Boligutleier fjerner goder, nekter å kompensere.
|
Re: Boligutleier fjerner goder, nekter å kompensere.
[Re: erik e]
05/09/2017 05:52
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
|
|
|
[Re: Espen J]
05/09/2017 06:07
|
Trillebår
Ivrig
|
Ivrig
utleier har nok ingen hensikt i å pusse opp vaskelokasjonen for å være rævhøl, ei heller tror jeg att oppussingen trenger den utgiften det ville blitt om 1000stk hadde skult ha 200 kr hver i kompensasjon, det blir 200.000kr i tap + de kronene selve opprustingen av vaskeriene. Ja de burde nok ha ventet med å stenge det andre vaskeriet til det første var ferdig. Kanskje overlappen har noe med dyrt personell som ikke kunne gjøre jobben på første vaskeriet før andre vaskeriet var stengt, slik att det kunne gjøres en jobb på begge stedene samtidig, for å minske utgiftene osvosv. men uannsett så hjelper det nok å holde en åpen dialog med utleier, vi i vår husstand hadde nok fiksa 1 uke uten å vaske klær, selv med sykkelturer og 2 skolebarn.
Studentlivet er vel såpass hardt og man må vel være 100% fresh hele tiden, så ser att en uke uten muligheten for å vaske klær kan føles sårt.
|
|
|
05/09/2017 06:11
|
pbk
Ivrig
|
Ivrig
Kjenner du ingen andre som har tilgang til vaskemaskin og som kan ta det nødvendigste for deg?
|
|
|
05/09/2017 07:20
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Og hvor lang tid i forveien har dette vært varslet? Har du kunnet innrette deg på forhånd, og vasket unna en del klær før vaskeriet stenger/stengte?
|
|
|
05/09/2017 11:36
|
Flex
Veteran
|
Veteran
Det kan godt være, men det går på prinsipp mer enn økonomien i det. Nettopp. Enkelte typer leietakere er jeg glad for at jeg ikke har... Har du noen helt spesielle behov som tilsier at du MÅ vaske klær i løpet av den uken det er snakk om? Vi er to voksne og to barn på 2 og 5 år, og det holder i massevis å vaske en gang pr uke (annenhver uke hadde nok heller ikke bydd på særlige problemer).
|
|
|
[Re: Flex]
05/09/2017 23:53
|
Espen J
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Det kan godt være, men det går på prinsipp mer enn økonomien i det. Nettopp. Enkelte typer leietakere er jeg glad for at jeg ikke har... Har du noen helt spesielle behov som tilsier at du MÅ vaske klær i løpet av den uken det er snakk om? Vi er to voksne og to barn på 2 og 5 år, og det holder i massevis å vaske en gang pr uke (annenhver uke hadde nok heller ikke bydd på særlige problemer). Hvis du er glad for at du ikke har leietakere som sjekker det juridiske når noe dukker opp, så tror jeg sannelig du bør holde deg unna utleie gitt. Bare et tips. Det er også fasinerende hvordan enkelte bruker seg selv som eksempel. Jeg kjenner folk som har walk in closet, og jeg kjenner folk som har en knøttliten kommode. Jeg kjenner folk som stinker svette i det daglige, og jeg kjenner folk man ønsker å være i nærheten av. Folk har dermed ulike behov, som igjen dikterer hva som for dem dikterer hva som er betydelig ulempe eller ikke.
Trønder osv
|
|
|
06/09/2017 10:04
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Det kan godt være, men det går på prinsipp mer enn økonomien i det. Nettopp. Enkelte typer leietakere er jeg glad for at jeg ikke har... Har du noen helt spesielle behov som tilsier at du MÅ vaske klær i løpet av den uken det er snakk om? Vi er to voksne og to barn på 2 og 5 år, og det holder i massevis å vaske en gang pr uke (annenhver uke hadde nok heller ikke bydd på særlige problemer). Hvis du er glad for at du ikke har leietakere som sjekker det juridiske når noe dukker opp, så tror jeg sannelig du bør holde deg unna utleie gitt. Bare et tips. Det er også fasinerende hvordan enkelte bruker seg selv som eksempel. Jeg kjenner folk som har walk in closet, og jeg kjenner folk som har en knøttliten kommode. Jeg kjenner folk som stinker svette i det daglige, og jeg kjenner folk man ønsker å være i nærheten av. Folk har dermed ulike behov, som igjen dikterer hva som for dem dikterer hva som er betydelig ulempe eller ikke. Alle har forskjellige behov og ønsker, men må ha en meget spesielle behov hvis en uke uten tilgang til vaskemaskin medfører store hindringer i din livsstil. Har du syv boxere, så er du nesten i mål. Treningstøy kan skylles/vaskes i vasken på 5 min.
|
|
|
06/09/2017 10:13
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Man må angripe hverdagens utfordringer pragmatisk. Kan jo nevne at den første dagen av ferien så kjøper jeg som regel en "vaskebøtte" + vaskemiddel som familien bruker til å skylle opp og vaske tøy under oppholdet. På den måten klarer vi oss fint i 14 dager uten å ha med oss 14 skift hver, samt en egen giga koffert med treningstøy.
Dette kunne jo trådstarter gjort uten at det hadde kostet veldig mye?
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: sveinaa]
08/09/2017 11:36
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Kødder du, sveinaa?
Kjøpe bøtte uten å være sikker på å få refundert utgiftene? Risikerer å tape minst en 10er!
|
|
|
|
|