Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 5 1 2 3 4 5

Ny regjering, hvem stemmer jeg?

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: feather+mtn] #2436614 08/09/2017 21:15
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Sitat: feather+mtn
Nei, egentlig ikke. Mener du at hvis man er fornøyd med en statsråd så er det kun stemmer fra hjemfylke til aktuell kandidat som teller?

Vi stemmer jo uansett ikke på statsråder, så logikken din holder mål. Når det er sagt, kan jeg ikke helt forstå at du mener hun er spesielt dyktig. Særlig mye integrering har hun ikke fått til. De virkelige utfordringene på feltet, f eks knytta til utdanning og spåkopplæring, har det ikke blitt gjort noe med.

Tidligere "kjent" som "Lektoren".
Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: larsdx] #2436622 08/09/2017 21:40
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: larsdx
Sitat: Gummikalle
Valgkampen har blitt preget av hatretorikk og helt urimelige karakteristikker. Min sympatistemme går til Sylvi, norges beste politiker. Godt valg!

Du holder til i Oslo og Sylvi stiller til valg i Møre og Romsdal, du ser ikke et problem her?

Jo sterkere Frp er, jo mer uttelling får partiet i regjering. Ønsker man for eksempel at Listhaug skal få Justisdepartementet er det klokt å stemme Frp om man bor i Oslo. Oslo-målingene spriker, men partiet kan risikere å tape mandatet til Rødt.

Jeg vet at mange liker Listhaug, men ærlig talt: er det noen som virkelig tror at hun blir justisminister de neste fire årene? Hun får sikkert en del urettmessig kritikk, men har helt klart leflet med feil gjeng (les; Symposium og dets like) og scorer fryktelig dårlig for det hos mange høyre-velgere. Og i tillegg: om Erna skal klare å holde KrF og Venstre i rimelig balanse kan hun ikke gi den blonde vestlendingen et toppdepartement ... (Jeg tror ikke at Høyre og FrP får rent flertall så hun må komme opp med en kabal som er spiselig for flere ...)

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: Garpen] #2436623 08/09/2017 21:46
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Garpen
Sitat: Gummikalle
Valgkampen har blitt preget av hatretorikk og helt urimelige karakteristikker. Min sympatistemme går til Sylvi, norges beste politiker. Godt valg!

Du holder til i Oslo og Sylvi stiller til valg i Møre og Romsdal, du ser ikke et problem her?

Jo sterkere Frp er, jo mer uttelling får partiet i regjering. Ønsker man for eksempel at Listhaug skal få Justisdepartementet er det klokt å stemme Frp om man bor i Oslo. Oslo-målingene spriker, men partiet kan risikere å tape mandatet til Rødt.

Jeg vet at mange liker Listhaug, men ærlig talt: er det noen som virkelig tror at hun blir justisminister de neste fire årene? Hun får sikkert en del urettmessig kritikk, men har helt klart leflet med feil gjeng (les; Symposium og dets like) og scorer fryktelig dårlig for det hos mange høyre-velgere. Og i tillegg: om Erna skal klare å holde KrF og Venstre i rimelig balanse kan hun ikke gi den blonde vestlendingen et toppdepartement ... (Jeg tror ikke at Høyre og FrP får rent flertall så hun må komme opp med en kabal som er spiselig for flere ...)

Det vet antakelig bare Erna og evt. noen svært få i kretsen rundt henne. Jeg tror ikke det er så usannsynlig, men avhenger blant annet av valgresultatet og hva Siv Jensen ønsker. Dette er ikke helt ukvalifisert synsing.

