Takk for gode innspill! Dette var kanskje en litt bedre perle enn jeg ante. Da blir det definitivt ikke å gjøre noe med lakken. Jeg får sykkelen som takk for hjelp jeg har bidratt med så sykkelen er nå hos lokalt sykkelverksted for å sjekke hjul, lager etc. Har fått beskjed om at det er helt topp så jeg får den til helga. Må få sett mer på den da og se om jeg kan finne tegn på hvilken modell det er. Ligner veldig på flere av bildene jeg nå finner av PZ10 og PY10. Girhendler og gir er festet direkte på ramma (jeg ser på noen bilder at noen PY10 har klammer rundt ramma for feste). Jeg har bare sett den kort en gang. Utifra hukommelsen har den Peugot gir framme og bak (annet merke på hendlene tror jeg), Spidel bremser og Peugeot nav med Mavic felg.
Ser også at Brooks kan være litt overdrevent eller stilkrasj på en slik sykkel, men giveren ville dekke dette og dekk så jeg takker fornøyd ja til dette

Jeg mener det er pariserdekk ja.
Hetter til bremsehendlene skulle jeg svært gjerne fått tak i. Har forhørt meg på et par steder som har mange gamle deler uten hell. Men, noen vet kanskje hva de heter på engelsk så eBay kan hjelpe?
Nå gleder jeg meg til å begynne å stelle med denne klassikeren