opp i AP og LO må man være før velgerne mener det er "lov/akseptert" å mene at alle de andre (befolkningen) bør gjøre sånn og sånn, mens en selv bør ha det litt enklere og smutthullene kan utnyttes... For meg er det faktisk ikke til å fatte at man som sosial demokrat (AP velger) kan stemme på en leder som til de grader oppfører seg som han hører til gutte klubben grei.... Eller vent; kanskje det rett og slett er venstrevridde journalister som har fått fokus bort fra sosial demokratenes måte å gjøre det på ved først å skape "gutteklubben grei" også bruke masse energi på å peke på dem og Kan du gi noen eksempler på at Støre har noe med gutteklubben grei å gjøre? Det var ikke det jeg skrev. Uansett artig at han investerer sammen med Rimi-Hagen og trekker på en profesjonell "deal-maker" som jobber gratis (Er jo sønnen til den tidligere sjefen hans.). Andre personer og firmaer kunne jo fort blitt tiltalt for unndragelse om de hadde gjort det samme... Men noen millioner fra eller til til mr. Støre er jo ikke så viktig 
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: anonym22]
11/09/2017 11:59
|
perbl
More than words
|
More than words
Det er du som har trukket fra AP som verre enn andre, og da må nesten du belegge det med en gjennomgang. Nei, det gjorde jeg ikke nødvendigvis. Jeg gjorde et retorisk poeng av utsagnet Partier som i fullt alvor har statsråder som foreslår (og blir forsvart av partilederen) at Norge går bort fra menneskerettighetene, kan med trygghet heldigvis sies å være et ytterparti.
Hensikten var å få fram at om dette med (europeiske) menneskerettigheter skal være et absolutt kriterium, kan AP også kalles et ytterparti. Det er bare et spørsmål om hvilke menneskerettigheter vi ser på. For meg, og mange med meg, er et samfunn som respekterer borgeres rett til privatliv særs viktig. Her har AP en lang og mindre pen historie, der de må kunne sies å være verre enn flere parti. Sjekk f.eks Snorre Valens kronikk som jeg linka til tidligere for en gjennomgang.
Per B.
|
|
|
[Re: perbl]
11/09/2017 12:10
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Jeg er ingen forsvarer av AP eller dets historie. Men at de har hatt makten i Norge i så stor andel av etterkrigstiden, er mer årsaken enn politikken som sådan p.t.
Kan ikke se at en borgerlig regjering med H og FrP er bedre.
|
|
|
[Re: stephy]
11/09/2017 12:17
|
lancepants
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Uten å kunne så mye om dette, så antar jeg det, ja. Hva har dette med å gjøre at Solveig Horne kom med flere homofiendlige uttalelser før hun plutselig skiftet mening som minister å gjøre?
|
|
|
[Re: GeirK]
11/09/2017 15:12
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
I tillegg er vel Listhaug og hennes kumpaner i FRP de eneste som faktisk åpent ønsker å ta fra homofile og lesbiske deres like rettigheter som mennesker - ingen andre partier støtter ekstrem-islamistene her.
Hvor I ALL VERDEN har du dette fra? – Vårt arbeid med ny handlingsplan for LHBTI-personer og at vi har gjort det mulig å endre juridisk kjønn gjør at Norge nå kommer ut som det nest beste landet i Europa på rettigheter for LHBTI-personer, sier Solveig Horne til VG.
Onsdag offentliggjør den europeiske homo-organisasjonen ILGA (International Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersex Association) oversikten, som viser at kun Malta anses som bedre enn Norge på rettighetene for LHBTI-personer.La gå at denne artikkelen er jo selvskryt fra FrP, men mener du at de gjør noe annet enn hva de sier her? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/homof...aar/a/24000011/ Listhaug holdt for noen dager siden et flammende innlegg, en tale, hvor hun slo hardt ned på ekteskapslova og at den gjorde noe så sinnsykt som å sidestille homofile og heterofile, og at hvis de får regjeringsmakt videre, skal hun reversere ekteskapslova sånn at det blir som før. Jeg synes det sier nok.
|
|
|
[Re: Alpers]
11/09/2017 15:17
|
runeFK
Avhengig
|
Avhengig
Enig i siste taler, om ganske så mye ser det ut som.
Blir spennende resultat i år
Jeg heier på NOTS, gjør du?
|
|
|
[Re: RoyK]
11/09/2017 15:22
|
GeirK
More than words
|
More than words
Listhaug holdt for noen dager siden et flammende innlegg, en tale, hvor hun slo hardt ned på ekteskapslova og at den gjorde noe så sinnsykt som å sidestille homofile og heterofile, og at hvis de får regjeringsmakt videre, skal hun reversere ekteskapslova sånn at det blir som før.
Jeg synes det sier nok.
Har du en link? I så fall er jeg enig. Dette er veldig interessant, for da har hun skiftet standpunkt fra for to måneder siden. http://www.dagen.no/Nyheter/EKTESKAPSLOVEN/Ingen-homo-omkamp-fra-Listhaug-497786
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
11/09/2017 15:45
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
Listhaug holdt for noen dager siden et flammende innlegg, en tale, hvor hun slo hardt ned på ekteskapslova og at den gjorde noe så sinnsykt som å sidestille homofile og heterofile, og at hvis de får regjeringsmakt videre, skal hun reversere ekteskapslova sånn at det blir som før.