Forøvrig har også Torbjørn Røe Isaksen vært på Oslo Symposium. Og en rekke andre politikere.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: Alpers] #2436627 08/09/2017 21:49
jorn Offline
Avhengig
Avhengig
Hva er det som er så tulling med mdg? Jeg regner meg selv som mer eller mindre normalt oppegående og såvidt jeg kan skjønne er det det eneste partiet som har troverdighet i miljø og oljespørsmålet. Om man faktisk tror på at klimaendringene er reelle og menneskeskapte har jeg vondt for å se et annet rasjonelt valg. Og selv om man ikke tror på det bør man ta inn over seg at det er ganske stor usikkerhet i hvorvidt det vil være lønnsomt å borre etter olje på norsk sokkel om 5 år, og at det kanskje er på tide å begynne å gjøre seg litt mindre avhengig av oljebransjen. Om man leser finansavisen og DN kan man se at selv oljeanalytikerne advarer mot fortsatt satsing på olje.

Det som helt sikker ikke er det viktigste spørsmålet i 2017 er om vi har formueskatt eller ikke.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: larsdx] #2436628 08/09/2017 21:51
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Forøvrig har også Torbjørn Røe Isaksen vært på Oslo Symposium. Og en rekke andre politikere.

Men de sa ikke de samme tingene om homofile for eksempel, som jeg vet får ganske mange liberale høyrefolk til å steile høyt. Å være til stede er ikke det samme som å by opp til dans.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: Alpers] #2436629 08/09/2017 21:55
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Uansett. Oslo symposium har null å si

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: jorn] #2436631 08/09/2017 22:16
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Sitat: jorn
Hva er det som er så tulling med mdg?

Uten at jeg vet noe om dem som har kommet med karakteristikker i denne tråden, har jeg inntrykk av at mange skaper seg et inntrykk av dette partiet ut fra Facebook-humor og diskusjoner rundt lunsjbordet, og at de færreste leser partiprogram. MDG er et helt greit demokratisk parti, men fokuserer mye på en enkelt sak. Det gir dem på den annen side en viss troverdighet i den saken.

Jeg skulle ønske MDG var litt mer konsekvente på å holde seg til forskningsbaserte løsninger, og at de dermed la mindre vekt på f eks økologisk landbruk. På den annen side er det elementer i flere partiers politikk som strider mot forskningsbasert kunnskap.

Redigert av lektorHaugen; 08/09/2017 22:17.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: jorn] #2436632 08/09/2017 22:18
S
stephy Offline
Entusiast
Entusiast
S
Hva er det som er så tulling med mdg? Jeg regner meg selv som mer eller mindre normalt oppegående og såvidt jeg kan skjønne er det det eneste partiet som har troverdighet i miljø og oljespørsmålet. Om man faktisk tror på at klimaendringene er reelle og menneskeskapte har jeg vondt for å se et annet rasjonelt valg. Og selv om man ikke tror på det bør man ta inn over seg at det er ganske stor usikkerhet i hvorvidt det vil være lønnsomt å borre etter olje på norsk sokkel om 5 år, og at det kanskje er på tide å begynne å gjøre seg litt mindre avhengig av oljebransjen. Om man leser finansavisen og DN kan man se at selv oljeanalytikerne advarer mot fortsatt satsing på olje.

Det som helt sikker ikke er det viktigste spørsmålet i 2017 er om vi har formueskatt eller ikke.

Tja. I Oslo har jeg, etter MGD's inntog, fått følelsen av at det er helt greit å forurense så lenge du betaler for deg (i tillegg, massiv symbolpolitikk).

Når det gjelder oljeindustrien, så inneholder den også endel gass, som sammen med kull og kjernekraft er en viktig aktør for at Europa skal ha elektrisk kraft. Solenergi finnes, men så lenge man ikke har batterier som kan spare kraft i mengder til vinteren, ikke kan være hovedbærer av energi. (I tillegg masse tap i kabler etc. hvis man skal overføre kraft fra sør til nord).

