Nå har jeg brukt Orange i et par sesonger, men jeg er egentlig ganske skuffet over guffa. Klarer ikke å tette bittesmå lekkasjer på tjukkasen, og nå sist i dag fikk jeg en spiker i dekket på FSen, det var på f*tthåret at jeg kom meg til jobb før dekket var helt tomt. Tidligere i sommer fikk jeg også et bittelite hull i et RoRo SS dekk, guffa klarte ikke tette. Det var så lite hull at det bare boblet litt guffe ut, det kunne tette når trykket ble veldig lavt, men straks jeg pumpa litt så blåste det ut igjen. Jeg har kjøpt to flasker, på to forskjellige tidspunkt og begge har vært av samme kaliber. Finner det ikke noe bedre?? Ser jo stadig videoer på youtube om folk som setter 14 spiker i dekket, og det er stadig like tett. Orange guffa tetter jo ikke den minste lille rift virker det som..
Har endurace og synes den tetter bra. Fikk en skikkelig bulk i bakfelgen her for en tid tilbake med resultat at det ble lekasje mellom dekk og felg, guffa tette dette helt fint. Samme med en pappspiker også. Ene med Michelin Force AM og andre med Specialized dekk så vet ikke om det kan ha noe å si med dekk typen.
Hadde gjennomslag på RoRo og nå spiker på Vittoria Barzo tnt. Så det er jo to forskjellige dekk. Ingen ble tett med subzero i allefall. Leste bare en test hvor endurance kom bedre ut enn alle konkurrentene, hvor mye bedre seal er aner jeg ikke.
Skal du ha på rittbørsa, så går du for Stan's Race. Denne er så full av lateks-trevler, at du vil slite med å få den inn gjennom ventilen (så du må løsne dekket). Den er også svært god på å tette punkteringer. Det negative er visstnok varighet, men det bør ikke være noe prioritet på rittsykler hvis du er seriøs (nok).
Takker for tips og råd, da er jeg litt klokere Skal se om jeg finner stans race lokalt, hvis ikke blir det orange regular. Subzero får være forbeholdt tjukkasen, etter jeg har fått det tett med regular
Bruker den vanlige Orange i stisyklen. Her om dagen klarte jeg å få to hull etter en utforkjøring inklusiv en liten rift (3mm) og et hull med tilhørene sår i oppen av felgen. Guffa klarte ikke tette noen av disse og hjulet ble flatt. Men har tidligere hatt litt suksess med å blåse dekket opp hardt og gni søle/gjord inn i hullet mens guffa tyter ut. Det funka denne gangen også. Og dekket er like tett nå fem dager seinere. Vet ikke om dette er en vanlig metode, men det ser ut til å funke.
Æsj. Jeg har nettopp kjøpt en flaske Orange Seal Endurance i den tro at denne er for endurance-atleter. Så er den heller en dårligere løsning med lengre liv i dekket.
Jeg hadde Regular i dekkene under UB og klarte så vidt å få et lite kutt i bakhjulet tett ved holde det ned med forsiktig pumping. Forhjulspunkteringen fikk jeg ikke tett siden jeg ikke så hvor hullet var på det sølete dekket. Og den jeg kjøpte en flaske av i går skal være dårligere til å tette hull Jeg har forresten hellt inn en skje glassballonger i begge dekkene i håp om at det vil hjelpe på tetting ved evt nye hull.
Forresten så jeg at Regular Orange Seal hadde dannet klumper allerede etter 14 dager i Barzodekkene.
Kong-klusjonen er at jeg nok heller kjøper Stans igjen, selv om Sportslageret bare har de små flaskene. Og så har jeg denne nå:
Litt filing på håndtakene så mekker jeg en kombo slange/slangeløs reparsjonseske.
Har merket meg at Slime har kommet ut med ny versjon av sin guffe - Premium. Denne skal ha en annen struktur (webtech), lang levetid og tåle lave temperaturer med tanke på bl.a. oppsett ved bruk av patron. Har ingen erfaring med merket selv. Hvorvidt denne guffen har samme svakheter som liknende guffe allerede nevnt i tråden, vet jeg ikke.
Jeg er selv veldig godt fornøyd med Stans, som hittil har tettet det meste jeg har kommet borti og holder seg flytende en hel sesong. Er det jeg som tar feil, og Stans er egentlig dritt, eller er det andre grunner for at dere roter rundt med alle mulige andre alternativer?
Siden LSB var tom for alt av Orange, og gsport kun hadde vanlig Stans gjorde jeg et forsøk med siste bunnslam i subzero flaska, satsa på at det var en del trevler og slikt ned i bunnen av flaska. Og jaggu ble det helt tett. Klemte og klorte der spikeren hadde gått inn, men det holdt tett med 30psi.
Har også hørt at glitter er det nye nå, glitter i guffa
Jeg er selv veldig godt fornøyd med Stans, som hittil har tettet det meste jeg har kommet borti og holder seg flytende en hel sesong. Er det jeg som tar feil, og Stans er egentlig dritt, eller er det andre grunner for at dere roter rundt med alle mulige andre alternativer?
Har selv brukt Orange Seal Regular den siste sesongen. Ikke opplevd en eneste gang att guffa ikke har tettet.
MEN, min erfaring er at denne stivner etter type 2 uker, og det er litt vel kort. Så kommer ikke til å fortsette med denne selv om den tetter veldig bra
Eneste grunnen er at jeg foretrekker større flasker enn de små 60 ml? som finnes av Notubes akkurat nå på sportslageret. Nå de kommer med store flasker igjen skal jeg ha. Og så er Orange litt billigere og fæænsi-nytt.
Men det kommer jo ikke opp mot biologisk nedbrytbart glitter da.
Eneste grunnen er at jeg foretrekker større flasker enn de små 60 ml? som finnes av Notubes akkurat nå på sportslageret. Nå de kommer med store flasker igjen skal jeg ha. Og så er Orange litt billigere og fæænsi-nytt.
Men det kommer jo ikke opp mot biologisk nedbrytbart glitter da.