Jeg synes det sier nok.
Har du en link? I så fall er jeg enig. Dette er veldig interessant, for da har hun skiftet standpunkt fra for to måneder siden. http://www.dagen.no/Nyheter/EKTESKAPSLOVEN/Ingen-homo-omkamp-fra-Listhaug-497786 Jeg leiter…
|
|
|
[Re: RoyK]
11/09/2017 15:51
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
Jeg synes det sier nok.
Har du en link? I så fall er jeg enig. Dette er veldig interessant, for da har hun skiftet standpunkt fra for to måneder siden. http://www.dagen.no/Nyheter/EKTESKAPSLOVEN/Ingen-homo-omkamp-fra-Listhaug-497786 Jeg leiter… Beklager - jeg tok feil på tidspunktet - det er fra 2009. Jeg hørte talen i bakgrunnen for etpar dager siden, men den er visst noen år gammel. Like fullt tviler jeg på at Frp har endra seg spesielt mye på den tida, uansett hvor skeiv Siv Jensen eventuelt måtte være. https://www.youtube.com/watch?v=IbzNfbQgLVc
Redigert av RoyK; 11/09/2017 15:52.
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
11/09/2017 15:57
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
At dagens rødt støtter alle mulige diktatorer er jo bare piss og ganske uredelig argumentasjon. Gamle AKP har helt klart sine svin på skogen, men det gjelder ikke anti-kapitalistene i Rødt nå. Listhaug og dermed Erna og Venstre er vesentlig mer støttende til farlige høyreekstreme krefter enn Rødt er det til venstre-ekstreme. I tillegg er vel Listhaug og hennes kumpaner i FRP de eneste som faktisk åpent ønsker å ta fra homofile og lesbiske deres like rettigheter som mennesker - ingen andre partier støtter ekstrem-islamistene her. Hat-predikantene i FRP er pussig nok de som har mest til felles med IS når det kommer til å ta fra folk menneskerettigheter.
Like minds think alike. Bare se på den absurde forbrødringen mellom høyresiden i Israel og høyreekstremistene i USA.
|
|
|
[Re: skubisan]
11/09/2017 16:12
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
At dagens rødt støtter alle mulige diktatorer er jo bare piss og ganske uredelig argumentasjon. Gamle AKP har helt klart sine svin på skogen, men det gjelder ikke anti-kapitalistene i Rødt nå. Listhaug og dermed Erna og Venstre er vesentlig mer støttende til farlige høyreekstreme krefter enn Rødt er det til venstre-ekstreme. I tillegg er vel Listhaug og hennes kumpaner i FRP de eneste som faktisk åpent ønsker å ta fra homofile og lesbiske deres like rettigheter som mennesker - ingen andre partier støtter ekstrem-islamistene her. Hat-predikantene i FRP er pussig nok de som har mest til felles med IS når det kommer til å ta fra folk menneskerettigheter.
Like minds think alike. Bare se på den absurde forbrødringen mellom høyresiden i Israel og høyreekstremistene i USA. Jamenatte - Israel er jo bare for fred! De sørger bare for at palestinerne ikke driver med terrorvirksomhet, som å bruke solcellepaneler gitt av Nederland…
|
|
|
[Re: skubisan]
11/09/2017 18:24
|
Howard
Ivrig
|
Ivrig
Hvorfor denne trangen til å sammenligne norske, politiske partier med ekstremister? Denne måten å fremstille politiske meningsmotstandere på mener jeg er totalt useriøs og fordummende. -H
|
|
|
[Re: Howard]
11/09/2017 18:41
|
perbl
More than words
|
More than words
Hat-predikantene i FRP er pussig nok de som har mest til felles med IS når det kommer til å ta fra folk menneskerettigheter. Hvorfor denne trangen til å sammenligne norske, politiske partier med ekstremister? Denne måten å fremstille politiske meningsmotstandere på mener jeg er totalt useriøs og fordummende. -H +1 Selv om jeg ikke liker APs holdning til overvåkning, kunne det ikke falle meg inn å sammenligne dem med totalitære regimer eller Stasi.
Per B.
|
|
|
11/09/2017 18:49
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
Hat-predikantene i FRP er pussig nok de som har mest til felles med IS når det kommer til å ta fra folk menneskerettigheter. Hvorfor denne trangen til å sammenligne norske, politiske partier med ekstremister? Denne måten å fremstille politiske meningsmotstandere på mener jeg er totalt useriøs og fordummende. -H +1 Selv om jeg ikke liker APs holdning til overvåkning, kunne det ikke falle meg inn å sammenligne dem med totalitære regimer eller Stasi. Tiltredes!
|
|
|
11/09/2017 19:49
|
boltzmann
Entusiast
|
Entusiast
Selv om jeg ikke liker APs holdning til overvåkning, kunne det ikke falle meg inn å sammenligne dem med totalitære regimer eller Stasi. Norges SosialDemokratiske ArbeiderParti. Også kjent som NSDAP.
|
|
|
|
|