MGD (Rasmus H.) hevder også at de kan samarbeide med alle unntatt FRP. Personlig har jeg følelsen av at de er til venstre for AP (og noen ganger SV), så det synes jeg er rart.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: larsdx] #2436633 08/09/2017 22:19
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L

Nei. For meg er det umulig å støtte en statsråd med de holdningene hun la for dagen der.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: lektorHaugen] #2436636 08/09/2017 22:38
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: lektorHaugen

Nei. For meg er det umulig å støtte en statsråd med de holdningene hun la for dagen der.

+1, Gullstolen, godhetstyrranniet og en del andre ting som ofte blir trukket fram av hennes motstandere er tatt ut av kontekst og gjerne feilsitert, men denne blir stående som et grelt eksempel som jeg som liberal ikke greier å svelge.

Når ikke Erna greier å svinge pisk over Sylvi, mister dessverre et regjeringsalternativ der hun og en del andre FrPere er i regjering min stemme. Dermed får AP min stemme i år, da har jeg stemt for et annet regjeringsalternativ, uten å gå alt for mye på kompromiss med egne verdier.

Abid Raja kunne vært min integreringsminister. ICON_SMILE (Jeg pleier ikke å flagge så tydelig hvor jeg står, men to dager før et valg greide jeg visst ikke la være ...)

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: stephy] #2436639 08/09/2017 22:53
jorn Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: stephy

Tja. I Oslo har jeg, etter MGD's inntog, fått følelsen av at det er helt greit å forurense så lenge du betaler for deg (i tillegg, massiv symbolpolitikk).

tja, greit å greit. uønsket atferd skal koste, det er et ganske effektivt virkemiddel og det er sånn vi prøver å påvirke det meste av uønsket atferd.

Når det gjelder oljeindustrien, så inneholder den også endel gass, som sammen med kull og kjernekraft er en viktig aktør for at Europa skal ha elektrisk kraft. Solenergi finnes, men så lenge man ikke har batterier som kan spare kraft i mengder til vinteren, ikke kan være hovedbærer av energi. (I tillegg masse tap i kabler etc. hvis man skal overføre kraft fra sør til nord).

Nå handler vel ultimatumet om oljeborring. At de samme firmaene driver med gass også er helt riktig. Og det er helt riktig at både olje og gass og kull trengs slik ståa er i dag. Men verden er i rask omstilling og den olja vi leter etter dag er det ikke sikkert at noen vil ha den dagen den kan bli til bensin fordi den kommer til bli ganske dyr. I mellomtiden har vi fortsatt å gi leterefusjoner (som vi kunne brukt på å støtte opp om ny framtidsrettet teknologi og arbeidplasser) og fortsatt å binde norsk økonomi til oljeprisens fall og stigniger.
Jeg mener at det trengs en helt tydelig kursendring og at den burde skjedd for en stund siden.

MGD (Rasmus H.) hevder også at de kan samarbeide med alle unntatt FRP. Personlig har jeg følelsen av at de er til venstre for AP (og noen ganger SV), så det synes jeg er rart.

frp er jo det eneste partiet som aktivt mener at klimaendringer er tull og tøys. At man ikke kan samarbeide når man har så grunnleggende forskjellig virkelighetsforståelse syns jeg ikke er noe rart

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: Alpers] #2436650 09/09/2017 06:07
T
TrondAM Offline
Veteran
Veteran
T
Min subjektive meining: Politikk har særdeles lite med fakta, kunnskap, fornuft og intelligens å gjere. I fyrste rekke kjem ideologien og følelsar, alt anna havna i andre rekke. Klarer ikkje å få engasjement for noko der meiningar trumfer fakta utan at ein blir ansvarleggjort for det..

Teknokrati!

Redigert av TrondAM; 09/09/2017 06:11.
Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: lektorHaugen] #2436688 09/09/2017 09:17
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Det er en rent deskriptiv vurdering. For Erna og SMK har det null å si i forhold til statsrådkabalen.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: larsdx] #2436690 09/09/2017 09:29
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S

Det er en rent deskriptiv vurdering. For Erna og SMK har det null å si i forhold til statsrådkabalen.

