Headsett (hodetelefon) med støykansellering, trådl
|
Headsett (hodetelefon) med støykansellering, trådl
05/09/2017 08:21
|
Stefan77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg skal ha headsett med aktiv støykansellering, og har fått aksept fra sjefen til å kjøpe dette. Jeg hadde egentlig sett meg ut Sony MDR1000X, men nå kommer IT-avdelingen seilende og "krever" at jeg anskaffer Jabra Evolve 80 MS. Bruksområde er bråkete kontorlandskap, flyreiser og annet man bruker headsett til. Jeg skal både jobbe med dette og høre på musikk. Det blir en del samtaler og møter på Skype ila dagen så samtalekvalitet må være bra. Jeg har i dag et enklere Jabra headsett uten støykansellering. Og det har super samtalekvalitet både for meg og samtalepartnere. Også akseptabel lydkvalitet mtp musikk. Jabra headsettet har mikrofonbom slik at mikken havner foran munnen.
Sony: Trådløst Bluetooth (+), veldig bra lydkvalitet (+), veldig bra støykansellering(+) Jabra: Tråd (-), Mikrofonbom plasserer mikken på rett plass (+), "kontordesign" (-)
Er det noen som har erfaringer med et eller begge av disse? *hvordan funker Sony til Skype samtaler i kontorlandskap? *Noen som har brukt Jabra headsettet på reiser eller lignede? Kommer jeg til å knekke mikrofonbommen?
- Stefan
|
|
|
Re: Headsett (hodetelefon) med støykansellering, trådl
[Re: Stefan77]
05/09/2017 08:29
|
teithund
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Morsomt at du ser på Jabra Evolve 80 MS. Jeg bestilte akkurat en gjennom jobben. Kan dele erfaring med deg når jeg har fått den. Bruksområdet mitt blir det samme som du beskriver.
Det eneste som plager meg med Jabra er at det ser ut som ledningen til hodetelefonen ikke kan tas av når jeg kun trenger støykansellering på fly. Anmeldelser på nettet sier at mikrofonbommen skal legge seg fint inntil hodebøylen og ikke være forstyrrende.
|
|
|
05/09/2017 08:31
|
KjellMa
Avhengig
|
Avhengig
Har IT-avdelingen oppgitt noen grunn for kravet sitt?
Gi noe som varer, gi fan
|
|
|
05/09/2017 08:33
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: -Jan]
05/09/2017 08:39
|
Stefan77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg vet. Derfor er MDR 1000 satt ned med en tusenlapp. #Gullkjøp Har IT-avdelingen oppgitt noen grunn for kravet sitt? Tror det bare er forankret i "standardisering" og innkjøpsavtaler. Jeg får igjennom et eget kjøp av Sony hvis jeg absolutt vil.
- Stefan
|
|
|
05/09/2017 08:46
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Se på Plantronics. Voyager Focus UC er mine klare favoritt for jobbruk med telefon, video og skype. Godt nok støykanselerende, men ikke så mye at du "roper" inn i telefonen.
Tror de ligger på under 1900kr på Komplett.
Denne har en "bom" som gjør lyd/mikrofon særdeles bra, men den kaaaan være i veien på reise, men foreløpig null problem. Tar flystøy effektivt.
Har også brukt BackBeat Pro2. Dette er MYE bedre på selve støykanseleringen, og musikk. Mikrofonen er et knepp dårligere, men funker. Kolleger sier at jeg snakker høyere i denne, mest sannsynlig fordi de kanselerer lyd for bra...
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
05/09/2017 08:46
|
Herr Brun
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg elsker mitt MDR-1000X til lytting, men lydkvaliteten er ikke spesielt god til telefonsamtaler. Foretrekker med god margin Jabra-modellen vi har fått utlevert (enkel énsidig sak med mikrofon foran munnen) til det.
