Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Barnesykkelsetefeste med hurtigkobling?

Barnesykkelsetefeste med hurtigkobling? #2436312 08/09/2017 07:12
M
MAN Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
M
Hei,

Ny CX er på vei, og jeg skal i den anledning bytte ut det gamle HAMAX setet jeg har.
Jeg ser for meg og bruke CX´en til transport og trening, og ønsker derfor et feste til sykkelsetet som enkelt kan tas av/på.
Jeg ser at festene til HAMAX er uendret siden mitt ble kjøpt for mange år siden, og det innebærer å skru ut 4 lange skruer for å ta det av.
Jeg vil ha noe som er lettere.

Ser Thule har en annen festeanordning, men finner ingen bilder av hvordan festet festes til rammen.

Noen som har sett festeanordninger med hurtigkobling? Som gjør at det er like lett og ta av setet med festet, som å ta av setet?

Yeti SB130

Strava
Instagram
Re: Barnesykkelsetefeste med hurtigkobling? [Re: MAN] #2436373 08/09/2017 10:01
frogstar Offline
Avhengig
Avhengig
Trodde standardfestet til Hamax var hurtigkobling, jeg... Festet står da igjen på rammen og så løftes setet inn/ut? husker jeg helt feil - det er mange år siden?

hamax festebrakett

- Fx

move 'zig'
Re: Barnesykkelsetefeste med hurtigkobling? [Re: frogstar] #2436383 08/09/2017 10:28
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: frogstar
Trodde standardfestet til Hamax var hurtigkobling, jeg... Festet står da igjen på rammen og så løftes setet inn/ut? husker jeg helt feil - det er mange år siden?

hamax festebrakett

- Fx
Stemmer det, men tror MAN er redd for at det festet der får ham til å se ut som en fatter.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!

Moderator  support