Det er ikke Erna og SMK som velger ut ministrene fra FrP.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: HeavyDude] #2436712 09/09/2017 11:09
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: HeavyDude
Så : bruk heller tiden på en sykkeltur i vakker høstnatur...fremfor å stemme .

Ja, hvorfor skal man egentlig stemme? Jeg mener - det er jo helt sikkert flott natur i Nord-Korea også!

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: TrondAM] #2436728 09/09/2017 12:49
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: TrondAM
Min subjektive meining: Politikk har særdeles lite med fakta, kunnskap, fornuft og intelligens å gjere. I fyrste rekke kjem ideologien og følelsar, alt anna havna i andre rekke. Klarer ikkje å få engasjement for noko der meiningar trumfer fakta utan at ein blir ansvarleggjort for det..

Teknokrati!

Hvor lenge tror du det varer fra teknokratiet går over til diktatur? ICON_WINK

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: mroek] #2436730 09/09/2017 13:02
erlingba Offline
.
.
Sitat: mroek
Det er jo et problem om mange nok plutselig finner ut at de skal stemme taktisk på et tullingparti, og plutselig har tullingpartiet fått makt de definitivt ikke burde hatt.

Sånn ellers så fatter jeg ikke hvorfor folk er så oppsatt på å bytte ut regjeringen med et brunt (eller rødt og grønt om man ikke blander fargene) eksperiment. De med sterkt utviklet misunnelse stemmer SV eller Rødt. De som hater caffe latte og ulv eller eier noen firbeinte ulldotter stemmer SP, de som egentlig ikke vet hva de skal stemme stemmer AP for det har de alltid gjort. De som elsker caffe latte og tror at miljøet reddes dersom en ørliten andel (altså Norges) av verdens totale produksjon av olje og gass strupes stemmer på MDG. De som vanker på bedehuset og gjerne vil ha kontantstøtte for å unngå at barna sosialiseres stemmer KrF, mens de som har en gründer i magen og liker kreative avgifter for å saldere budsjettet stemmer Venstre. De "rike" stemmer Høyre, og de som liker å kjøre bil og nører en usunn frykt for å få Hassan eller Mohammed som nabo stemmer FrP.

Godt valg!

Trodde det bare var på bøgda man drakk "caffe latte" jeg. I Oslo er det vel bare turistene som drikker slikt skvip.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: Alpers] #2436742 09/09/2017 13:55
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M
Det drikkes nok melkebasert kaffe både på bygda og i byen, men jeg tipper andelen er høyere i byen. Men nå var jo det der litt humoristisk ment, da. Denne var forresten også fin:

Redigert av mroek; 09/09/2017 13:55.
Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: jorn] #2436845 09/09/2017 20:30
S
stephy Offline
Entusiast
Entusiast
S

tja, greit å greit. uønsket atferd skal koste, det er et ganske effektivt virkemiddel og det er sånn vi prøver å påvirke det meste av uønsket atferd.

Forstår det. Da blir man kvitt den uønskede adferden fra f.eks. småbarnsforeldre med høye lån for eksempel.

Personlig er jeg mot at man kan forurense så lenge man kan betale for det. Eksempelvis, hvis det er for høyt nivå på svevestøv i Oslo, og bilene har skylda (ikke helt sikkert at det er de som har det største bidraget; byggindustrien, peisvarme og båter har også greie bidrag i dette regnestykket).
Da synes jeg faktisk at alle bør ta støyten (dvs. ikke kjøre bil). Ikke bare de som ikke har råd til det.

Nå handler vel ultimatumet om oljeborring. At de samme firmaene driver med gass også er helt riktig. Og det er helt riktig at både olje og gass og kull trengs slik ståa er i dag. Men verden er i rask omstilling og den olja vi leter etter dag er det ikke sikkert at noen vil ha den dagen den kan bli til bensin fordi den kommer til bli ganske dyr. I mellomtiden har vi fortsatt å gi leterefusjoner (som vi kunne brukt på å støtte opp om ny framtidsrettet teknologi og arbeidplasser) og fortsatt å binde norsk økonomi til oljeprisens fall og stigniger.
Jeg mener at det trengs en helt tydelig kursendring og at den burde skjedd for en stund siden.