I tillegg til middels mikrofonkvalitet, er det jo også en risiko for at du snakker for høyt når du bruker støykansellerende hodetelefoner. Kan du ikke bruke to stykk, én til å holde det stille og én åpen sak til å ringe med?
|
|
|
05/09/2017 09:10
|
Fluefisker
Entusiast
|
Entusiast
Jeg er veldig fornøyd med MDR-1000X. Veldig bra til musikk (opplever dem som bedre enn Bose quiet comfort 35). Har også gjennomført flere telefonmøter med dem. Bra lyd hos meg, og de andre deltakerne har bekreftet at de har hørt meg bra.
Har ikke testet Jabra, så har ikke noe sammenligningsgrunnlag.
Hilsen Roar
|
|
|
05/09/2017 09:33
|
aanund
Ringrev
|
Ringrev
Jabra/Plantronics er telefoni produkt med fokus på talekvalitet, som fremheving av enkelte lyder som kan være vanskelige å skille fra hverandre, pluss gode på fjerning av bakgrunnstøy. Sony er klart bedre på lyd (musikk) og muligens bedre NC funskjoner på fly etc. Sony sin er utseendemessig kunst, kontra den dølle Jabra'en som er alternativet. Jeg hadde aldri sittet på fly med den Jabra'en på hodet. Bra på kontoret dog. Å
|
|
|
[Re: aanund]
05/09/2017 09:50
|
Stefan77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Det eneste som plager meg med Jabra er at det ser ut som ledningen til hodetelefonen ikke kan tas av når jeg kun trenger støykansellering på fly. Anmeldelser på nettet sier at mikrofonbommen skal legge seg fint inntil hodebøylen og ikke være forstyrrende. Har sporet opp en kollega som hadde Jabra og fikk tafset litt på den. Mikrofonbommen er fint pakket bort når den ikke er i bruk. Ledningen kan ikke tas ut. Støykanselleringen fungerer OK, men det kom fortsatt noe støy gjennom. Hvis jeg hører på musikk så fungere støykanselleringen såpass at jeg ikke merker noe bakgrunnstøy. Hvis jeg ikke har lyd i headsettet blir det ikke helt stille, men det lavfrekvente bulderet fjernes og mellomtoner og høyere blir dempet en del, men ikke helt. Sony sin er utseendemessig kunst, kontra den dølle Jabra'en som er alternativet. Jeg hadde aldri sittet på fly med den Jabra'en på hodet. Bra på kontoret dog. Å
Jeg vet........... Mulig jeg var litt optimistisk tidligere mtp på å få lov å kjøpe Sonyen. Jeg tror at om jeg skal ha den må jeg kjøpe den og satse på tilgivelse. Risikerer og sitte med begge da 
- Stefan
|
|
|
05/09/2017 10:22
|
Herr Brun
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg veldig er fornøyd med "ja takk, begge deler"-løsningen. Men Jabraen er utlevert, og Sonyen selvinnkjøpt, og noe annet var aldri et alternativ.
|
|
|
05/09/2017 13:54
|
teithund
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Nå har jeg hatt Jabra i min besittelse i noen timer og har samme erfaring som Stefan77.
Liker listen in-funksjonen som lar meg snakke med folk rundt meg uten å ta av headsettet.
Virker som at byggekvaliteten er god. Solid.
Gleder meg til å fly med den neste uke.
|
|
|
25/09/2017 20:23
|
Stefan77
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Så nå sitter jeg her med Sonyen jeg kjøpte for å teste. På jobb har jeg gratis-jabra. Det er en sinnsyk forskjell, både i støydemping og musikklyd. Jabraen imponerte ikke men dro jo av ganske mye av bakgrunnssurret på jobb. Her hjemme klare sonyene å dempe bort lyd og dialog fra konas TV serie. I tillegg er dette kanskje den beste lyden jeg noen gang har hørt fra et headset. Sitter og vår gjennom Spotify og smiler  Jeg skulle jo sende tilbake disse........
- Stefan
|
|
|
|
|