Jaså. Da har det skjedd noe ikke jeg har fått med meg. Den eneste energikilden pr. idag som kunne erstattet olje/gass/kull er atomkraft.
Alt annet er pr. idag kun et supplement.

PS. Jeg er ikke uenig i at miljøspørsmålet er viktig, men jeg synes det blir altfor mye symbolpolitikk som ikke gir noe bedring av miljøet.

frp er jo det eneste partiet som aktivt mener at klimaendringer er tull og tøys. At man ikke kan samarbeide når man har så grunnleggende forskjellig virkelighetsforståelse syns jeg ikke er noe rart

Her misforsto du meg. Jeg forstår godt at de ikke kan samarbeide med Frp, men forstår ikke hvorfor de påstår de kan samarbeide med f.eks. Høyre (dvs. borgelig). Dette mener jeg er bare vås for å prøve å sanke flere stemmer. Jeg mener MGD er et parti (langt) på på venstresiden, og at de aldri vil kunne samarbeide med noe borgelig parti.
Ønsker man miljø og "blå" politikk, så bør man stemme Venstre.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: Alpers] #2436868 09/09/2017 21:49
L
lancepants Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Sitat: Alpers
I år skal jeg derfor stemme taktisk. Har ikke fått fulgt godt nok med, men jeg stemmer på det partiet som gjør det mest sannsynlig at regjeringen må gå. Har ikke helt fått taket her, hva mener folket?

Uten tvil: Rødt. De ligger rett rundt sperregrensen og får 8-9 mandater om de kommer over. Da har ikke de borgerlige nubbsjans til å få flertall. Rødt garanterer også å kaste dagens regjering.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: lancepants] #2436870 09/09/2017 22:23
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: lancepants
I år skal jeg derfor stemme taktisk. Har ikke fått fulgt godt nok med, men jeg stemmer på det partiet som gjør det mest sannsynlig at regjeringen må gå. Har ikke helt fått taket her, hva mener folket?

Uten tvil: Rødt. De ligger rett rundt sperregrensen og får 8-9 mandater om de kommer over. Da har ikke de borgerlige nubbsjans til å få flertall. Rødt garanterer også å kaste dagens regjering.

+1

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: stephy] #2436876 09/09/2017 23:24
jorn Offline
Avhengig
Avhengig

Jaså. Da har det skjedd noe ikke jeg har fått med meg. Den eneste energikilden pr. idag som kunne erstattet olje/gass/kull er atomkraft.
Alt annet er pr. idag kun et supplement.

kanskje litt utydelig der. (jeg mener ikke, og ikke engang mdg mener) at vi kan slutte å ta opp olje i dag. For det første er det ikke juridisk mulig, men ikke engang atomkraft er i nærheten av viktigheten til olje per i dag. Poenget er å slutte å lete etter olje som først er aktuell å få opp om 15 år.
Fornybare energikilder utvikles mye raskere enn man hadde forutsett. Ja det er et stykke fram. men det virker ikke helt umulig at mye ser annerledes ut om 15 år.
Det vil fortsatt være oljevirksomhet i verden, men om etterspørselen skal så mye ned som parisavtalen forutsetter virker det ganske usannsynlig at den olja kommer til å bli tatt opp i nordsjøen eller barentshavet. Om vi ikke begynner å endre kursen nå kommer vi til å og ha like få grønne jobber som nå og stå enda dårligere stilt enn vi gjorde når oljeprisen falt for et par år siden.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: Alpers] #2436929 10/09/2017 09:47
L
laurids Offline
Entusiast
Entusiast
L
Jeg har lest gjennom tråden, men synes allikevel jeg må spørre det allvitende forumet: Hvilket parti må jeg stemme på om jeg skal oppnå
1) FRP ut av regjering
2) Ikke Jonas som statsminister

?

I won't drink and dial anymore.
Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: laurids] #2436930 10/09/2017 09:48
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Sitat: laurids
Jeg har lest gjennom tråden, men synes allikevel jeg må spørre det allvitende forumet: Hvilket parti må jeg stemme på om jeg skal oppnå
1) FRP ut av regjering
2) Ikke Jonas som statsminister

?

Det er umulig i praksis, men Krf og Venstre deler drømmen din.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: lancepants] #2436939 10/09/2017 10:33
Alpers Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!

Jeg er på Rødt eller MDG akkurat nå. Lider ikke begge de to av litt sånn sperregrenseutfordringer?

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: Alpers] #2436942 10/09/2017 10:43
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
Rødt er bortimot helt sjanseløse på sperregrensa, selv om de selv prøver å lure folk til å tro det motsatte. Det skal i så fall snø oppover. Så ja... bruk gjerne stemmen din på de.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: EspenS] #2436954 10/09/2017 11:30
L
lancepants Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Rødt er overhodet ikke sjanseløse. Fikk 4,9% på Opinions siste meningsmåling. Tror også de kan få en del taktiske stemmer, akkurat som Alpers tenker på, i siste liten da dette er garantisten for å få bort Listhaug.

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: anonym22] #2436958 10/09/2017 11:41
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: anonymous22
Jeg synes alle her skal stemme på det partiet som gjør 2019-syklene billigst ICON_LAUGH

Å stemme på vegne av egen lommebok på kort sikt er ganske trist og ambisjonsløst spør du meg.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: Alpers] #2436960 10/09/2017 11:51
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Jeg er på Rødt eller MDG akkurat nå. Lider ikke begge de to av litt sånn sperregrenseutfordringer?

Rødt er et parti som vanligvis gjør det bedre på målinger enn i valg. Min halvkvalifiserte mening er at du har bedre odds på å få et parti over sperregrensen ved å stemme MDG. Men, du har bedre odds for å påvirke mandat til borgerlige negativt ved å stemme Rødt enn MDG i Oslo, siden mandatet til MDG vel uansett er nokså trygt og Rødt ser ut til å være nærmest å ta andremandatet fra Frp.

Når det er sagt er det ganske sprøtt å vurdere å stemme Rødt hvis man tradisjonelt er høyrevelger. Du vil ikke stemme på Sylvi Listhaug fordi du ikke liker retorikken hennes, men stemmer gjerne på et parti som støtter alle mulige diktatorer, som for eksempel Maduro og tidligere Chavez i Venezuela. Godt valg!

Re: Ny regjering, hvem stemmer jeg? [Re: larsdx] #2436966 10/09/2017 12:02
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Du vil ikke stemme på Sylvi Listhaug fordi du ikke liker retorikken hennes, men stemmer gjerne på et parti som støtter alle mulige diktatorer, som for eksempel Maduro og tidligere Chavez i Venezuela. Godt valg!

At dagens rødt støtter alle mulige diktatorer er jo bare piss og ganske uredelig argumentasjon. Gamle AKP har helt klart sine svin på skogen, men det gjelder ikke anti-kapitalistene i Rødt nå.
Listhaug og dermed Erna og Venstre er vesentlig mer støttende til farlige høyreekstreme krefter enn Rødt er det til venstre-ekstreme.
I tillegg er vel Listhaug og hennes kumpaner i FRP de eneste som faktisk åpent ønsker å ta fra homofile og lesbiske deres like rettigheter som mennesker - ingen andre partier støtter ekstrem-islamistene her.
Hat-predikantene i FRP er pussig nok de som har mest til felles med IS når det kommer til å ta fra folk menneskerettigheter.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Side 2 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå